Producatorul de termo- si hidroizolatii Masterplast Romania estimeaza o stabilizare a pietei locale de hidroizolatii in primele opt luni ale anului in curs la nivelul aceleiasi perioade din 2012, cele mai solicitate produse din domeniu fiind reprezentate, in continuare, de membranele bituminoase (ce reprezinta circa 45% din total) si sistemele destinate evacuarii apelor (55%). Potrivit datelor firmei, sectorul local de profil se situeaza la circa 110 milioane de euro anual. "Desi anul acesta activitatea in domeniul materialelor de constructii a inceput foarte greu, am reusit sa incheiem contracte importante inca din primele luni pentru produsele termoizolante fabricate in unitatile proprii, reusind, astfel, sa crestem cantitatile comercializate in primele opt luni ale anului fata de intervalul similar din 2012", a declarat Tamás Feleki, director general al Masterplast Romania. In acest context, cifra de afaceri raportata pentru semestrul intai s-a situat la aproximativ 35 milioane de lei, pentru intregul an fiind prognozata depasirea nivelului de 80 milioane de lei.
Vanzarile de hidroizolatii au o pondere de 5% in afacerile totale
In domeniul hidroizolatiilor, compania comercializeaza tevi de drenaj, folii pentru strat de filtrare si rigole cu gratii din gama proprie Terraplast, al caror principal domeniu de utilizare este constructia de drumuri. De asemenea, oferta societatii include membrane cu crampoane din aceeasi gama, membrane bituminoase, amorse si accesorii, utilizate pentru fundatii, pivnite sau la orice tip de constructii subterane. In primele opt luni ale anului, produsele pentru hidroizolatii au reprezentat circa 5% din totalul vanzarilor Masterplast Romania. In ceea ce priveste vanzarile de sisteme pentru termoizolatii, compania livreaza toate elementele de termosistem sub marca Thermomaster (polistiren, plasa din fibra de sticla, adeziv, profile speciale, dibluri, tencuieli decorative), acestea reprezentand circa 60%-65% din totalul vanzarilor interne. Societatea are sediul central in Oradea si puncte de lucru in Bucuresti si Sfantu Gheorghe (Covasna), acestea asigurand livrari la nivel national.
Continua programul de investitii
Masterplast Romania a devenit producator local de materiale de constructii in anul 2012, cand a inaugurat doua unitati de fabricatie in Sfantu Gheorghe, respectiv o linie ce permite livrarea adezivilor, cu o capacitate de 4 tone/ora si o alta pentru polistiren, ce poate furniza pana la 120.000 mc/an. "In ultima parte din 2013 reamenajam cladirea administrativa centrala din Oradea (afectata de incendiul din luna septembrie 2012) si construim un depozit nou la punctul de lucru din Sfantu Gheorghe, intre platforma de productie si depozitul existent, asigurand astfel o logistica mult mai eficienta. Valoarea acestor investitii va ajunge la aproape jumatate de milion de euro. Pe plan extern, dupa inaugurarea fabricii de tesaturi din fibra de sticla din localitatea Kál (Ungaria), se pregateste o investitie de circa 1,4 milioane de euro intr-o noua fabrica de polistiren in judetul ucrainean Lemberg. Ca urmare a acestor investitii in activitatea productiva (in Romania, Ucraina si Ungaria), in 2014 la nivel de grup se va atinge o cifra de afaceri de 114 milioane de euro", a precizat Tamás Feleki. Informatii suplimentare, la www.masterplastgroup.com