Piata romaneasca de vata minerala (bazaltica si de sticla) va inregistra o evolutie anuala medie de circa 4% pe termen mediu, atat in volum, cat si ca valoare, conform datelor Interbiz, citate de Knauf Insulation, lider al pietei locale de profil. "Piata materialelor de izolatii a evoluat in acelasi ritm cu cea a materialelor de constructii, respectiv dinamica sectorului de constructii. Totodata, avand in vedere sezonalitatea acestui sector, volumul cel mai mare al vanzarilor incepe in septembrie si dureaza pana la finalul anului", a precizat Adrian Garofeanu, directorul comercial al Knauf Insulation in Romania.
Potrivit statisticilor companiei, piata locala de vata minerala ar putea atinge 73,4 milioane de euro in valoare si 108.934 tone in volum.
In acest context, knauf Insulation estimeaza ca va inregistra o cifra de afaceri de peste 13 milioane de euro in acest an, in crestere cu aproximativ 5% fata de nivelul din 2017.
In Romania, compania comercializeaza trei tipuri principale de produse, cea mai mare cota din totalul vanzarilor fiind reprezentata de vata minerala bazaltica (pentru fatade de contact in domeniul rezidential, acoperisuri plate destinate segmentului industrial/ centre logistice si fatade ventilate pentru cladirile de birouri si retail). Urmatoare in clasamentul livrarilor Knauf Insulation sunt vata minerala de sticla(pentru acoperisuri inclinate/ mansarde, pereti de compartimentare si fatade ventilate), respectiv accesoriile si produsele speciale (accesorii Homeseal LDS, Heraklith, acoperisuri verzi, izolatii tehnice si solutii termoizolante pentru garaje).
Printre proiectele de referinta realizate in ultimii ani se afla solutiile de izolatii eficiente energetic instalate la cladiri precum Timpuri Noi Square, Oregon Park, sediul de birouri & concept store Lidl, Vox Timisoara, ONE Tower, Skanska Tower, Mercedes - Sebes etc.
Sisteme inovatoare si prietenoase cu mediul
Cea mai noua solutie dezvoltata de Knauf Insulation este acoperisul verde Urbanscape, un sistem complet, cu greutate redusa, format dintr-o membrana anti-radacina, un sistem de drenaj cu sau fara zona de tampon, un substrat unic, patentat, de vata minerala si stratul de vegetatie. Solutia este usor de instalat, cu o capacitate mare de retinere a apei, potrivita pentru toate cladirile - rezidentiale, non-rezidentiale si industriale - amplasate in zonele urbane. Sistemul are rolul de a aduce inapoi elementul natural in mediul urban si de a oferi solutii pentru probleme importante, cum ar efectul de "insula termica urbana" si gestionarea apelor pluviale. Poate fi montat pe orice tip de acoperis.
"Knauf Insulation a inovat prin lansarea de produse cu tehnologie Ecose®, care asigura avantaje multiple in planul sustenabilitatii. Produsele Knauf Insulation cu Ecose® Technology sunt ecologice, organice, regenerabile (sustenabile) si fabricate cu un liant organic fara formalhedida adaugata. Tehnologia beneficiaza de certificatul EUROFINS, care atesta respectarea exigentelor actuale in materie de protectie a mediului si sanatate a utilizatorilor. Dintre demersurile noastre in promovarea produselor si solutiilor Knauf Insulation putem aminti: educarea pietei in utilizarea solutiilor performante de izolatii, oferirea de solutii si produse complexe pe toate segmentele de piata, imbunatatirea continua a gamei de produse si incheierea de parteneriate strategice pentru retelele de distributie si DIY", a explicat Adrian Garofeanu.
***
Knauf Insulation are o experienta de peste 40 de ani pe piata solutiilor de izolare, produsele sale fiind realizate in 40 de fabrici amplasate in 15 tari, unde lucreaza peste 5.000 de angajati. La nivel de grup, cifra de afaceri se situeaza in jurul valorii de doua miliarde euro. Produsele livrate in Romania provin de la unitatile de fabricatie din proximitatea tarii, respectiv din Serbia, Bulgaria, Ungaria, Slovacia si Slovenia.