RO EN
Coșul este gol

Program de investitii de 45 milioane de euro, pentru Casa Noastra

 

 

Cosmin Ionescu (32 de ani)
Functia/firma: vicepresedinte al Casa Noastra;
Studii: Facultatea de Relatii Economice Internationale, ISE - Craiova;
Experienta: 7 ani in domeniul tamplariei termoizolante;
Hobby: calatorii, carti, filme.

Compania Casa Noastra, din Craiova, a consemnat in ultimii 5 ani o dezvoltare rapida, vizand atingerea pozitiei de lider pe piata autohtona de tamplarie termoizolanta. In acest sens, societatea desfasoara un program de investitii ce se va derula pana in 2010, prin intermediul caruia se urmareste dezvoltarea capacitatii de fabricatie si a celei logistice, precum si extinderea retelei de distributie la nivel national.

- Care sunt veniturile estimate pentru 2009?
- Desi contextul pietei nu este favorabil, inregistrandu-se scaderi mai ales in sectoarele adiacente domeniului constructiilor, pana la sfarsitul lui 2009 ne propunem o crestere cu 25% a cifrei de afaceri, fata de nivelul din 2008. Rezultatele aferente exercitiului financiar curent sunt apropiate de estimarile efectuate la inceputul anului, previziunile adaptate referitoare la cifra de afaceri din 2008 fiind de 107 milioane de lei (+47% fata de 2007), in comparatie cu 110 milioane de lei preconizate in prima parte a anului trecut.

- Ce
strategie intentionati sa implementati, avand in vedere contextul actual?
- Din punctul nostru de vedere, situatia financiara prezenta va avea un impact negativ major asupra activitatii companiilor din categoria IMM. Pe langa accentuarea in 2009 a efectelor crizei, va exista si presiunea legata de obligativitatea aplicarii marcajului CE pentru ansamblurile termoizolante. Insa, in ceea ce priveste marii producatori de tamplarie, acest context ar putea reprezenta o oportunitate pentru consolidarea pozitiei detinute si chiar majorarea cotelor de piata. Referitor la acest subiect, Casa Noastra continua sa vizeze obiectivele declarate: de mentinere a pozitiei de lider in Romania si sporirea pana la 10% a cotei de piata pana la finele lui 2010.

- Veti mentine
proiectele planificate pentru intervalul urmator?
- Pentru 2009 ne-am stabilit deja un buget, adaptat necesitatilor interne si strategiei de management al afacerii. Programul de investitii demarat in 2004, care va fi definitivat in 2010, presupune alocarea unor fonduri de 45 milioane de euro, in vederea achizitiei de terenuri, pentru dezvoltarea capacitatilor de productie, a celor logistice, precum si pentru extinderea retelei de distributie. In intervalul urmator, o prioritate pentru noi este constituita de inaugurarea noilor centre de prezentare, care, desi depasesc 80 de showroom-uri, sunt situate preponderent in zona sudica a tarii. Astfel, se impune o expansiune a retelei de magazine la nivel national, prin dublarea numarului acestora. Referitor la stadiul in care se afla proiectul de dezvoltare, putem afirma ca nu am sesizat intarzieri, insa nu excludem varianta ca, in conditiile in care situatia actuala a sistemului financiar-bancar nu se va imbunatati pe termen mediu, unele componente sa fie amanate.

- Ati obtinut efectul scontat ca urmare a promovarii marcii
Q-Fort?
- Este dificil de cuantificat impactul vanzarilor de ansambluri Q-Fort asupra cifrei totale de afaceri din 2008, deoarece campania de promovare a marcii proprii a avut o durata de desfasurare relativ scurta pe parcursul anului (din luna mai pana in octombrie). Consider ca acesta se va resimti in urmatorii ani, produsul fiind unul cu frecventa redusa de achizitie, deoarece ferestrele si usile termoizolante din PVC au o durata medie de utilizare de circa 30 de ani.

- Cum este organizata productia?
- Casa Noastra are, in prezent, o capacitate de productie de 3.900 de unitati de geam/zi si 1.200 de ferestre, in trei schimburi. Conform programului de dezvoltare stabilit, pana in 2010 ne propunem atingerea unor capacitati de fabricatie de 4.500 de unitati/zi in ceea ce priveste vitrajele, respectiv 3.000 de ferestre pe zi, nivel care se estimeaza ca va putea acoperi solicitarile inclusiv in sezonul de varf.

- Cum va evolua domeniul specific in 2009?
- Din punct de vedere valoric, piata de tamplarie termoizolanta din 2007 a fost estimata la aproximativ 730 milioane de euro, iar in 2008 s-a remarcat o tendinta de mentinere la acelasi nivel. Scaderea a fost sesizata in ceea ce priveste volumul fizic al ferestrelor si usilor termoizolante din PVC comercializate in Romania, care s-a diminuat cu circa 10% fata de 2007. In ceea ce priveste evolutia sectorului specific in 2009, este dificil de stabilit care va fi trendul ce urmeaza a fi consemnat, deoarece exista o multitudine de factori ce pot influenta acest segment, printre care accesul dificil la finantare, fluctuatia cererii, costul chiriilor, preturile materiilor prime si ale combustibililor. Astfel, este posibil ca, din punct de vedere cantitativ, livrarile de ansambluri termoizolante sa scada din nou, cu 10%-15% sau chiar mai mult.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter