Pionieri in domeniul solutiilor de pompare, expertii de la Grundfos au marcat recent 75 de ani de prezenta continua pe piata globala de profil, in aceasta perioada reusind sa raspunda cu succes tuturor provocarilor din domeniul instalatiilor de apa/climatizare si imbunatatind permanent calitatea vietii utilizatorilor. In prezent, sustenabilitatea este un obiectiv major al grupului, transformandu-se deja intr-un mod de lucru, fapt ce contribuie in mod direct la sporirea eficientei energetice si la conservarea calitatii apei.
In continuare, Alina Gheorghe, Country Lead, Grundfos Pompe Romania, se refera in mod succint la activitatea din Romania si la performantele financiare din ultima perioada, punctand principalele elemente strategice pe termen scurt, mediu si lung.
-Cum se inscrie anul 2020 in istoria companiei?
-Grundfos a implinit recent 75 de ani de activitate, sunt trei sferturi de secol de inovatie Grundfos cu multe solutii de pompare ce au intrat in manualele despre tehnologia pompelor. Am sarbatorit evenimentul online, la fel cum am lucrat o mare parte din acest an. Sanatatea angajatilor a fost o prioritate pentru echipele de management, care au actionat in acest sens, nu doar in Romania, ci la nivel global, pentru toti cei 19.000 de angajati ai grupului. Eroii noṣtri sunt colegii care au decis sa iasa pe teren, sa asigure urgentele si sa participe direct la intalnirile pe care le-au considerat necesare, evident acolo unde conditiile de lucru respectau cerintele de securitate impuse de criza sanitara actuala. Sunt echipele de service si cele de vanzari, a caror alegere a fost sa actioneze astfel, desi aveau optiunea sa nu o faca.
2020 a fost un an plin de lectii, ne-a provocat sa renuntam la diverse rutine, sa ne filtram mai bine actiunile pentru a ne atinge obiectivele, ne-a testat calitatea colaborarii in echipa si cu partenerii nostri. De aceea, il pot descrie ca pe un an spectaculos, prin rezultate si schimbari.
-Cum s-au modificat planurile si strategia de afaceri sub influenta crizei sanitare?
-Noi, la Grundfos, suntem pe punctul de a ne lansa intr-una dintre cele mai complexe transformari din intreaga istorie a companiei. Este vorba despre un proiect intern, ce raspunde cerintelor venite din piata; o noua organizatie Grundfos axata pe segmentele de piata, pe categoriile de business, definita printr-un flux decizional cu o piramida ierarhica semnificativ redusa.
Planurile Grundfos urmeaza strategia stabilita de cativa ani, cu obiective ce trebuie atinse pana in anul 2025. Aceasta pregatire interna nu are legatura cu marcajul acestui an, aspectele ce au afectat intreaga societate, pur ṣi simplu s-a suprapus cu perioada COVID.
Echipa de manageri Grundfos Pompe Romania ramane aceeaṣi, in buna parte datorita rezultatelor foarte bune ; exista insa o serie de modificari in responsabilitatile pe care le are fiecare.
-Care sunt rezultatele pe care Grundfos Romania le-a realizat in 2020 ?
-2020 este un an deosebit pentru Grundfos Pompe Romania. In luna septembrie atingeam cifra de afaceri realizata anul trecut. Tot ceea ce a venit dupa a adus o depaṣire inclusiv a stretch targetului stabilit.
Ne aṣteptam ca la sfarṣitul anului 2020 sa inregistram o cifra de afaceri de peste 26 milioane EURO, ceea ce reprezinta o creṣtere cu peste 25% fata de anul 2019. In conditiile de functionare extreme, ṣi ma refer la limitarile impuse din cauza pandemiei, cred ca acest rezultat este unul EXCEPTIONAL.
Sunt proiecte de referinta in toate segmentele de activitate : Cladiri Comerciale, Aplicatii Municipale, Industrie, Service ṣi, alaturi, puternica retea de distribuitori din piata dometica.
2020 marcheaza o dezvoltare sanatoasa in business, o creṣtere constanta, de la un an la altul. Inseamna planificare, calitatea deciziei, efortul tuturor colegilor, experienta. Este o creṣtere exponentiala bazata pe echipa ṣi solutii tehnice. Echipa locala a atins o maturitate ce ajuta foarte mult atingerea unor obiective ce nu sunt simple, uṣoare.
-Exista oportunitati reale oferite de situatia actuala pentru a imbunatati rezultatele in perioada urmatoare, avand in vedere marele impuls dat de transformarea digitala?
-Desigur, digitalizarea aduce oportunitati daca te adaptezi, daca ieṣi din zona conservatoare de business. Prezentul ṣi viitorul implica digitalizarea, in activitatea de angajat ṣi in solutiile tehnice pe care le oferim. Tehnologia de pompare Grundfos integreaza partea de comunicatie ṣi exista proiecte de cercetare ṣi dezvoltare in aceasta directie. Un exemplu este acordul semnat de Grundfos cu Siemens pentru dezvoltarea de servicii digitale in aplicatiile municipale ṣi in solutiile pentru industrie. Obiectivul este clar, avem nevoie de tehnologii digitale pentru cresterea eficientei energetice si reducerea consumului de apa. Deci cercetam, implementam, analizam ṣi totul cu obiective foarte clar definite.
Digitalizarea activitatii a avut un rol important in atingerea obiectivelor de vanzari din acest an. Este o referinta pe care trebuie sa o studiem, sa vedem ce putem schimba. Pentru dezvoltare e nevoie de analiza, digitalizarea ofera numeroase date ṣi instrumente.
-Care este mesajul catre partenerii romani ai Grundfos?
-Tuturor partenerilor, directi, indirecti le multumesc. Le multumesc pentru ca am reuṣit impreuna in conditii atat de dificile!
Pentru ca acorda atentie tehnologiei Grundfos, pentru ca au incredere in expertiza echipei Grundfos, pentru ca rezolvam impreuna, eficient, orice situatie aparuta ṣi, dupa, discutam ṣi despre hobby-uri ṣi despre familie.
Si le doresc sanatate, iar noul an sa vina cu spor!
Sarbatori frumoase tuturor !
E timpul sa ne gandim ṣi la lucruri de suflet, nu-i aṣa ?