Dana Druta (37 de ani) Functia/firma: administrator al Drupanel; Studii: Liceul Economic din Baia Mare; Experienta profesionala: 5 ani in domeniu; Stare civila: casatorita; Hobby: muzica. |
|
Compania Drupanel, din Baia Mare, activeaza pe un segment special al pietei de tamplarie termoizolanta din Romania, respectiv pe cel al panelurilor pentru usi. In anul infiintarii societatii, 2004, domeniul specific de activitate era caracterizat printr-o predominare a importurilor, in timp ce, in prezent, nivelul de dezvoltare atins este unul deosebit, consumatorii devenind foarte exigenti din punct de vedere al calitatii. |
Anticipand acest trend, compania a implementat o strategie investitionala ambitioasa. "Pornind de la o locatie de doar aproximativ 60 mp si un numar de 3 angajati, astazi ne desfasuram activitatea intr-o hala cu o suprafata de 800 mp. De asemenea, putem spune ca, in acest moment, suntem singura societate comerciala din Romania care are in dotare echipamente complete pentru productia de paneluri ornamentale. In continuare, strategia noastra de afaceri trateaza ca aspecte deosebit de importante investitiile si extinderea activitatii", sustine Dana Druta, administratorul firmei.
O companie specializata intr-un singur domeniu de activitate
Firma s-a specializat exclusiv in realizarea si comercializarea de paneluri ornamentale pentru usi, confectionate din profile din PVC si aluminiu. In acest sens, au fost alocate fonduri in valoare de aproximativ un milion de euro, special pentru achizitia de utilaje si amenajarea spatiilor de productie si logistice. In 2007, au fost cumparate echipamente de tip CNC pentru fabricarea vitraliilor necesare personalizarii panelurilor, iar in 2008 s-a instalat o masina automata destinata realizarii de modele-unicat. Ca nivel de dotare, Drupanel detine o linie completa pentru fabricarea panelurilor ornamentale, alcatuita din: utilaje de ambutisare a foilor de PVC, centru pentru debitare, routere, linie completa de productie a geamului termoizolant etc. Sectia de proiectare/confectionare a vitraliilor a fost retehnologizata recent, fiind dotata cu masini automate de procesare, care au inlocuit masinile cu actionare manuala existente pana in prezent. De asemenea, pentru prezentare, Drupanel dispune de un showroom si un birou pentru preluarea comenzilor. "Nivelul dezvoltarii se reflecta si prin rezultatele financiare obtinute. In 2007, am inregistrat o dublare a acestora fata de nivelul din 2006, pana la suma de 2,5 milioane de lei, iar pentru 2008 estimam o noua majorare de pana la 80%, mai ales ca, de la inceputul anului in curs, am consemnat o sporire de 45% - 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut, respectiv vanzari de 1,6 milioane de lei. Acest volum deosebit se datoreaza dezvoltarii retelei de distributie, precum si unei majorari semnificative a cererii pe segmentul de piata specific. Si pentru viitorul apropiat previziunile noastre sunt la fel de optimiste in ceea ce priveste cifra de afaceri", subliniaza Dana Druta.
Piata panelurilor inregistreaza schimbari importante
Intr-o economie invadata de importuri de produse finite, putine sunt companiile care reusesc sa realizeze produse competive din punct de vedere al pretului si calitatii. Pentru o piata relativ tanara, o asemenea schimbare este extrem de importanta si de foarte mare ajutor, mai ales ca - din nefericire - sunt promovate foarte multe produse de calitate indoielnica atat provenite din export, cat si realizate de producatori autohtoni. Administratorul Drupanel declara: "In aceste conditii, este salutara obligativitatea aplicarii prevederilor standardelor comunitare de produs. Avand in vedere situatia actuala, se impunea chiar aparitia acestora la un moment anterior. Pentru compania noastra, procedurile de implementare a marcajului CE sunt in faza de proiect. Un aspect care a facilitat realizarea controlului productiei fabricii (FPC) este reprezentat de faptul ca am implementat, din anul 2008, sistemul de management integrat al calitatii, conform ISO 9001:2000. Impactul aplicarii obligatorii a marcajului CE, incepand cu 1 februarie 2009, asupra activitatii companiilor din segmentul nostru de activitate va fi unul pozitiv. De asemenea, investim permanent in perfectionarea productivitatii muncii si in calitatea produselor, pentru a veni in intampinarea clientilor cu solutii complete, demonstrand profesionalism si promptitudine. Suntem permanent in cautarea si implementarea de noi tehnologii si materiale deosebite, caracterizate prin stil si eleganta, pentru a raspunde celor mai exigente cerinte referitoare la producerea de paneluri ornamentale. Totodata, urmarim dezvoltarea activitatilor noastre prin adaptarea la tehnologiile actuale. Astfel, putem mentiona ca suntem primii care am introdus pe piata autohtona un concept nou, denumit Cool Colours. Secretul acestei tehnologii consta in imbunatatirea radicala a reflexiei radiatiilor in gama apropiata de infrarosu. Masuratorile spectofotometrice arata ca foliile PVC Cool Colors, din care sunt confectionate panelurile ornamentale, reflecta puternic radiatiile IR ale energiei solare. Acest material se comporta in mod evident mai bine in comparatie cu foliile obisnuite. Pana la 80% din radiatiile NIR (near infrared) sunt reflectate, in timp ce nuantele raman neschimbate, chiar si in cazul culorilor mai inchise. Domeniul nostru de activitate a inregistrat o crestere deosebita in ultimii doi-trei ani (inclusiv prin sporirea numarului de firme nou-infiintate), ca urmare a cresterii sectorului constructiilor rezidentiale si industriale. In aceste conditii, in 2007, pentru a face fata fluxului de comenzi, ne-am dublat productia, am angajat personal nou si am implementat masuri de retehnologizare. Daca ne referim, pentru comparatie, la perioada in care ne-am infiintat, putem afirma faptul ca, atunci, panelul ornamental din PVC (ca produs in sine) nu era bine implementat pe piata. Consideram ca principalul atu care ne diferentiaza de competitori este reprezentat de faptul ca ne-am implicat, in totalitate, in productie, firma noastra fiind, de fapt, singurul producator din tara al sistemelor complete de paneluri ornamentale".
Produsele Drupanel prezinta caracteristici tehnice deosebite
Compania dispune, in prezent, de o retea de distributie formata din peste 280 de colaboratori, care activeaza in majoritatea oraselor mari din tara. Pentru majorarea numarului de parteneri, reprezentantii din teritoriu care tin legatura cu clientii contribuie - in acelasi timp - si la dezvoltarea retelei de dealeri. De altfel, pentru Drupanel, aceasta extindere se constituie intr-unul dintre obiectivele vizate pe termen scurt, firma aflandu-se in cautarea de noi reprezentanti cu depozite regionale, inclusiv in zona Capitalei. Proiectul se poate materializa rapid, mai ales ca produsele promovate se adreseaza unei categorii specifice de beneficiari, care cuprinde producatori de tamplarie din aluminiu si PVC, dealeri si montatori. Un alt aspect deosebit de important este acela ca societatile colaboratoare au capacitatea de a oferi o gama complexa de servicii care cuprinde consultanta, service, garantie de 5 ani la toate produsele, transport etc. Din punct de vedere al produselor, panelurile ornamentale finite au dimensiuni de 1.950 mm (800 mm latime si 24 mm grosime). In alcatuirea acestora se regasesc, in primul rand, placi/foi exterioare de diferite culori, realizate in totalitate din PVC reciclabil, cu grosimi care pornesc de la 1,5 mm si ajung pana la 2,5 mm. De asemenea, sortimentele au in componenta un panou principal de 800 mm x 1.950 mm si unul secundar de 400 mm x 1.950 mm in pachet de 24 mm, culorile disponibile fiind alb, stejar auriu (Renolit 2178001), mahon (Renolit 2065021), nuc (Renolit 2178007), stejar etc. In ansamblu, cele trei componente ale panelurilor sunt: foaia centrala, partile laterale si vitrajul, variantele constructive finale fiind disponibile in forme/marimi variabile. Alte proprietati importante ale modelelor sunt reprezentate de faptul ca acestea impiedica depunerea prafului (nu se incarca electrostatic), se curata foarte usor (datorita suprafetei netede), sunt antifungice, rezistente la socuri mecanice, fonoizolante si prezinta anduranta la umezeala, ca urmare a insertiei de spuma poliuretanica. Clientii au la dispozitie modele simple (fara sticla), precum si complexe (cu vitraj termoizolant ornamental sau geam ce integreaza sticla tip cristal), grupate in circa 20 de game. Inovatiile sunt reprezentate de panelurile din colectia noua, lansata pe piata in 2008, iar nuanta cea mai solicitata din oferta (50% din comenzi) este cea alba. Capacitatea de fabricatie este de 20.000 unitati/an, in 2007 fiind livrate 7.000 de bucati. Pentru 2008 se preconizeaza atingerea unui nivel de 14.000 de unitati. "Dupa cum se observa, firma noastra acorda o atentie deosebita calitatii produselor si diversitatii acestora, in incercarea de a raspunde oricarui tip de cerinta din partea beneficiarilor. In aceasta ordine de idei, usile care integreaza paneluri Drupanel pot fi folosite in orice aplicatie arhitecturala, datorita varietatii care le caracterizeaza", concluzioneaza Dana Druta.