Stefan Bucataru (47 de ani)
Functia /Firma: director general al companiei Teraplast;
Experienta profesionala in domeniul managementului afacerilor.
Compania Teraplast - Bistrita, furnizor de solutii si sisteme integrate in domeniul instalatiilor si constructiilor, a anuntat, pentru primul trimestru al acestui an, o crestere de 11% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada din 2010. Astfel, in pofida conditiilor existente pe pietele de profil, societatea a inregistrat o cifra de afaceri neta de 38,15 milioane de lei. Inceputul lui 2011 a fost marcat de schimbari in managementul grupului, Stefan Bucataru fiind numit director general si presedinte al Consiliului de Administratie a Teraplast, Edith Orban - director economic si Alexandru Stanean - manager general al subsidiarei Plastsistem. De asemenea, din ianuarie a.c., s-a decis externalizarea diviziei de ferestre si crearea unei companii distincte, respectiv TeraGlass, al carei unic actionar este Teraplast. Adunarea Generala a Actionarilor a decis, in luna februarie a.c., externalizarea activitatii de matriterie a societatii si crearea unei companii distincte - Tera Tools. Pentru anul 2011, conducerea grupului vizeaza o crestere de circa 18% a veniturilor fata de nivelul de 212,7 milioane de lei anuntat pentru anul anterior. De asemenea, in perioada urmatoare, este asteptata o continuare a ascensiunii preturilor materiilor prime (PVC, PP si PE), ca urmare a majorarii cotatiilor la produsele derivate din petrol, etilena si propilena pe piata mondiala.
- Mentionati factorii care au influentat afacerile Teraplast in primul trimestru.
- Evolutia companiei in primele trei luni ale anului 2011 a fost influentata in special de conditiile perioadei de extrasezon si de majorarea pretului la materiile prime. Estimam, insa, ca in urmatoarele luni din 2011, printr-un control riguros al costurilor, vom reusi sa ne atingem obiectivele propuse si sa continuam dezvoltarea afacerii, punand accent pe profitabilitatea societatii. Odata cu finalizarea relocarii in Parcul Industrial de la Saratel, Teraplast detine toate atuurile necesare pentru a valorifica oportunitatile pietelor interne si externe.
- Ce estimari au fost elaborate pentru anul in curs?
- Bugetul de venituri si cheltuieli aprobat de Adunarea Generala a Actionarilor pentru 2011 prevede o cifra de afaceri de 250,6 milioane de lei si un profit net de 15,5 milioane de lei.
- Precizati tipul de lucrari ce vor fi predominante pe piata in 2011.
- Compania Teraplast mizeaza pe cresterea pietei de infrastructura de mediu, ca urmare a necesitatii de a accesa fondurile europene disponibile pentru acest sector. Daca in 2011 nu se vor realiza cat mai multe astfel de proiecte, Romania va rata sansa de a moderniza retelele de apa si canalizare din fonduri nerambursabile. In domeniul rezidential, ne asteptam la o crestere timida, incepand din a doua jumatate a anului in curs, in timp ce, pe segmentul nonrezidential, estimam o recuperare usoara inca din prima parte a acestui an. Exista, deja, semnale ca proiecte nerezidentiale importante vor fi initiate in 2011.
- Ce strategie ati adoptat cu privire la stocuri?
- In perioada ianuarie - martie 2011, stocurile companiei au inregistrat o crestere de 27% fata de intervalul similar al anului trecut, pana la valoarea de 45,7 milioane de lei, masura fiind luata in scopul sustinerii majorarii cifrei de afaceri. Astfel, societatea va intra in perioada de sezon cu o gama completa de solutii.