Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru semestrul intai al anului in curs o crestere organica de +4,9% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul unei influente pozitive date de accelerarea activitatii strategice corporatiei si de majorarea cantitativa a livrarilor, cu toate ca fluctuatiile ratei de schimb valutar au avut un impact negativ puternic. „In perioada analizata, corporatia a reusit sa-si demonstreze abilitatile de ajustare in sens pozitiv a pretului, in pofida trendului inflationist actual privind costul materiilor prime si al energiei. Au existat si factori negativi de influenta (mai ales in primul trimestru din 2018), dar tendintele subsecvente confirma o ascensiune a cererii pe pietele din majoritatea tarilor europene, precum si in Asia. Ca urmare a acestor realitati de necontestat, daca in ianuarie-iunie 2017 la nivelul grupului s-au inregistrat vanzari de 20,409 miliarde euro, rulajul din semestrul intai al lui 2018 indica un nivel de 20,787 miliarde euro (+1,9% la o baza actuala de calcul, +0,5% pentru una comparabila sau +4,9% prin metoda LFL). Pentru exercitiul financiar in curs, ne focalizam asupra prioritatilor strategice si operationale (mai ales ca am convenit o tranzactie cu Sika, in termeni financiari excelenti), preconizand, in acelasi timp, majorari atat ale costurilor, cat si de pret, intr-un context economic global influentat, mai degraba, de inflatie. Mediul de afaceri ar trebui sa ramana pozitiv, in general, cu toate ca unele piete-tinta vor fi marcate de incertitudine. In acest context, confirmam previziunile prin care ne-am propus inca o crestere LFL a profitului operational la nivelul lui 2018. Mai mult, in ianuarie-iunie a.c., dupa cum am anuntat anterior, am continuat implementarea strategiei de achizitii a unor intreprinderi mici si mijlocii, preluand 13 societati si cheltuind in acest sens peste 356 de milioane de euro (exclusiv tranzactia Sika), urmand sa derulam aceasta strategie si in celelalte doua trimestre ale anului in curs, dar cu accent si pe renuntarea la anumite afaceri neprofitabile, program care sa reprezinte cel putin trei miliarde euro in vanzari, pana la sfarsitul lui 2019”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Potrivit unui comunicat al corporatiei, datoria neta a grupului s-a majorat de la 6,8 miliarde euro la 9,3 miliarde euro, la data de 30 iunie 2018, in particular pe fondul tranzactiei Sika (933 milioane de euro) si al rascumpararii de actiuni (398 milioane de euro). Totodata, vanzarile de 20,787 miliarde euro din ianuarie-iunie 2018 includ un impact negativ semnificativ al cursului de schimb (-4,4%), indus ca urmare a deprecierii dolarului american, coroanei norvegiene, realului brazilian si unor monede asiatice sau din numeroase tari emergente in raport cu euro. Totodata, impactul pozitiv dat de modificarile structurii grupului (+1,4%) reflecta activitatea ce a presupus efectuarea unor achizitii strategice in Asia si in statele emergente (Kimmco, Megaflex, Tumelero, Isoroc Poland), respectiv investitiile efectuate in noi tehnologii si servicii strict specializate, de nisa (TekBond, Maris, Scotframe), precum si consolidarea pozitiei pe care Saint-Gobain o detine cu divizia de distributie a materialelor de constructii, dar si a activitatii unor entitati integrate cu ceva timp in urma (Glava, Kirson, Biolink, Wattex, SimTek, Per Strand). Pe baze LFL, insa, vanzarile au fost mai mari cu +4,9%, stimulate de majorarea cantitativa de +2,4% la nivelul tuturor diviziilor si regiunilor. Intr-un mediu de afaceri caracterizat de o inflatie a costurilor operationale, preturile au continuat sa se majoreze cu +2,5%, ceea ce a adus un aport pozitiv la rulajul grupului.
***
Dupa cum se arata in cadrul unor comunicate anterioare, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro (rectificate la 38,34 miliarde euro intr-un document dat publicitatii in februarie 2016), iar in tara noastra toate cele sapte activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). De asemenea, la nivelul lui 2015, Saint-Gobain a consemnat un rulaj de 39,62 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. In acelasi timp, in 2016, cifra de afaceri a grupului s-a plasat la 39,09 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat usor, cu +1,2%, ajungand la 1,31 miliarde euro, pentru ca in 2017 sa se ajunga la un rulaj de 40,81 miliarde euro (+4,4%) si la 1,56 miliarde euro profit net (+19,5%). Pentru informatii suplimentare, click aici!