Razvan Bobe (44 de ani)
Functia/Firma: director de cercetare-dezvoltare al Baumix Romania;
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul materialelor de constructii.
Piata materialelor de constructii a inregistrat, anul trecut, o scadere de pana la 20% pe anumite segmente, in conditiile in care accesul la creditare a continuat sa reprezinte o provocare pentru populatie, care a ramas reticenta la investitiile in renovari sau la achizitiile de locuinte noi. Potrivit conducerii companiei Baumix, specializata in fabricarea de adezivi si alte produse pentru constructii, in acelasi timp, investitorii au evitat sectorul de profil din cauza contextului macroeconomic general, precum si a lipsei de sustinere din partea statului in ceea ce priveste implementarea unei politici adecvate de taxe si impozite. Pentru 2012, se estimeaza stabilizarea pietei si chiar o usoara tendinta ascendenta in a doua parte a anului.
- Ce tendinte va urma sectorul materialelor de constructii in continuare?
- Piata specifica se va mentine, in acest an, la nivelul din 2011, perspectivele pentru segmentul renovarilor fiind pozitive numai in contextul relansarii politicii de creditare, in timp ce sectorul lucrarilor noi de constructii (ansambluri rezidentiale sau cladiri de birouri) depinde, in special, de strategia nationala de taxe si impozite, care, in acest moment, nu este atractiva pentru investitori.
- Cum estimati ca vor evolua afacerile companiei in 2012?
- Anul trecut am avut in vedere mentinerea volumelor de vanzari la un nivel similar celui din 2010, insa ne-am concentrat preponderent pe indicatorii de eficienta si profitabilitate si pe extinderea portofoliului de clienti. Astfel, in prezent, ne situam intre primii cinci producatori de adezivi de pe piata locala si pe locul al doilea in ceea ce priveste cantitatea de produse comercializate in retelele de bricolaj in care suntem prezenti. Pe termen mediu, ne propunem sa continuam investitiile in cercetare si dezvoltare, in vederea cresterii continue a calitatii produselor oferite. De asemenea, ne vom concentra pe lansarea de sisteme inovatoare pentru piata din Romania, care sa garanteze rezistenta si calitatea lucrarilor de constructii.
- Care a fost cel mai solicitat produs din portofoliu?
- Din punct de vedere al structurii livrarilor, cel mai bine vandut produs a fost incadrat in gama destinata termoizolarii cladirilor, cu o pondere de 35% din total. De altfel, acesta este un sector in care am reusit sa ne diferentiem de concurenta, datorita inovatiilor promovate in ultima perioada, precum tencuiala decorativa cu marmura TDM90, compania noastra fiind unic producator in Romania de tencuiala decorativa in stare uscata, colorata in masa. Din punct de vedere geografic, in prezent, beneficiem de un sistem echilibrat de distributie la nivel national, acoperind toate zonele tarii.
Functia/Firma: director de cercetare-dezvoltare al Baumix Romania;
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul materialelor de constructii.
Piata materialelor de constructii a inregistrat, anul trecut, o scadere de pana la 20% pe anumite segmente, in conditiile in care accesul la creditare a continuat sa reprezinte o provocare pentru populatie, care a ramas reticenta la investitiile in renovari sau la achizitiile de locuinte noi. Potrivit conducerii companiei Baumix, specializata in fabricarea de adezivi si alte produse pentru constructii, in acelasi timp, investitorii au evitat sectorul de profil din cauza contextului macroeconomic general, precum si a lipsei de sustinere din partea statului in ceea ce priveste implementarea unei politici adecvate de taxe si impozite. Pentru 2012, se estimeaza stabilizarea pietei si chiar o usoara tendinta ascendenta in a doua parte a anului.
- Ce tendinte va urma sectorul materialelor de constructii in continuare?
- Piata specifica se va mentine, in acest an, la nivelul din 2011, perspectivele pentru segmentul renovarilor fiind pozitive numai in contextul relansarii politicii de creditare, in timp ce sectorul lucrarilor noi de constructii (ansambluri rezidentiale sau cladiri de birouri) depinde, in special, de strategia nationala de taxe si impozite, care, in acest moment, nu este atractiva pentru investitori.
- Cum estimati ca vor evolua afacerile companiei in 2012?
- Anul trecut am avut in vedere mentinerea volumelor de vanzari la un nivel similar celui din 2010, insa ne-am concentrat preponderent pe indicatorii de eficienta si profitabilitate si pe extinderea portofoliului de clienti. Astfel, in prezent, ne situam intre primii cinci producatori de adezivi de pe piata locala si pe locul al doilea in ceea ce priveste cantitatea de produse comercializate in retelele de bricolaj in care suntem prezenti. Pe termen mediu, ne propunem sa continuam investitiile in cercetare si dezvoltare, in vederea cresterii continue a calitatii produselor oferite. De asemenea, ne vom concentra pe lansarea de sisteme inovatoare pentru piata din Romania, care sa garanteze rezistenta si calitatea lucrarilor de constructii.
- Care a fost cel mai solicitat produs din portofoliu?
- Din punct de vedere al structurii livrarilor, cel mai bine vandut produs a fost incadrat in gama destinata termoizolarii cladirilor, cu o pondere de 35% din total. De altfel, acesta este un sector in care am reusit sa ne diferentiem de concurenta, datorita inovatiilor promovate in ultima perioada, precum tencuiala decorativa cu marmura TDM90, compania noastra fiind unic producator in Romania de tencuiala decorativa in stare uscata, colorata in masa. Din punct de vedere geografic, in prezent, beneficiem de un sistem echilibrat de distributie la nivel national, acoperind toate zonele tarii.
- Estimati o posibila evolutie a preturilor materialelor de constructii in acest an.
- In ceea ce priveste evolutia preturilor materialelor de constructii, acestea se vor majora cu minimum 5% in 2012, ca urmare a cresterii cotatiilor materiilor prime si resurselor. Tendinta anului 2011 a fost, din pacate, de promovare a produselor ieftine, ceea ce a dus la scaderea profitabilitatii companiilor din domeniu si va avea ca principal efect realizarea unor lucrari cu durata scurta de exploatare si la nivel calitativ mediocru. Noi speram intr-o reorientare a preferintelor consumatorilor spre materialele de calitate, in detrimentul celor caracterizate numai de pret redus, fapt care ar putea aduce efecte benefice spectaculoase in industria de profil atat pe verticala, cat si pe orizontala.
- In ceea ce priveste evolutia preturilor materialelor de constructii, acestea se vor majora cu minimum 5% in 2012, ca urmare a cresterii cotatiilor materiilor prime si resurselor. Tendinta anului 2011 a fost, din pacate, de promovare a produselor ieftine, ceea ce a dus la scaderea profitabilitatii companiilor din domeniu si va avea ca principal efect realizarea unor lucrari cu durata scurta de exploatare si la nivel calitativ mediocru. Noi speram intr-o reorientare a preferintelor consumatorilor spre materialele de calitate, in detrimentul celor caracterizate numai de pret redus, fapt care ar putea aduce efecte benefice spectaculoase in industria de profil atat pe verticala, cat si pe orizontala.