Vanzarile producatorului olandez de lacuri si vopsele AkzoNobel au scazut cu -3% in trimestrul al doilea din 2018 (+2% la rate constante de schimb valutar), fata de perioada similara a anului anterior, o contributie pozitiva fiind generata de stabilirea unui mix specific al pretului, dar aportul a fost anulat de o diminuare cantitativa a vanzarilor. Profitul operational al grupului a scazut, la randul sau, din cauza unui impact negativ generat de transformarea organizatiei, astfel incat indicele EBIT ajustat denota un regres de -23%. In consecinta, corporatia a fost in masura sa raporteze o cifra de afaceri de 2,446 miliarde euro (comparativ cu 2,533 miliarde euro in aprilie-iunie 2017), in timp ce profitul operational ajustat (EBIT) a ajuns la 225 milioane de euro.
„Implementarea cu acuratete a primei faze de transformare intr-o companie orientata exclusiv in domeniul de lacuri si vopsele creeaza deja premisele unei organizatii potrivite destinatiei sale si, de asemenea, genereaza economii de costuri. In trimestrul al doilea din 2018, veniturile (exprimate in monede locale) realizate de aproape toate segmentele diviziei Performance Coatings au crescut, cu exceptia Marine and Protective Coatings. Divizia de vopsele decorative (Decorative Paints) s-a remarcat printr-o performanta notabila, cu initiative de pret si economii de costuri care au compensat cotatiile mai mari ale materiilor prime. Am continuat sa investim pentru a ne consolida pozitiile de lider al pietei in anumite tari si regiuni ale lumii, incluzand la acest capitol achizitia afacerii cu vopsele decorative Fabryo, din Romania si deschiderea unei fabrici de vopsea-pulbere in Changzhou, China”, a declarat Thierry Vanlancker, CEO al AkzoNobel.
Conducerea grupului AkzoNobel a mai anuntat ca, pe baza rezultatelor actuale, ca perspectiva, cresterea pretului la materiile prime si efectele adverse ale cursului de schimb valutar vor continua sa se manifeste pe deplin ca fenomene si in semestrul al doilea din 2018 (desi, la o intensitate mai redusa), erodand intr-o oarecare masura afacerile companiei, dar pentru divizia de baza (vopseluri decorative) se preconizeaza o dezvoltare a afacerilor in toate regiunile globului, cu precadere in Asia. Tendintele pentru sectia de vopseluri performante ar putea sa ramana pozitive pentru aproape toate segmentele de produse si in majoritatea zonelor globului, insa mediul de afaceri va fi dificil pentru promovarea unor sortimente strict specializate, cum ar fi sistemele de protectie destinate mediului marin (industria navala, infrastructuri portuare etc.) sau pentru alte tipuri de sisteme de protectie si nuantare. In vederea evitarii unor riscuri ce par a fi inerente in 2018, managerii AkzoNobel vor continua sa aplice diverse masuri, cum ar fi cresterea pretului de vanzare si consolidarea disciplinei costurilor. In aceste conditii, AkzoNobel urmeaza sa implementeze si mai sustinut programul sau (denumit „Winning together: 15 by 20”) de transformare intr-o companie potrivita pentru destinatia sa - adica, focalizata exclusiv pe vopseluri si alte sisteme de protectie sau finisare, pentru a indeplini tintele anului 2020.