Grupul olandez AkzoNobel, producatorul de vopsele ce livreaza in Romania marcile Sadolin si Interpon, a raportat o crestere de 6% a vanzarilor in primele trei luni din 2015 fata de aceeasi perioada din 2014, pana la 3,38 miliarde euro. Potrivit raportului financiar trimestrial al companiei, evolutia s-a datorat preponderent impactului favorabil al cursului de schimb valutar (+8%), care a compensat diminuarea cu 2% a vanzarilor cantitative. Venitul operational al perioadei s-a situat la 306 milioane de euro, fiind cu 42% superior nivelului din primele trei luni ale anului trecut, reflectand efectele pozitive ale eforturilor de optimizare a proceselor, reducerea cheltuielilor cu restructurarea companiei si cursul valutar favorabil. Totodata, profitul net atribuit actionarilor grupului s-a majorat cu 24%, la 160 milioane de euro.
Din punct de vedere structural, veniturile diviziei de vopsele decorative au crescut cu 3% in perioada ianuarie-martie 2015 fata de intervalul similar din 2014, pana la 890 milioane de euro, in special datorita impactului favorabil (+7%) al cursului de schimb valutar si in pofida reducerii cererii. Cantitativ, livrarile pe acest segment s-au majorat, totusi, in America Latina, insa au scazut in Europa si Asia, ca urmare a reducerii comenzilor. Afacerile diviziei de sisteme performante pentru acoperirea suprafetelor au crescut cu 8%, pana la 1,43 miliarde euro, in timp ce vanzarile de produse chimice speciale au sporit cu 6%, la 1,3 miliarde euro.
Grupul olandez este activ in Romania prin doua subsidiare, Akzo Nobel Coatings si Akzo Nobel Powder Coatings care au raportat, pentru 2013, cifre de afaceri de 45,69 milioane de lei, respectiv 5,8 milioane de lei. Produsele specifice sunt livrate sub marcile Sadolin (solutii pentru finisajul esentelor lemnoase) si Interpon (vopsele-pulbere).