Vanzarile producatorului olandez de lacuri si vopsele AkzoNobel au crescut cu 4% in 2015, fata de nivelul anului anterior, pana la 14,86 miliarde euro, un plus de 6% datorandu-se fluctuatiilor favorabile ale cursului de schimb valutar. Rezultatul a fost, insa, influentat negativ de cesiunea unor divizii si de o usoara scadere cantitativa a vanzarilor. Profitul operational anual al grupului a sporit, totodata, cu 59%, la 1,57 miliarde euro, ca rezultat al investitiilor in optimizarea proceselor, al reducerii cheltuielilor cu materiile prime (ca urmare a scaderii cotatiei petrolului), precum si datorita reducerii cheltuielilor cu restructurarea si cursului favorabil de schimb valutar.
Pentru al patrulea an consecutiv, in 2015 grupul AkzoNobel a fost recunoscut lider al sustenabilitatii, fiind inclus in Dow Jones Sustainability Index. "Ne-am atins cu succes obiectivele financiare din 2015, traversand o noua perioada-record pentru AkzoNobel atat in ceea ce priveste vanzarile, cat si investitiile si eficienta. Ne asteptam ca 2016 sa reprezinte o noua perioada provocatoare pentru companie, in care vom continua sa crestem afacerea si sa inovam cat mai mult", a declarat Ton Büchner, CEO al grupului AkzoNobel.
Din punct de vedere al structurii afacerilor, venitul operational raportat pentru divizia de vopsele decorative s-a majorat cu 39%, pana la 345 milioane de euro, in timp ce incasarile diviziei au crescut cu 3%, la peste 4 miliarde euro, datorita cursului de schimb, ale carui efecte au compensat in totalitate scaderile usoare de preturi si ale cantitatilor livrate anul trecut. Cele mai mari vanzari de vopsele decorative/ arhitecturale au fost raportate in zona Asiei, la polul opus aflandu-se pietele din America Latina si Europa.
In ceea ce priveste divizia de materiale performante pentru acoperirea suprafetelor, conducerea AkzoNobel a anuntat o majorare de 45% a profitului operational, pana la 792 milioane de euro. Vanzarile specifice au avansat, totodata, cu 7%, la 5,95 miliarde euro, datorita preturilor favorabile, care au compensat in totalitate contractia de 2% a cantitatilor comercializate. Nu in ultimul rand, profitul operational raportat la nivelul diviziei de produse chimice speciale a crescut, in 2015, cu 20%, pana la 609 milioane de euro, datorita implementarii unor programe de eficientizare continua si al cursului de schimb favorabil. De asemenea, afacerile diviziei s-au majorat cu 2%, la 4,98 miliarde euro, fiind afectate negativ de vanzarea subsidiarei Paper Chemicals si de preturile nefavorabile productiei. Cantitativ, vanzarile s-au mentinut la nivelul din 2014.
***
Grupul olandez este prezent in Romania prin intermediul a doua subsidiare, Akzo Nobel Coatings si Akzo Nobel Powder Coatings. Importatorul de lacuri si vopsele Akzo Nobel Coatings a anuntat, recent, ca va introduce pe piata din tara noastra o noua gama de vopsele din clasa medie de pret, ce vor fi comercializate sub brandul Supralux si vor reprezenta punctul de acces al pietei marilor proiecte. Totodata, afacerile inregistrate de companie la nivel local au crescut cu 10% anul trecut, fata de nivelul de circa 10 milioane de euro realizat in 2014. Akzo Nobel Coatings este activa in Romania din anul 2007, cu marcile Sadolin (pentru lemn), Dulux (vopsea lavabila pentru interior si exterior) si Hammerite (pentru suprafete din metal), vopselele livrate in Romania fiind importate din Marea Britanie, Polonia, Estonia, Franta si Olanda.