Infiintata in anul 2001, cu actionariat integral romanesc, compania Carocaz are ca domeniu principal de activitate productia si comercializarea placilor din polistiren expandat ignifug si a accesoriilor utilizate pentru fixarea acestuia (dibluri, adezivi etc.). Raspunzand unor intrebari referitoare la piata interna a izolatiilor, Laurentiu Hanches, directorul general al societatii, este de parere ca sectorul specific a continuat trendul descendent si in 2010, diminuandu-se cu 15%. In continuare este prezentata pe larg opinia reprezentantului firmei.
Laurentiu Hanches, director general al companiei Carocaz: "Piata izolatiilor a continuat sa scada cu aproximativ 15% si in acest an fiind tot mai imprevizibila. Au aparut producatori care pentru a acumula lichiditati au redus preturile foarte mult, castigand cota de piata in detrimentul firmelor care mentin standardele de calitate si costuri. In prezent, estimam ca exista pe piata autohtona aproximativ 100 de producatori de polistiren, aproape de doua ori mai multi decat in 2007 - 2008, in conditiile in care cererea a scazut cu peste 30%. Vanzarile de termosisteme se mentin, insa, la un nivel superior pietei constructiilor in general, datorita programului de reabilitare termica si a investitiilor persoanelor fizice in izolarea mai eficienta a locuintelor in vederea reducerii costurilor cu intretinerea prin economisirea de energie. Aproximativ 30% din comenzile de polistiren sunt utilizate pentru proiecte de reabilitare termica a blocurilor de locuinte, ponderi importante fiind detinute de materialele livrate constructorilor de diverse obiective, precum si utilizatorilor finali. Simultan, am consemnat o crestere a vanzarilor de dibluri de fixare a termosistemelor, datorita deciziei de a le comercializa si separat fata de sistemul de izolare. Astfel, in primul semestru am inregistrat o cifra de afaceri de circa 3,6 milioane de euro, in scadere cu 10% fata de perioada corespunzatoare din 2009. Detinem capacitati de productie a polistirenului de 60.000 mc pe luna, cantitate suficienta pentru a raspunde cererii, avand in vedere faptul ca, de exemplu, in luna septembrie a.c. am avut comenzi de 42.000 mc. De asemenea, liniile de fabricatie pot produce, lunar, circa 3.200 de tone de adeziv si 4 milioane de dibluri. In ceea ce priveste programul de investitii, in perioada urmatoare vom aloca fonduri exclusiv pentru mentinerea fortei de munca, deoarece ne confruntam cu fenomenul de emigrare a anagajatilor. Avem in vedere stimularea salariatilor prin actiuni de fidelizare si prin bonificare pentru vechime, pentru a-i pastra in structurile firmei".