1 din 2 romani care locuiesc la casa au in plan lucrari de imbunatatire, renovare si amenajari exterioare a proprietatii in urmatorii 2 ani, potrivit unui sondaj online comandat de STAR STONE, cel mai mare producator roman de pavaje premium destinate sectorului rezidential.
Aproape 60% dintre acestia vor aloca pana la 1.500 de euro pentru un astfel de proiect, 20% iau in calcul un buget de pana la 3.000 de euro, 12% - de pana la 5.000 de euro, iar 10% vor aloca peste 5.000 de euro.
Desi romanii sunt, in continuare, interesati de imbunatatirea spatiului in care locuiesc, cifrele sunt mai mici decat anul trecut, acestia apreciind ca preturile in crestere ale materialelor de constructii, impreuna cu majorarea costurilor la utilitati si razboiul de la granita sunt principalii factori care influenteaza negativ evolutia pietei rezidentiale de constructii.
Peste jumatate dintre cei care vor face renovari exterioare in urmatorii 2 ani se vor axa pe lucrari de tamplarie, de renovare a acoperisului si de termoizolatii, 35% sunt interesati de montaje de pervazuri pentru ferestre, 42% de amenajari peisagistice, iar 25% dintre acestia iau in calcul sa monteze pavaje in curtile locuintelor. Mai mult de o treime vor monta pavaj premium cu aspect de piatra naturala, iar un sfert vor opta pentru pavaj premium vibropresat (25,22%).
„Montarea de pavaje a devenit un lucru tot mai obisnuit in proiectele de amenajari exterioare. Din ce in ce mai populare, modelele de dale de pavaj sunt o optiune foarte utila si de durata pentru personalizarea spatiului. Statistic, in Europa sunt montati, anual, 100 de metri patrati de dale de pavaje de persoana in fiecare an. In Romania, desi departe de aceste statistici, vorbim de o piata in crestere” spune Cristian Pop, Director General STAR STONE.
Cat priveste locul de achizitie a materialelor de constructii, peste 3 sferturi dintre romani isi cumpara materiale de constructii pentru amenajarile interioare si exterioare de la magazine de tip DIY (Dedeman, Leroy Merlin, BricoDepot etc.). Desi peste jumatate dintre respondenti nu au vreo preferinta legata de provenienta materialelor de constructii folosite, 40% prefera sa fie produse in Romania.
Iar atunci cand cumpara materiale de constructii, romanii tin cont de urmatoarele lucruri:
- calitate (82%);
- aspect (46%);
- usurinta in montaj (39%);
- pret - preferand produsele mai ieftine (36%).
„In cei 14 ani de existenta pe piata, am pus foarte mult accent pe calitatea produselor noastre, inovand si investind permanent, astfel incat sa oferim clientilor ce isi doresc. Avem, in prezent, 11 modele de pavaje premium si am obtinut locul intai la cel mai recent studiu QUDAL - QUALITY MEDAL Romania Construction 2022/2023, fiind desemnati producatorul de produse din beton si bunuri din beton care ofera cel mai inalt nivel al calitatii in Romania, loc detinut inca din 2017”, mai spune Cristian Pop.
In ceea ce priveste periodicitatea cu care romanii fac lucrari de amenajari interioare sau exterioare, 25% aleg sa faca asta anual, imbunatatind gradual locul in care traiesc. Totodata, circa 15% dintre romani schimba cate ceva prin casa si prin curte in fiecare sezon, iar 23% la fiecare 2 – 3 ani.
Sondajul a fost realizat in mediul online, pe un esantion reprezentativ de 1.189 de respondenti si are o marja de eroare de +/- 2%.