RO EN
Coșul este gol

EURO-CONSTRUCTII 2015: Trofee pentru cei mai importanti producatori de materiale

Cu ocazia decernarii premiilor anuale EURO-Constructii la data de 25 mai 2015, 13 companii si o asociatie profesionala cu activitati in domeniul productiei si/sau distributiei de produse pentru finisare si izolatii au fost laureate pentru reusitele deosebite din 2014. Doua dintre acestea, alaturi de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Vata Minerala din Romania (APIVMR) au primit trofee la categoria Inovatii si Tehnologii, trei societati au fost laureate in cadrul sectiunii Reliable Brands (RB), sase la categoria Sustenabilitate si CSR si doua la Dezvoltare si Afaceri.
Astfel, prima castigatoare la categoria Inovatii si Tehnologii a fost numita APIVMR, trofeul fiind ridicat de reprezentantul acesteia, Cristian Ciucasu (foto). Organizatia reprezinta interesele furnizorilor de vata minerala si a primit premiul EURO-Constructii pentru promovarea de solutii inovatoare in domeniul constructiilor sustenabile si sistemelor de izolatii. Afiliata Organizatiei Europene a Producatorilor de Vata Minerala (EURIMA), institutia s-a infiintat in anul 2012, la initiativa managerilor a sase societati furnizoare de vata minerala pe plan local, respectiv: Gecsat, Knauf Insulation, Rockwool, Saint-Gobain Construction Products - Business Unit Isover, Schwenk Izolatii si Ursa Romania. APIVMR s-a constituit in mod oficial in luna decembrie 2011 si ramane deschisa afilierii unor noi membri.
La aceeasi categorie a fost laureata si compania Ursa Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori locali de sisteme de izolatii termice si fonice din vata minerala. Subsidiara locala a grupului spaniol Uralita, a primit trofeul EURO-Constructii pentru inovatii pentru distribuirea, in 2014, in premiera pe piata locala a constructiilor, a sistemului inovator Ursa Air, care inlocuieste tubulatura clasica de ventilatie, realizata din tabla. Ursa Air este un material din care se confectioneaza tubulatura direct pe santier, fiind reprezentat dintr-o placa tip “sandwich”, formata din doua folii de aluminiu special cu un strat de vata minerala la mijloc. Produsul reduce costurile instalatiilor de ventilatie cu pana la 30% prin pretul materialului si prin reducerea cu aproape jumatate a timpului de montaj al tubulaturii. Trofeul Ursa Romania a fost ridicat de reprezentantul firmei, Sorina Limisca.
Ce-a de-a treia entitate furnizoare de materiale pentru izolatii si finisaje laureata cu trofeul EURO-Constructii la categoria Inovatii si Tehnologii a fost Duraziv, companie specializata in productia de adezivi, vopsele si tencuieli decorative, trofeul fiind ridicat de Manuela Martin, directorul de marketing al acesteia. Cu o experienta de 11 ani pe piata materialelor de constructii, Duraziv este astazi o companie de succes, ce confirma viziunea fondatorului sau - omul de afaceri Daniel Guzu. Inovatia este una dintre valorile pe care compania o apreciaza, o cultiva si o transpune cu consecventa in proiectele de cercetare-dezvoltare si de comunicare. Compania Duraziv activeaza pe piata materialelor de constructii inca din anul 2003 si produce adezivi, profile metalice, vopsele, materiale pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare, prin intermediul unei fabrici situate in Popesti-Leordeni.
 
Trei trofee, oferite la categoria Reliable Brands
Categoria Reliable Brands reprezinta recunoasterea pentru meritele de a crea o marca de incredere pe piata locala de constructii, misiune foarte grea avand in vedere concurenta puternica din domeniu. Astfel, compania Saint-Gobain Construction Products Romania - Rigips Business Unit, important furnizor local de sisteme din gips-carton, plafoane suspendate, profile metalice, chituri, gleturi si tencuieli. Gratie performantelor sale deosebite, in Romania aceasta marca a ajuns sa se confunde, practic, cu produsul sau principal - placile de gips-carton. Inventia a fost brevetata in SUA in 1894 de catre Augustine Sacket. Compania The British Plaster Board (BPB) a pus accent pe imbunatatirea produselor, accesand in 1994 piata din Romania, iar in 2005 a fost preluat de grupul Saint-Gobain, care a continuat procesul de dezvoltare a unor produse performante. De la inceputul activitatii sale pe plan local, Rigips a investit peste 68 milioane de euro in unitatile sale din tara - fiind printre cele mai performante din lume. Astazi marca se bucura de recunoasterea utilizatorilor autohtoni, primind de doua ori consecutiv premiul "Superbrands". Trofeul EURO-Constructii pentru Rigips Business Unit i-a fost inmanat directorului de marketing al diviziei, Oana Davidoglu.
O alta companie laureata la categoria Reliable Brands a fost producatorul de vata minerala bazaltica, termoizolatii rezistente la foc, solutii si sisteme pentru izolarea cladirilor - Rockwool Romania. Parte a grupului danez Rockwool, compania promoveaza solutii sustenabile subordonate obiectivelor actuale stabilite de legislatia referitoare la eficienta energetica. Imaginea companiei este puternic sustinuta de faptul ca, prin utilizarea produselor promovate, se economiseste de 100 de ori mai multa energie decat cea necesara fabricarii acestora, ceea ce sustine conceptul dezvoltarii durabile. Marca Rockwool, care a fost inregistrata in urma cu opt decenii, transmite un mesaj direct catre consumatori, subliniind modul in care solutiile respective contribuie la diminuarea consumului de resurse rare si, concomitent, a emisiilor de dioxid de carbon generate de arderea combustibililor pentru producerea de energie. Trofeul acordat companiei Rockwool Romania a fost ridicat de directorul general al acesteia, Florin Popescu.
Tot la categoria Reliable Brands a fost laureata si compania Baumit Romania Com, reprezentata la eveniment de Sebastian Vlascean, Marketing & Communication Manager. Furnizorul de sisteme termoizolante, tencuieli, sape, mortare, adezivi, lacuri si vopsele implineste in 2015 doua decenii de prezenta pe piata din Romania, in toata aceasta perioada consacrandu-si imaginea de furnizor de produse de mare performanta si usor de prelucrat. Compania detine pe plan local fabrici in Bucuresti, Teius, Bolintin Deal, precum si cariera de calcar Geomal, din Alba.
 
Focusul pe sustenabilitate, rasplatit cu trofee EURO-Constructii
Faptul ca tot mai multe companii producatoare de materiale pentru constructii acorda o atentie sporita sustenabilitatii si actiunilor de responsabilitate sociala indica o crestere a gradului de constientizare pentru importanta resurselor pentru viitor, in contextul in care acestea pot genera economii substantiale pentru companii si, implicit, profituri mai mari. Nu mai putin de sase companii furnizoare de materiale pentru izolatii si finisaje au fost laureate la categoria Sustenabilitate si CSR, cu trofee EURO-Constructii.
Trofeul oferit companiei Henkel Romania, furnizor de solutii profesionale pentru constructii, a fost ridicat de Adrian Zamfirache, Technical & Sales Manager in cadrul companiei. Grupul german din care face parte se plaseaza pe o pozitie fruntasa in topul furnizorilor internationali de adezivi pentru constructii, materiale de etansare si sisteme de pardoseli, promovate sub marci precum Ceresit, Thomsit, Loctite, Teroson si Technomelt. Activitatea in domeniu a fost lansata in urma cu peste un secol, continuand pana in prezent, cand compania domina acest segment, ce are o pondere de circa 50% in cifra de afaceri la nivel global. In Romania, Henkel promoveaza peste 30 de branduri, printre care se afla Ceresit, Thomsit si Loctite - cele mai cunoscute marci ale diviziei Adezivi Tehnologii. Henkel detine pe plan local trei unitati de productie pentru adezivii de constructii, dupa efectuarea unor investitii ce au totalizat peste 45 milioane de euro.
La aceeasi categorie a fost inclus si trofeul primit de BASF Romania, distinctia fiindu-i acordata Luminitei Andries, Commercial Manager Styropor & Neopor in cadrul companiei. In contextul succesului afacerilor proprii, grupul BASF a initiat un procedeu de evaluare a portofoliului de produse prin prisma criteriilor de sustenabilitate. Metoda denumita «Sustainable Solution Steering» este utilizata pentru a revizui sistematic si a evalua aspectele durabile specifice pentru mai mult de 50.000 de produse si aplicatii relevante din portofoliul companiei, livrate si pe piata din Romania, a caror contributie anuala in vanzari se situeaza la 56 miliarde euro. In mod concret, beneficiile aduse de acest sistem, certificat de o entitate independenta, constau in masurarea concreta a contributiei pe care aceste produse o aduc sustenabilitatii, pe diversele piete carora li se adreseaza.
Producatoare si furnizoare de sisteme complete de panouri termoizolatoare, societatea Kingspan Romania a primit trofeul EURO-Constructii pentru dezvoltarea unui portofoliu de produse sustenabile si atentiei deosebite pentru protectia mediului si responsabilitate sociala. Compania este un important furnizor de materiale de constructii, portofoliul de produse incluzand paneluri termoizolante, placi rigide pentru izolare, rampe de acces, rame din otel si lemn etc. Mai mult de 35% din cifra de afaceri a societatii este realizata pe baza livrarilor efectuate pe piata europeana, cele mai importante destinatii fiind Benelux, Germania, Franta, Cehia, Ungaria si Polonia. Renumele companiei este sustinut de orientarea catre inovatie, design, performanta tehnica si servicii de asistenta si suport. In ultimii ani, pe fondul recesiunii, Kingspan a pus un accent puternic pe dezvoltarea diviziei de panouri izolante, mai mult de jumatate din productie fiind destinata partenerilor din Europa Continentala.
Knauf Insulation, este unul dintre cei mai importanti furnizori locali de vata minerala bazaltica si de sticla, cu afaceri anuale de peste 10 milioane de euro. Produsele promovate pe piata din Romania sunt importate de la fabricile grupului din Cehia, Slovacia si Serbia. Parte a grupului german Knauf, Knauf Insulation a primit trofeul EURO-Constructii pentru livrarea pe piata interna a unui portofoliu unic si diferentiat fata de celelalte companii specializate, ingloband produse cu Ecose Technology - o tehnologie noua si revolutionara de obtinere a unui liant fara formaldehide, realizat cu materii prime usor regenerabile, care inlocuiesc produsele chimice pe baza de petrol folosite pe scara larga pentru alte tipuri de produse izolatoare. Trofeul Knauf Insulation a fost ridicat de Adrian Garofeanu, directorul comercial si seful operatiunilor din Romania ale grupului german.
Mapei Romania, subsidiara unuia dintre liderii mondiali ai pietei de adezivi si produse complementare pentru placarea pardoselilor si acoperirilor murale de orice tip, cu afaceri anuale de circa doua miliarde euro, a fost laureata cu trofeul EURO-Constructii pentru produsele sustenabile din portofoliu. Mapei contribuie la obtinerea de puncte (credite) LEED prin gama sa de produse cu o emisie redusa de compusi organici volatili, prin materiile prime reciclate folosite in procesul de fabricatie, prin consumul redus de energie in urma transportului de la fabricile proprii la reteaua de distribuitori, conform cerintelor si regulamentelor in vigoare privind certificarea ecologica a materialelor de constructii. Datorita experientei si activitatii desfasurate in parteneriat cu Consiliul Cladirilor Verzi, Mapei a dezvoltat conceptul "Green Innovation", care a fost aplicat produselor din gama sa, concept ce respecta prevederile Regulamentului LEED si a celor mai importante institute de certificare privind mediul sustenabil. Trofeul acordat Mapei Romania a fost ridicat de George Ifrim, directorul diviziei "Building" din cadrul companiei.
Nu in ultimul rand, printre laureatii la categoria Sustenabilitate & CSR s-a aflat si Policolor SA, compania fiind reprezentata de Claudia Caraiman, PR Manager in cadrul firmei. Producator roman de lacuri si vopsele cu traditie, compania celebreaza in 2015 o jumatate de secol de activitate neintrerupta la nivel national. Din grija pentru mediu si dezvoltare durabila, societatea si-a concentrat, in ultimii ani, activitatea pe productia de vopsele pe baza de apa, acordand atentie sporita trendurilor internationale in materie de culori. Astfel, a lansat recent pe piata romaneasca de profil Spor Aqua Marsala, Culoarea Anului 2015. Produsele Policolor sunt prezente in peste 3.000 de magazine de retail traditional, in marile retele de bricolaj din Romania si in peste 1.000 de service-uri din tara, detinand, de asemenea, o retea de 9 magazine proprii.
 
Adeplast si Isover, premiate la categoria Dezvoltare si Afaceri
In cadrul sectiunii Dezvoltare si Afaceri, compania Adeplast, a primit trofeul EURO-Constructii pentru dinamica cu care si-a dezvoltat business-ul in ultimii ani, ajungand cel mai important producator local de produse pentru termosistem, aceasta categorie incluzand toate cele trei componente de baza realizate in fabricile sale: polistiren, adezivi si tencuieli decorative. Anul trecut, Adeplast a obtinut certificatul european ETAG 004 pentru termosistemul Izotherm, ce atesta faptul ca firma produce componentele termosistemului intr-o maniera responsabila, asigura calitatea constanta a acestora si controleaza riguros procesul de productie, incepand cu achizitia de materie prima, pana la livrare. Trofeul a fost ridicat de directorul de marketing al companiei, Raluca Palade.
Cealalta companie castigatoare la aceasta sectiune, Saint-Gobain Construction Products - Isover Business Unit, reprezentata de Cristian Ciucasu (foto), aniverseaza, in acest an, 350 de ani de activitate pe piata globala a constructiilor, fiind cel mai mare producator de materiale de constructii din intreaga lume. Prin divizia Isover Business Unit, specializata in productia de vata minerala, Saint-Gobain a lansat recent pe piata romaneasca produsul KB, rola din vata minerala de sticla pentru izolarea termica si fonica a peretilor de hala metalica realizati in sistemul de casete metalice. Compania continua, astfel, dezvoltarea portofoliului de produse dedicate pietei locale de constructii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter