Piata de tubulatura pentru instalatii sanitare va cunoaste o dezvoltare semnificativa in urmatorii ani, fonduri totale de aproximativ 10 miliarde euro urmand a fi alocate pentru proiecte din acest sector, prin Planul National de Redresare si Rezilienta (2,54 miliarde euro), Programul National "Anghel Saligny" (6 miliarde euro), Programul Casa Verde, dar si din programele operationale. In acest context, Valrom Industrie, producator de tevi si fitinguri din material plastic, are intre obiective extinderea gamei de produse, dar si sa se implice cat mai mult in dezvoltarea infrastructurii nationale. Compania, ce detine un centru de productie in Bucuresti, a inregistrat o crestere de 15% a cifrei de afaceri din 2022, fata de nivelul de 315 milioane de lei consemnat in 2021. Pentru 2023, conducerea firmei estimeaza o noua majorare, de cel putin 20%, a rulajului, obiectiv pe care il considera realizabil in contextul oportunitatilor semnificative de crestere din acest sector de activitate.
Interviu cu Dan Mindru, director comercial Valrom Industrie, manager cu o experienta profesionala de 17 ani in domeniul comercializarii de tubulaturi din material plastic.
- Cum a evoluat piata de tevi si fitinguri in ultimii ani si cum estimati ca se va dezvolta aceasta, pe termen scurt si mediu?
- In anul 2021, piata de tevi si fitinguri a urmat un trend pozitiv, mai ales datorita cresterii constructiilor rezidentiale si comerciale, precum si a investitiilor in infrastructura, in ciuda pandemiei de Covid-19, care a afectat economia globala. Cererea pentru produsele si serviciile din aceasta industrie a fost sustinuta de o varietate de sectoare, cum ar fi apa si canalizare, constructii, energie, petrol si gaze, printre altele.
Pe de alta parte, preturile materiilor prime au fluctuat in anul 2021 si 2022, ceea ce a dus la schimbari in costurile de productie si preturile de vanzare. Politicile guvernamentale si schimbarile tehnologice au avut, de asemenea, un impact semnificativ asupra pietei de tevi si fitinguri.
In ceea ce priveste previziunile pentru intervalul 2023-2025, acestea depind de mai multi factori, inclusiv evolutia economiei globale, cererea pentru produse in diferite sectoare industriale si avansul tehnologic. Cu toate acestea, ne asteptam la o crestere a cererii pentru tevi si fitinguri, datorata in special finantarilor pentru dezvoltarea proiectele de infrastructura utilitara ce vor fi disponibile in special prin PNRR, dar si prin programele operationale si Programul National Anghel Saligny, si in acelasi timp proiectelor de modernizare a instalatiilor vechi si a cresterii nivelului de trai.
- Cum se pozitioneaza Valrom Industrie in acest domeniu de activitate?
- Ne bucuram sa putem confirma faptul ca la nivelul anului trecut am ramas lideri ai pietei de polietilena din Romania, depasind toate provocarile legate de scurtcircuitarea traseelor de aprovizionare sau adaptarea la cresterile constante ale pretului energiei electrice si a materiilor prime. Totusi, trebuie sa mentionez si faptul ca dificultatile intampinate in 2022, cauzate de cresterea inflatiei cu pana la 16%, care a dus la incetinirea creditarii si la cresterea dobanzilor, au determinat ca achizitionarea locuintelor sa fie un proces din ce in ce mai anevoios, iar scaderea pietei imobiliara, inevitabila. In concluzie, la nivelul anului 2022, in ceea ce priveste piata in totalitatea ei, aceasta nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor noastre, insa avem speranta ca implementarea programelor pe care le-am mentionat va aduce imbunatatiri importante in 2023 si ne vor ajuta sa atingem obiectivele setate pentru perioada urmatoare.
- Ce tipuri de sisteme din portofoliul companiei au fost cel mai bine vandute anul trecut? Sunt modificari in cerere fata de anii anteriori?
- In ceea ce priveste portofoliul companiei noastre, tevile din polietilena pentru alimentare cu apa, gaz si canalizare au fost cele mai bine vandute produse anul trecut si suntem mandri sa fim, probabil, cel mai mare producator de tevi din polietilena din estul Europei. De asemenea, in ultimele luni am observat o crestere importanta a interesului pietei si pentru alte game din portofoliul nostru cum ar fi: AquaPUR - sistemul de filtrare si tratare a apei, PexKIT - sistemul complet de incalzire prin pardoseala si EasyFONO - sistemul pentru canalizare interioara fonoabsorbanta. Acest lucru s-a reflectat si in vanzari, sugerand o modificare a cererii pe piata din Romania. Cresterea interesului pentru produsele noastre ne bucura si, in acelasi timp, ne incurajeaza sa continuam pe directia dezvoltarii de produse inovatoare si de calitate pentru clientii nostri.
- Cum au evoluat afacerile companiei in 2022 si ce estimati pentru anul in curs?
- In 2022, am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 15% fata de anul 2021, aceasta fiind sustinuta in principal de strategiile de dezvoltare a afacerii si de eforturile sustinute ale echipei de management.
In ceea ce priveste asteptarile pentru 2023, estimam o crestere de cel putin 20% a rulajului. Consideram ca acest obiectiv este realizabil, in contextul mediului actual de afaceri din sectorul nostru, care se bucura de oportunitati semnificative de crestere. Astfel, vom continua sa ne imbunatatim performantele si sa ne adaptam la schimbarile din piata, pentru a ramane, in continuare, cel mai mare producator de tevi si pentru a indeplini asteptarile clientilor nostri.
- Ce obiective aveti stabilite, la nivel de companie, in acest an?
- Obiectivele Valrom Industrie pentru acest an sunt atat de a extinde gama de produse, cat si de a ne implica si mai mult in proiecte locale, de a continua sa promovam calitatea pe piata romaneasca la adevarata ei valoare. In acelasi timp, ne-am angajat sa avem un impact pozitiv asupra mediului si comunitatilor, prin dezvoltare durabila si reducerea emisiilor de carbon, imbunatatirea eficientei energetice si implementarea de tehnologii verzi. De asemenea, ne concentram pe recuperarea materialelor reciclabile si reducerea cantitatii de deseuri trimise la groapa de gunoi, iar obiectivul nostru este de a continua sa reducem aceste cantitati si de a diminua cu 10% cantitatea de lemn achizitionat si cu 5% cantitatea de deseuri menajere generate de angajati. La Valrom, credem cu tarie ca succesul nu este doar despre ceea ce se vede din confortul casei, ci si despre responsabilitatea sociala si sustenabilitate.