Reteaua de bricolaj Baumax Romania vizeaza extinderea afacerilor in regiunea de nord-vest a tarii, societatea urmand sa inaugureze doua noi centre comerciale, amplasate in Cluj-Napoca si Oradea. Lucrarile pentru proiectul din Cluj-Napoca au fost incepute in luna mai 2011, definitivarea acestora fiind programata in primul semestru al anului viitor, perioada in care va fi demarata si constructia celui de-al doilea obiectiv. "Avand in vedere contextul economic nefavorabil, respectam, totusi, planul impus pentru 2011, chiar daca aceasta este o adevarata provocare. In primul semestru, vanzarile companiei au inregistrat o crestere usoara fata de aceeasi perioada a anului trecut si ne asteptam ca rezultatele aferente acestui an sa fie optime", a declarat Nicola Szekely, director general al Baumax Romania. Potrivit datelor companiei, cel mai bine vandut produs al retelei este reprezentat de sistemul de termoizolare, in timp ce una dintre cele mai frecvente erori intalnite la lucrarile de renovare realizate de clienti este faptul ca acestia nu citesc cu atentie instructiunile aferente materialelor folosite. Potrivit unui studiu al IMAS International, realizat in luna mai 2011, produsele de bricolaj in care populatia se arata interesata sa investeasca in urmatoarele sase luni sunt: vopselele lavabile de interior (17% dintre preferinte), materiale de constructii (15%), plante pentru exterior (13%) si pentru interior (12%). Conform aceluiasi sondaj, in general, ponderea populatiei care ar apela la o persoana fizica autorizata pentru punerea in opera a materialelor de constructii s-a majorat de la 41% in 2010 la 58% in acest an. "In Romania inca se mai construieste, un segment care a luat amploare in ultimii ani fiind cel al renovarilor. Dupa un an de la majorarea TVA, piata si-a gasit un echilibru relativ, insa contextul economic este, in continuare, provocator", a precizat managerul Baumax Romania. In prezent, piata de bricolaj stagneaza la nivelul anului trecut, pentru urmatorii trei ani conducerea companiei estimand o reluare a tendintei ascendente.
Grupul Baumax (din Austria) detine, la nivel international, 153 de magazine situate in noua tari, avand peste 10.700 de angajati. Anul trecut, compania a obtinut o cifra totala de afaceri de 1,5 miliarde euro. La nivel national, societatea are 14 magazine si peste 1.200 de angajati, in 2010 consemnand venituri de 150 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.baumax.com