Ambient - Sibiu, unul dintre liderii pietei locale a furnizorilor de materiale de constructii cu afaceri anuale de 150 milioane de euro si peste 2.300 de angajati, estimeaza mentinerea trendului ascendent al vanzarilor si in acest an, dupa ce in 2012 a reusit sa se inscrie intre primii trei competitori din domeniu. In prezent, reteaua Ambient include 14 centre comerciale si 16 platforme operationale si depozite de materiale pentru constructii, planurile pe termen mediu si lung ale companiei vizand extinderea retelei de centre comerciale. In perioada imediat urmatoare insa, conducerea firmei are in vedere consolidarea pozitiei de lider in domeniu.
Interviu cu Ioan Ciolan, director general al Ambient Sibiu.
- Care sunt principalele tendinte pe piata de bricolaj?
- Piata de bricolaj si de distributie a materialelor de constructii reprezinta un domeniu extrem de competitiv datorita faptului ca, pe langa comerciantii locali, in Romania au deschis magazine majoritatea lanturilor importante din Europa. Din 2002, cand Ambient a inaugurat primul centru de tip Do-It-Yourself (DIY) din tara noastra, piata de profil a urmat trendul de crestere sau de scadere, urmand fluctuatia pietei imobiliare, fiind puternic influentata de accesul facil al clientilor la creditele de consum si ipotecare. In acest an, majoritatea competitorilor din zona de DIY, au derulat campanii pentru piata renovarilor, respectiv de produse de finisare - vopsele, placi ceramice, parchet etc. In ceea ce ne priveste, insa, am continuat sa ne consolidam pozitia ca unul dintre principalii comercianti locali de materiale de constructii, investind, in acelasi timp, in servicii si produse care ne diferentiaza de competitori, cum ar fi lansarea conceptului de vanzare asistata (Programul de Mentenanta, Programul Ambient Total) si deschiderea de showroom-uri specializate, care ofera solutii integrate, indiferent de faza proiectului clientului.
- Ce investitii aveti in vedere pe termen mediu si lung?
- Evolutia pietei ne obliga la eficienta, in detrimentul captarii cotei de piata cu riscurile financiare pe care le-ar presupune extinderea cu noi magazine. Ne concentram, insa, pe deschiderea de depozite logistice amplasate strategic in zona de influenta a companiei. Anul acest am investit in puncte de lucru in Sighetu Marmatiei, Satu Mare si Borsa, obiective menite sa sustina operatiunile comerciale. Totodata, am continuat dezvoltarea de noi showroom-uri, precum Casa Demonstrativa sau Showroom-ul de Instalatii) in Targu Mures, Baia Mare, Deva si Alba-Iulia.
- Ati observat modificari in structura cererii/ofertei fata de anul trecut?
- Nu cunoastem masura in care criza a influentat portofoliile de produse ale producatorilor si furnizorilor nostri, insa clientii sunt mult mai precauti in formarea deciziei de cumparare. Am observat ca sunt mult mai informati si atenti la planificarea bugetelor si, pe masura ce creste nivelul de informare, nu ni se mai solicita cel mai mic pret, ci pretul corect. Totusi, sub presiunea bugetului disponibil, atat clientii profesionali, cat si consumatorii finali compara, in continuare, oferte si se asigura ca au parte de cele mai bune conditii comerciale. Exista, insa, o evaluare tot mai amanuntita a raportului calitate-pret. Noi ne-am adaptat si completat oferta comerciala, punand la dispozitia clientilor B2B sau B2C servicii si produse conexe, cum ar fi cele logistice, inchirierile de echipamente sau cele ce tin de securitate, recomandarea executantilor, deschiderea de showroom-uri etc.
Pentru informatii suplimentare, click aici!