Inca de la sfarsitul anului trecut, cei mai multi manageri ai companiilor de constructii care activeaza pe piata instalatiilor de apa, gaz si canalizare erau optimisti referitor la nivelul lucrarilor licitate de catre autoritati in anii 2011-2012. Din pacate, aceste actiuni nu s-au concretizat, iar in prezent, numarul licitatiilor nu-l depaseste, inca, pe cel din 2010, potrivit informatiilor furnizate de conducerea companiei Fusion Romania, important furnizor de sisteme specifice pe piata autohtona.
Ilie Dan Rotaru, director general al Fusion Romania: "In ansamblu, estimam ca sectorul specific ar putea consemna o crestere nesemnificativa fata de anul trecut. Totusi, distribuitorii de materiale si, in special, producatorii de tubulatura vor inregistra majorari ale cifrelor de afaceri, datorate scumpirii tevilor din polietilena (PE). Cauza este reprezentata de cresterea pretului petrolului si, implicit, al granulelor de PE, care constituie materia prima utilizata la productia acestor tevi. Principalele noastre preocupari constau, insa, in nivelul de lichiditate foarte scazut al pietei si riscurile mari de intarziere sau neplata a contravalorii facturilor emise. Fusion Romania este subsidiara autohtona a grupului Fusion Provida (din Marea Britanie), producator de fitinguri electrosudabile si aparate / dispozitive utilizate pentru prelucrarea polietilenei. La nivel national, distribuim un pachet complet de materiale pentru retelele de apa, gaz si canalizare, produsele vandute cel mai bine in perioada 2010-2011 fiind fitingurile electrosudabile, in special ca urmare a faptului ca suntem principalul furnizor al E-ON Gaz Romania, dupa ce am castigat, pentru al doilea an consecutiv, licitatiile pentru acest tip de produse. De asemenea, catre aceasta companie de gaze naturale livram si cantitati importante de fitinguri injectate sau robineti din PE. In acelasi timp, fitingurile electrosudabile devin tot mai solicitate in detrimentul celor mecanice (de calitate inferioara) pentru lucrarile de alimentare cu apa finantate din fonduri europene. Cresterea nivelului exigentelor privind calitatea produselor specifice reprezinta o tendinta resimtita tot mai acut in ultimul timp si probabil ca va fi si mai pronuntata in anii urmatori, eliminandu-se, treptat, sistemele de slaba calitate. Dezvoltarea pietei de tubulatura si fitinguri este strans legata de strategia Guvernului si de interesul autoritatilor locale de a atrage fonduri europene pentru extinderea sau modernizarea retelelor de canalizare si alimentare cu apa. Avand in vedere faptul ca perioada 2011-2012 este destul de importanta pentru imbunatatirea imaginii autoritatilor locale in fata cetatenilor, in perioada alegerilor, este previzibila o crestere a investitiilor in acest domeniu. Astfel, vanzarile companiei din primele cinci luni ale lui 2011 se situeaza la 1,9 milioane de euro, pentru intregul an estimand o majorare de 15%-20% a acestora fata de nivelul din 2010. Oferta generala a firmei include 32 de categorii de produse, dintre care cele mai importante sunt fitingurile de electrofuziune si pentru sudura «cap la cap», capacele de canalizare robinetii si hidrantii din fonta, fitingurile de compresiune si robinetii de polietilena, toate acestea insumand peste 60% din vanzarile companiei. Celelalte categorii de produse au, fiecare, o pondere de maximum 2% din cifra de afaceri. Suntem prezenti in Romania din anul 1999, cand am deschis primul depozit din Sibiu, iar pana in prezent am extins afacerea, prin inaugurarea spatiilor de stocare din Bucuresti, Timisoara si Cluj-Napoca. Planurile pentru anul 2012 presupun deschiderea unui nou depozit in zona Moldovei, cel mai probabil in Bacau".