Lipsa investitiilor de anvergura din ultimii ani a determinat un trend decrescator pe piata locala a materialelor pentru izolatii, orice estimare fiind aproape imposibil de realizat, chiar si pe termen scurt, potrivit opiniei lui Sorin Pana, directorul comercial al Ursa Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori locali de vata minerala pentru izolatii. "Nu putem face o prognoza exacta a evolutiei pietei de profil in perioada 2014 - 2016, pentru ca, in ultima perioada, modificarile in vanzari au fost haotice. Totusi, ne asteptam la o crestere treptata a sectorului de vata minerala in urmatorii doi ani. In 2014 a fost remarcat un trend de usoara majorare in prima parte, dar care a fost totusi rezultatul general al unor cresteri si scaderi conjuncturale. In perioada de vara comenzile au stagnat, din pacate, iar perspectivele nu sunt incurajatoare in ceea ce priveste o revenire spre sfarsitul anului. Estimam ca 2014 este un moment in care piata materialelor de izolatii va ramane la acelasi nivel cu 2013, insa nu excludem o usoara crestere", a declarat managerul Ursa. In acest context dificil, conducerea companiei isi mentine, totusi, obiectivele de crestere cu 5%-6% a vanzarilor din 2014 fata de cele de 5,5 milioane de euro raportate la finele lui 2013. In primele sase luni ale acestui an, cifra de afaceri a companiei s-a situat la 2,6 milioane de euro. Portofoliul de produse promovat de Ursa pe piata locala include sisteme de izolatii destinate atat segmentelor premium de clienti, cat si celor din clasa medie si economica (value). In prezent, in topul vanzarilor se situeaza, potrivit datelor firmei, produsele din gama "value", dar populatia incepe sa constientizeze importanta utilizarii unor materiale de calitate. "Speram, astfel, ca in curand vom putea discuta de o pondere mai semnificativa a produselor premium pe piata romaneasca. De asemenea, incercam sa promovam cu succes si solutii pentru aplicatii de nisa, cum ar fi sistemul pentru ventilatii Ursa Air (care inlocuieste tubulatura clasica din metal), izolatiile pentru nave etc.
***
In Romania, Ursa este prezenta de 20 de ani, comercializand doua marci de vata minerala (Ursa Glasswool si Ursa Terra), fabricate in Slovenia. Compania locala a fost infiintata in anul 2003, in prezent avand un depozit la Oradea, de unde se realizeaza vanzari in toata tara. In 2013, grupul Uralita (din care face parte Ursa) a raportat vanzari totale de 576 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!