
Anamaria Hodorogia, specialist de marketing in cadrul AkzoNobel Powder Coatings: "Principalul obiectiv pe care il avem in vedere anul acesta este reprezentat de consolidarea pozitiei de lider pe piata specifica, prin inceperea unor colaborari cu branduri renumite. In ceea ce priveste segmentul vopselelor arhitecturale (care au o pondere de 60% din vanzari), eforturile noastre vor fi directionate catre cresterea livrarilor de produse din colectia Futura, cea mai bine receptionata gama - de arhitecti si designeri - din portofoliul nostru. In 2011, cele mai solicitate materiale de finisare au fost poliesterul pentru exterior in nuanta de gri-mat si epoxi-poliesterul pentru interior, de culoare gri cu efect metalizat. In ansamblu, piata de lacuri si vopsele s-a stabilizat in anul 2011, AkzoNobel reusind sa inregistreze o usoara crestere de 10% din punct de vedere al volumului de vanzari. Pentru 2012, ne asteptam ca piata sa fie marcata de aceeasi stabilitate, context in care ne vom concentra pe cresterea livrarilor si mentinerea cotei de piata. Totodata, anul trecut ne-am confruntat cu o majorare semnificativa a preturilor materiilor prime la nivel international (peste 50%). O perioada semnificativa de timp am avut posibilitatea de a compensa aceste majorari, datorita productiei planificate in avans la nivel de grup, insa, la jumatatea anului trecut, am fost nevoiti sa ne adaptam acestei schimbari, ceea ce a dus la scumpiri cuprinse intre 5% si 10% ale preturilor anumitor produse. In cazul unor sortimente, ne-am confruntat chiar cu lipsa materiilor prime pentru procesul de productie, fapt ce a afectat in mod negativ preturile sau a marit timpul necesar fabricatiei. Credem ca preturile vor continua sa creasca, in special ca urmare a presiunii constante exercitate de majorarea cotatiilor materiilor prime".