La capatul de sud al aeroportului din Frankfurt, Terminalul 3, cu designul sau futurist, este in prezent unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura din Europa. La finalizarea constructiei in 2024, pana la 19 milioane de calatori vor putea ajunge si pleca de la cele trei porti noi in fiecare an. PERI l-a asistat pe Max Bögl cu constructia platformei de drive-by, care va oferi in viitor pasagerilor acces direct la nivelul de plecare al Terminalului 3.
Platforma de trecere de 550 m lungime si 27 m latime, cu suprafata totala a podului de 15.300 m², este sustinuta de 70 de coloane in forma de V la o inaltime de peste 10 m si leaga cele doua rampe de acces si de plecare de terminal. . Inginerii de la PERI au proiectat un carucior de cofraj personalizat pentru acest proiect complex de constructie folosind Kit-ul de constructie VARIOKIT Engineering si Kit-ul de schele PERI UP ca baza. Avea 40 m lungime, 25 m latime si pana la 12 m inaltime - si cantarea putin sub 500 de tone. Procesul de constructie a fost realizat in intregime in 3D.
Coborat hidraulic, repozitionat separat
Cu un sistem hidraulic integrat, intregul carucior de cofraj ar putea fi coborat cu 2,20 m pentru lovire si repozitionare. Intre coloanele in forma de V, solutia PERI era formata din sase vagoane individuale care puteau fi separate pentru relocare si lovire. In afara coloanelor in forma de V mai existau doua unitati de transport care aveau fiecare 40 m lungime si puteau fi mutate dintr-o singura bucata. Pentru procesul de mutare in directia longitudinala si transversala, PERI a dezvoltat un angrenaj hidraulic special pentru mers, care putea fi transportat inainte si inapoi intre unitatile individuale de transport rapid, usor si manual.
Grinzile - o provocare separat
Cofrajele grinzilor oblice si in forma de V ale platformei de trecere a reprezentat o provocare deosebita. In acest caz, a fost necesara blocarea si lovirea grinzilor separat de caruciorul de cofraj – si intr-o zona foarte restransa. Acest lucru a fost realizat prin intermediul unui mecanism de pliere si al cofrajului MAXIMO Structure Panel datorita inaltimii mai mici de constructie in comparatie cu cofrajul grinzii. De asemenea, MAXIMO Structure a facut posibila atingerea clasei de beton arhitectural SB2 dorita. Cofrajul cu grinzi a fost operat de pe o Platforma PERI UP amplasata in burta caruciorului de cofraj. Pentru a indeplini toate cerintele de securitate a muncii, toate punctele de acces si platformele de lucru din caruciorul de cofraj au fost construite folosind Kit-ul de schele PERI UP.
Mai rapid si mai sigur cu o documentatie excelenta
Documentarea caruciorului de cofraj a fost un domeniu cheie de atentie. Pe langa calculul structural verificabil, care a cuprins peste 1.500 de pagini, a fost creat un manual de operare partial digital cu marcaj CE independent. Codurile QR puteau fi scanate pentru a deschide secvente video scurte care explicau pasii de lucru in detaliu.
A fost nevoie de mai mult de 16 ore pentru a betona prima sectiune de betonare de 36 m lungime. Toate deformatiile au fost in intervalul de toleranta. Pentru finalizarea proiectului au fost necesare 14 etape de constructie. Caruciorul de cofraj, cu o greutate de aproape 500 t, a fost gata pentru a fi mutat la urmatorul ciclu in doar o saptamana – cu aproape doua saptamani mai rapid pe sectiune de betonare decat era planificat initial.