Reteaua de bricolaj Ambient SA - Sibiu, aflata in reorganizare judiciara din luna septembrie 2015, a realizat vanzari totale de 216 milioane de lei anul trecut, in scadere cu 56% fata de nivelul de aproape 500 milioane de lei inregistrat in 2014, potrivit datelor publicate pe portalul Ministerului Finantelor Publice. In prezent, reteaua Ambient are 10 magazine, principalele obiective ale companiei fiind consolidarea pozitiei in zonele predilecte din centrul tarii si orientarea spre piata de proiecte si vanzare asistata. Totodata, conducerea Ambient analizeaza orice posibilitate de extindere a retelei, in vederea readucerii acesteia in topul companiilor de profil din Romania.
Interviu cu Ioan Ciolan, directorul general al Ambient SA - Sibiu.
- Ce obiective v-ati propus, in perioada urmatoare?
- In perioada urmatoare, ne dorim sa valorificam esenta business-ului Ambient si, pentru aceasta, ne bazam pe experienta de peste 23 de ani pe piata materialelor de constructii. Avem, in continuare, relatii solide cu furnizorii si ne dorim sa dezvoltam si sa consolidam echipa. Toate acestea sunt cuprinse intr-un plan strategic de repozitionare a business-ului Ambient in cadrul pietei de proiecte si vanzare asistata. Deja s-a creat un climat nou in cadrul grupului, prin atragerea de noi colegi si sunt organizate cursuri tehnice si de vanzari impreuna cu furnizorii, asigurand fructificarea relatiilor existente si de perspectiva cu acestia. In prezent, principala noastra preocupare este aceea de a ne consolida pozitia deja castigata in zonele in care operam. Pe termen mediu si lung analizam cu mare atentie orice posibilitate de extindere a retelei noastre.
- Cum traversati perioada de reorganizare?
- Ambient, in prezent, continua sa-si consolideze pozitia ca unul dintre principalii comercianti de materiale de constructii, investind, in acelasi timp, in servicii si produse care ne diferentiaza de concurentii nostri: conceptul de vanzare asistata (Programul de Mentenanta, Programul Ambient Total) si dezvoltarea de showroom-uri specializate, care ofera solutii integrate clientilor, indiferent de faza proiectului lor: Casa Demonstrativa (showroom-ul de materiale de constructii), showroom-ul de instalatii sau Galeria cu Idei, showroom de finisaje. Toate acestea le implementam impreuna cu furnizorii Ambient, care intotdeauna ne-au oferit suportul lor in tot ceea ce presupune actul de comert, respectiv o gama variata de produse si suport tehnic sau logistic acolo unde a fost nevoie.
- Cum se adapteaza beneficiarii din Romania la noile produse si tehnologii promovate de furnizori?
- Analizand comportamentul clientilor Ambient, putem spune ca, in ultimii ani, consumatorii din Romania au devenit tot mai interesati de noile produse aparute pe piata, atat timp cat acestea le ofera solutii mai bune, au consumuri mai mici sau rezolva mai bine si mai repede anumite probleme/ etape din proiectele pe care le au. Consumatorii sunt tot mai informati si doresc sa fie la curent cu noile solutii tehnice sau produse si se documenteaza din ce in ce mai mult.
- Ce factori influenteaza decizia de cumparare a clientilor?
- Pretul ramane unul dintre principalii factori in luarea deciziei de cumparare, insa nu neaparat cel mai mic pret, ci pretul corect pentru produsul/ pachetul de produse si servicii achizitionat. Alti factori de decizie sunt legati de achizitia unei solutii complete de produse, la care se adauga si partea de consultanta tehnica si suportul logistic. Prin modelul de business Ambient si impreuna cu furnizorii nostri, acoperim toate aceste cerinte.
- Care sunt tendintele pe piata de bricolaj, in 2016?
- Piata de bricolaj si de distributie a materialelor de constructii este un sector extrem de competitiv, datorita numarului mare de firme de profil. In ultima perioada se observa o stagnare in domeniu, influentata partial de vremea nefavorabila din acest inceput de an, precum si de consecintele aplicarii legii privind darea in plata si de modificarea substantiala a conditiilor de creditare pentru persoanele fizice, care a incetinit ritmul constructiilor si al vanzarilor de locuinte. In ansamblu, insa, evolutia este diferita in functie de nivelul de dezvoltare economica a fiecarui areal. Perspectiva urmatorilor ani in domeniul constructiilor este, in general, optimista.