Furnizorul de placi ceramice si obiecte sanitare Bravo Group a obtinut incasari de 1,5 milioane de euro numai din livrarile realizate direct catre proiecte, printre cele mai importante lucrari pentru care a asigurat materiale in ultima perioada aflandu-se Promenada Mall, Hotelul Cismigiu, Floreasca Park, Teatrul National Bucuresti si cladirea Green Gate. Bravo Group distribuie in Romania produse selectionate de la o serie de fabricati de top de ceramica si adezivi, obiecte sanitare, baterii, mobilier de baie si accesorii, cazi si cabine de dus din Italia (Ariostea, Iris, Mirage, FAP), Spania (Marazzi, Keraben, Mapisa, Gala), Germania (Duravit, Grohe, Hansgrohe, Kludi), Elvetia (Geberit), Polonia (Bisk) si SUA (Laticrete). Anul trecut, compania a inaugurat un showroom Laguna cu o suprafata de 600 mp, pe strada Valea Cascadelor din Bucuresti.
Interviu cu Gabriel Ene - Munteanu, director general al Bravo Group.
- Ce obiective aveti pentru anul in curs?
- Pentru 2014 avem in vedere o crestere cu 10% a cifrei de afaceri fata de nivelul de 5,5 milioane de euro realizat in 2013, evolutia urmand a fi generata de diversificarea gamei de produse atat in ceea ce priveste obiectele sanitare si mobilierul de baie, cat si prin cresterea numarului de branduri de placi ceramice nou lansate in a doua parte a anului trecut. Compania noastra este recunoscuta pe plan national pentru activitatea in domeniul bateriilor si al sistemelor de instalare cu un nivel de calitate mediu - inalt, fapt confirmat si de rezultatele inregistrate anul trecut. Produsele din aceasta gama se afla in topul vanzarilor Bravo Group, urmate de obiectele sanitare (ce s-au inscris pe un trend ascendent in 2013) si de placile ceramice.
- Cum credeti ca va evolua, in continuare, piata de placi ceramice si obiecte sanitare?
- Piata locala de placi ceramice a avut o evolutie relativ constanta in 2013, clientii fiind receptivi la trendurile noi, propuse de producatorii de traditie din Italia, Spania etc. Se resimte, la nivel general, lipsa investitiilor in proiectele imobiliare de mari dimensiuni, dar si individuale, care reprezinta un segment de piata important in domeniul placilor ceramice, al obiectelor sanitare si de instalatii. Estimam, totusi, o crestere pe segmentul de baterii si obiecte sanitare, dupa evolutia de 10% realizata anul trecut, ca o consecinta a promovarii unor noi serii de obiecte sanitare, mult mai competitive. Chiar daca in topul vanzarilor se regasesc modele de design si produse de calitate, a fost, totusi, un an in care factorul pretului a avut un aport major la formarea deciziei de achizitie.
- Care vor fi principalele tendinte in domeniul placilor ceramice, in 2014?
- Principala sursa de inspiratie pentru modelele din 2014 va fi reprezentata de natura, fie ca este vorba despre piatra, lemn sau chiar procese naturale, cum ar fi eroziunea sau patinarea. Noile colectii se regasesc in tonuri moi, culori neutre si suprafete ale placilor ceramice ce reproduc cu mare acuratete diverse situatii din natura, astfel incat rezultatul final sa creeze o atmosfera calda in spatiile de locuit. Placile de mari dimensiuni, realizate cu tehnologii avansate, vor reprezenta o solutie tot mai atractiva pentru arhitecti, in primul rand datorita avantajelor lor intriseci: realizarea unui montaj usor si obtinerea de suprafete ample - fara rosturi, elegante si rafinate.
- Ce factori vor determina formarea deciziei de achizitie a clientilor, in acest an?
- In ansamblu, clientii nostri sunt educati si pretentiosi, principalele criterii urmand a fi constituite si in acest an de calitatea, designul si notorietatea marcilor promovate de noi in Romania. A devenit tot mai important si criteriul legat de pret, astfel incat, in ansamblu, raportul calitate/cost de achizitie il asigura pe client ca beneficiaza de maximum de fiabilitate si functionalitate in contextul celui mai bun pret pentru un anumit produs. Stilul propriu al fiecarui proiect si spatiul in care acesta este dimensionat raman punctele de pornire care dicteaza atat colectiile de placi ceramice - moderne, clasice sau rustice, cu suprafete mate sau lucioase si intr-o gama variata de tipodimensiuni -, cat si seriile de obiecte sanitare cu design minimalist sau clasic.