Compania Roka Flex are in vedere dezvoltarea activitatii pe piata locala de sisteme arhitecturale de policarbonat. In acest sens, firma promoveaza atat produsele de calitate superioara, cat si modalitatile corecte de asamblare a policarbonatului. In perioada urmatoare, Roka Flex are in vedere accesarea de fonduri europene pentru realizarea unei unitati de productie a confectiilor metalice necesare structurilor pentru luminatoare. La nivel national, compania a realizat: lucrarile de inchidere a copertinei stadionului Ceahlaul, din Piatra Neamt, precum si a celei de la Muzeul Olteniei. Alte proiecte de anvergura au vizat acoperisul terenului de fotbal din cadrul complexului studentesc Tudor Vladimirescu din Iasi, precum si montajul luminatoarelor centrelor comerciale Electroputere Mall Craiova, Carrefour Botosani, fabrica de sarme si cabluri Harsova, Auto Italia si Promenada Mall Targu Mures.
Interviu cu Catalin Voicu, director general al Roka Flex.
- Ce obiective ati stabilit pe termen mediu?
- In 2014 avem in vedere contractarea unei finantari europene pentru realizarea unei fabrici de structuri metalice pentru luminatoare si a unor depozite aferente. De asemenea, ne vom concentra activitatea viitoare in special pe segmentul de sisteme profesionale, care detine o pondere de 60% din cifra de afaceri, diferenta de 40% fiind constituita de distributia traditionala de placi de policarbonat, comercializate de regula prin intermediul retelelor de bricolaj si al partenerilor autohtoni. Ne dorim de la clientii nostri sa fie mult mai atenti la calitate, iar pretul sa nu mai fie principala variabila in construirea deciziei de achizitie. De multe ori, produsele ieftine sunt mult mai costisitoare decat cele de calitate superioara montate corect.
- In 2014 avem in vedere contractarea unei finantari europene pentru realizarea unei fabrici de structuri metalice pentru luminatoare si a unor depozite aferente. De asemenea, ne vom concentra activitatea viitoare in special pe segmentul de sisteme profesionale, care detine o pondere de 60% din cifra de afaceri, diferenta de 40% fiind constituita de distributia traditionala de placi de policarbonat, comercializate de regula prin intermediul retelelor de bricolaj si al partenerilor autohtoni. Ne dorim de la clientii nostri sa fie mult mai atenti la calitate, iar pretul sa nu mai fie principala variabila in construirea deciziei de achizitie. De multe ori, produsele ieftine sunt mult mai costisitoare decat cele de calitate superioara montate corect.
- Cum evolueaza afacerile companiei in acest an?
- Anul 2013 a reprezentat o perioada mai slaba pentru companie. Daca in 2012 am reusit sa realizam o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro, nu credem ca vanzarile din acest an vor depasi 1,3 milioane de euro. Suntem responsabili in mare masura pentru aceasta involutie a vanzarilor, deoarece am dorit extinderea gamei de produse specializate, care se vand mai greu, ceea ce a insemnat un efort financiar considerabil. Mentinerea acestor articole in stoc ne-a incetinit investitiile si a redus gradul de disponibilitate a stocurilor pentru produse pe care le puteam comercializa mult mai usor. In viitor, ne vom focaliza atentia foarte mult pe luminatoare, trape de fum si copertine din policarbonat, reusind astfel sa reluam trendul ascendent al afacerii noastre.
- Sunteti mai increzatori in ceea ce priveste activitatea din anii urmatori?
- Anul 2014 va fi cu siguranta mai bun decat cel actual. Trebuie, in continuare, sa fim atenti cui vindem, pentru a evita orice blocaj financiar. In principiu, in acest domeniu se poate face orice, dar trebuie platit pretul potrivit. Sunt multe situatii in care se ajunge la solutii surogat, la proiecte realizate cu materiale de calitate indoielnica. Noi promovam luminatoare cu performante deosebite, caracterizate printr-un design personalizat. De pilda, in prezent nu mai folosim suruburi pentru prinderea placilor de policarbonat, pentru a evita perforarea acestora, ci utilizam sisteme modulare din policarbonat, dotate cu un sistem de clipsare pentru fixarea pe profile. Sper ca perioada urmatoare sa aduca o maturizare a consumatorului, sunt deja foarte multi care inteleg ca este mai eficienta achizitia de produse de calitate, care sa fie corect instalate, decat optiunea pentru solutii ieftine, montate neprofesionist.