Vanzarile Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii, s-au stabilizat in anul 2014 la circa 3 milioane de euro, in conditiile unei majorari importante a profitului. Potrivit datelor companiei, cresterea marjelor s-a datorat in special investitiilor de 400.000 de euro, realizate in 2013 pentru modernizarea si dezvoltarea productiei. La nivelul lui 2015, compania si-a propus sa inregistreze vanzari similare celor din exercitiul financiar anterior, precum si finalizarea investitiei ce vizeaza instalarea sistemului de ventilatie «breezair» in sectii (inceputa in 2013) si introducerea a doua sisteme de ventilatii noi, in sectia de turnare. Valoarea proiectelor este de maximum 100.000 de euro. Compania produce si comercializeaza echipamente pentru bai si bucatarii promovate sub marcile Kuma si Nordline, circa 78% din livrari fiind destinate exportului si numai 22% pietei interne. "Se remarca o crestere cu 2%-3% a ponderii cererii interne in 2014 fata de nivelul anului anterior, cresterea datorandu-se proiectelor de cladiri de birouri, sali de sport sau hoteluri", a declarat Camelia Olesen, directorul executiv al Kuma Romania. Anul trecut, societatea a contribuit la realizarea cu succes a catorva obiective de anvergura, cum ar fi Sala Polivalenta din Cluj-Napoca, un centru de afaceri din Pitesti, ansamblul Greenfield Residence (ce va continua si in 2015) sau hotelurile Transilvania (din Cluj-Napoca) si Citadela Bucuresti. "In domeniul lavoarelor compozite, pe segmentul custom made suntem lideri de piata nu numai in Romania, ci si in Scandinavia - piata principala de export pentru compania noastra. Importurile de produse similare sunt nesemnificative in general si provin din China si nu ne influenteaza business-ul. Pe piata scandinava a fost oprit trendul de a comanda lavoare standard din China (din cauza termenului mare de livrare, a diminuarii stocurilor, neconformitatilor la calitatea produsului etc.). Kuma a devenit, astfel, partenerul principal al marilor lanturi comerciale scandinave (cum sunt KVIK, HTH si altele)", a explicat Camelia Olesen.
Din punct de vedere al tendintelor in design, culoarea anului 2015 va fi marsala, context in care Kuma a anuntat ca va introduce in noile modele tuse cu aceasta nuanta in decoratiunile cu care sunt livrate lavoarele Kuma catre clienti.