Grupul Fabryo Corporation - Atlas Paints, noul lider al pietei autohtone de lacuri si vopsele decorative, estimeaza o crestere cu 10% a cifrei de afaceri din acest an, dupa ce veniturile insumate realizate de cele doua companii in 2012 au fost de 39 milioane de euro. In prezent, societatea se afla in plin proces de implementare a planului de integrare a afacerilor celor doua firme, procesul de fuziune fiind definitivat la sfarsitul anului 2012. Noua entitate economica detine, in prezent, aproximativ 440 de angajati (270 la Fabryo si 170 in cadrul Atlas) si unitati de productie in Popesti-Leordeni (Fabryo) si in Tunari - judetul Ilfov (Atlas).
Interviu cu Dragos Militaru, director general executiv al Fabryo Corporation.
- Ce obiective aveti in acest an, avand in vedere noua structura a companiei?
- Obiectivul nostru principal, din aceasta perspectiva, este integrarea completa a operatiunilor celor doua companii din grup si cresterea cifrei de afaceri. Avem portofolii complementare, astfel incat nu vor interveni schimbari majore in oferta de produse, ci mai degraba in modul in care le vom oferi pietei. Ne propunem sa ne consolidam pozitia de lider pe care o detinem, in acest moment, pe piata si sa lansam, in continuare, produse inovatoare si cu valoare adaugata. Recent, am lansat doua sortimente pe nise complet noi de piata, respectiv vopseaua savana superlavabila alba cu tenta colorata (in patru nuante) si lacul 2 in 1, pentru garduri si cabane din lemn.
- Cum va influenta programul de reabilitare termica vanzarile companiei din 2013?
- Programul de reabilitare termica reprezinta o oportunitate pentru piata, in general. Anul trecut ne-am implicat in cateva astfel de proiecte si probabil ca vom intensifica ofertarea pentru acest tip de investitii, avand in vedere fuziunea cu Atlas Paints si portofoliul solid al acestora pe segmentul «business-to-business». Vom avea, insa, grija sa ne implicam doar in acele proiecte in care ne putem asigura ca rezultatul final si calitatea lucrarilor se ridica la nivelul produselor noastre. Este prea devreme sa estimam, insa, ponderea sau impactul programului asupra vanzarilor companiei de anul acesta.
- Cum estimati ca se va dezvolta piata locala de lacuri si vopsele in viitor?
- Anul trecut, piata de lacuri si vopsele decorative si-a continuat scaderea, cel mai probabil cu 5%-10% fata de 2011. Este un segment care a fost destul de afectat de criza, daca se are in vedere deprecierea valorica din ultimii cinci ani, insa ritmul de scadere a fost mai diminuat in 2012 fata de anii anteriori. Totusi, au fost si domenii care au inregistrat cresteri importante, cum a fost, de exemplu, cazul tencuielilor decorative, ca urmare a programelor de reabilitare termica. Pentru anul acesta, desi nu avem inca premise foarte optimiste, cred ca piata va reusi totusi sa ramana la nivelul anului trecut. De peste doi ani, pe langa scaderea consumului, domeniul s-a confruntat si cu importante cresteri de preturi la materiile prime. Ramane o provocare pentru noi sa incorporam o parte din costurile respective in pretul de la raft al produselor, fara sa afectam si mai mult comportamentul de consum, mai ales ca nu dorim sa facem rabat la calitate.
- Care a fost cel mai solicitat produs din portofoliu?
- Marca pentru care s-au inregistrat cele mai bune performante pe piata este savana, care a primit si trofeul Superbrands anul trecut, o certificare importanta a increderii consumatorilor. Gama de produse savana cu Teflon se afla, in continuare, printre cele mai apreciate si solicitate produse, fie ca este vorba de vopsele lavabile, lacuri sau emailuri.