RO EN
Coșul este gol

PERI: Servicii de inginerie, asistenta si echipamente pentru constructie pod Filstal

Planificarea si serviciile orientate catre client, combinate cu sisteme modulare coordonate, formeaza baza pentru dezvoltarea solutiilor de cofraje si schele care sunt potrivite pentru aproape orice cerinte de santier, inclusiv proiecte complexe de infrastructura. Ingineri experimentati PERI au asistat la constructia Podului Filstal, punand in aplicare expertiza lor extinsa in solutii.
Podul Filstal, lung de 485 m, face parte din noua linie feroviara de mare viteza Wendlingen-Ulm. La o inaltime de 85 m, este unul dintre cele mai inalte poduri de cale ferata din Germania, leaga tunelul Bosler din nord cu tunelul Steinbühl din sud. Intrucat sinele ruleaza pe doua sectiuni separate de pod, structura este extrem de solicitanta in ceea ce priveste arhitectura si inginerie.
 
Furnizor de solutii
Podul Filstal reuneste toate provocarile constructiei podurilor: piloni inalti de pod care se largesc in forma de Y la coroana, o metoda de constructie sofisticata cu suprastructuri zvelte, cerinte arhitecturale ridicate de beton si limita de timp pentru a respecta termenul de finalizare din cauza ajustarii intermediare a modelului structural al structurii podului. In PERI, un furnizor de solutii cu experienta pentru proiecte de cofraje si schele a fost disponibil pentru a sprijini partenerii consortiului de constructii, Max Bögl si PORR. In special atunci cand cerintele s-au schimbat in timpul procesului de constructie, specialistii in infrastructura au gasit intotdeauna o solutie pentru a respecta termenul de finalizare si, in acelasi timp, a obtine o calitate inalta a executiei. In toate fazele, planificarea digitala 3D a oferit vizualizari ale cofrajelor si utilizarii schelelor, simplificand astfel comunicarea cu diversii factori de decizie.
Kit de constructie a digului
Trei sisteme modulare PERI au servit drept baza de cofraj si schele pentru lucrarile de constructie a pilonului de pod. Arborii subtiri din beton armat s-au ridicat, ciclu cu ciclu, cu ajutorul cofrajului urcator RCS ghidat de sina. In zonele complicate de expansiune de la capul digului, platformele de lucru bazate pe sistemele de urcare RCS si SCS au asigurat transferal incarcaturilor in siguranta. Pentru aceasta, schelele de armare PERI UP instalate in jurul perimetrului au oferit un mediu de lucru sigur.
 
Caracteristica speciala Y-pier
Modul in care s-au lucrat digurile inclinate dintre capul pilonului Y si suprastructura a fost o caracteristica speciala a proiectului. In acest scop, inginerii PERI au proiectat un carucior de finisare ghidat pe sina, combinand Sistemul de schele PERI UP cu tehnologia de catarare VARIOKIT si RCS. Acest lucru a permis ca intreaga unitate de schela sa fie mutata hidraulic in trepte de 50 cm pana la pozitia dorita, ghidata in siguranta prin sinele si pantofii RCS Climbing Rails pe capacele de pilon inclinate si conectata la structura.
 
Solutii combinate pentru suprastructura
Cele doua suprastructuri cu o singura cale paralela una cu cealalta au fost construite ca grinzi cap la cap din beton precomprimat folosind un carucior de cofraj – mai intai podul de vest, apoi podul de est. Parapetii in consola de pe podul de vest au fost construiti in sectiuni de 24 m, folosind un total de patru carucioare pentru parapet in consola VARIOKIT. Carucioarele VARIOKIT au fost apoi echipate cu suspensii suplimentare de schela PERI UP si apoi au putut fi folosite si pentru lucrari de finisare de asigurare a calitatii. In acelasi timp, solutia PERI ar putea fi utilizata ca schela de asamblare pentru peretele de protectie impotriva vantului prin adaugarea de schele suplimentare si ingradirea acestuia dupa cum este necesar ca protectie impotriva vantului si a intemperiilor.
Pentru a accelera considerabil procesul de constructie, platformele de lucru de pe suprastructura de est au fost tinute la dispozitie pe toata lungimea podului astfel incat parapetul sa poata fi construit in sectiuni. Solutia VARIOKIT specifica proiectului de la inginerii PERI a luat in considerare aici si aplicatiile suplimentare de asamblare si finisare ale platformei. Grila de baza metrica a ambelor sisteme modulare, VARIOKIT si PERI UP, a deschis calea pentru un numar aproape nelimitat de combinatii din toate punctele de vedere, ceea ce a fost extrem de benefic pentru planificare, analiza structurala si lucrarile de constructie la fata locului. Pentru aceasta, partenerii consortiului Max Bögl si PORR au avut alaturi un subcontractant competent in Schafer Gerüstbau, care a avut deja experiente pozitive cu ambele sisteme PERI in timp ce efectua lucrari de asamblare pe nenumarate santiere. Cu procese de lucru sigure si coordonate, termenele convenite ar putea fi respectate fara intreruperi care ar putea intarzia constructia. Nivelul ridicat de siguranta in lucru a facilitat atat procesele de asamblare a cofrajelor si a schelelor, cat si utilizarea ulterioara la inaltimi mari si in zona trecerii autostrazii de la Drackensteiner Hang pe A8.
Versatilitatea impresionanta a Kitului de schele PERI UP a facut ca schelele suspendate sa poata fi adaptate optim la geometria podului. Utilizarea noii, a doua generatie de componente PERI UP a dus, de asemenea, la avantaje vizibile de greutate si a crescut capacitatea portanta, de exemplu, permitand standardelor sa fie dublu stift. In plus, grinda de cofraj a sistemului modular, usor de manevrat, ar putea fi utilizata pentru a instala rapid si usor podurile in trepte de 25 cm pana la o lungime de 10 m - fara tevi si cuplaje.
 
Portaluri de tunel
Intreg pachetul oferit de PERI, care cuprinde servicii de inginerie, asistenta pentru santier, montatori sefi si pre-asamblare in fabrica, a inclus chiar si constructia finala a portalurilor tunelului ca o tranzitie intre pod si tunel. Deoarece caruciorul de cofraj pentru tunel a fost bazat si pe kit-ul de constructie VARIOKIT Engineering cu componente de sistem de inchiriat, a fost posibil sa se dezvolte o solutie de proiect personalizata, sa o livreze si sa o asambleze pe santier in cel mai scurt timp. Au fost luate in considerare atat adanciturile de format mare pentru propagarea sunetului, cat si sectiunile care trebuiau formate si betonate pe o latura.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter