Recent, oficialii corporatiei Henkel au dat publicitatii raportul financiar aferent anului 2011, potrivit caruia vanzarile si profitul operational ajustat s-au situat la un nivel record, inregistrand in primul caz o valoare de 15,6 miliarde euro (+3,4% sau +5,9% crestere organica), respectiv 2,02 miliarde euro (+9%). "Intervalul ianuarie-decembrie 2011 a reprezentat o perioada de succes pentru Henkel care, in pofida conditiilor adverse generate de un mediu economic volatil, si-a atins si chiar a depasit tintele ambitioase stabilite in strategia manageriala. Un factor important ce a contribuit la performanta Henkel a fost reprezentat de expansiunea livrarilor in tarile emergente, unde am castigat noi cote de piata si am inregistrat inca o data majorari de peste 10% ale incasarilor. Totodata, progresul consemnat in 2011 are un aport major la stabilirea unei platforme solide pentru viitorul Henkel si suntem increzatori ca ne vom indeplini planul de afaceri pentru anul 2012 pe care l-am stabilit inca din 2008", a declarat Kasper Rorsted, director general al Henkel. Referindu-se la prognozele pe termen scurt, managerul holdingului a subliniat ca "mediul economic actual este caracterizat de provocari multiple, fiind mult mai volatil ca in trecutul apropiat. In consecinta, se impune adaptarea constanta si progresiva la noile valente ale beneficiarilor, pentru a raspunde in mod flexibil si rapid la schimbarile pietelor-tinta. Astfel, consideram ca Henkel beneficiaza de o pozitie strategica in acest sens, motiv pentru care preconizam o majorare organica a vanzarilor cuprinsa intre 3% si 5% pentru intregul an fiscal in curs. Evident ca aceasta va avea ca rezultat o sporire a ratei profitului ajustat (indicele EBIT) pana la 14%". Toate diviziile corporatiei au avut rezultate pozitive, una dintre cele mai dinamice fiind sectia de adezivi si tehnologii de lipire, cu o majorare organica a veniturilor de 8,3%, pana la 7,74 miliarde euro. Din punct de vedere nominal, cresterea s-a situat la 6%, ceea ce reflecta atat aportul semnificativ al noii strategii de pret, cat si majorarea cantitatilor livrate. Pietele mature din Europa de Vest si America de Nord au dat semne de revigorare, iar pe cele emergente sporirea livrarilor de adezivi a depasit pragul psihologic de 10%, cele mai bune vanzari fiind raportate in regiunea est-europeana. Pentru al doilea an consecutiv, profitul operational ajustat al diviziei de adezivi s-a majorat semnificativ in comparatie cu precedentele 12 luni, depasind 1,07 miliarde euro (+14,7%), in timp ce indicatorul EBIT a depasit pentru prima data in cazul acestei sectii pragul de un miliard de euro. Din punct de vedere regional, afaceri optime au fost derulate de subsidiarele Henkel din Turcia si Federatia Rusa. Managerii grupului german raman totusi precauti si anunta ca, pentru 2012, activitatea diviziei de adezivi s-ar putea dezvolta la cote medii aflate sub nivelul de 10%. Informatii suplimentare, la www.henkel.com
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.