Managerii grupului american 3M au anuntat, in cadrul unui raport financiar dat publicitatii la 23 octombrie a.c., ca vanzarile exprimate in monede locale, precum si cele consolidate au avut o evolutie sub asteptari in trimestrul al treilea din 2018. Mai precis, vanzarile 3M au ajuns la 8,2 miliarde USD, in urma unei diminuari de -0,2%, in termeni reali, fata de perioada similara a anului precedent. Cresterea organica (determinata prin excluderea influentelor exercitate de fluctuatiile de curs valutar) a fost de +1,3%, avand insa loc la nivelul majoritatii diviziilor si in aproape toate regiunile in care corporatia nord-americana deruleaza operatiuni comerciale. Totusi, conform declaratiilor sefului echipei manageriale (Mike Roman, CEO al 3M), a fost inregistrata o crestere de peste 10,7% a profitului raportat la numarul de actiuni, in acelasi timp fiind urmarite in mod constat tintele strategice de investitii.
„De-a lungul primelor noua luni ale anului in curs, echipa noastra globala a reusit sa se remarce printr-o crestere organica mai mare de +3% si suntem bine pozitionati pentru a obtine o performanta solida in 2018. Pe termen lung, ramanem axati pe inovatii, acestea fiind destinate clientilor nostri, respectiv pe implementarea unui program de dezvoltare a afacerilor, concomitent cu o restructurare a intreprinderii”, a subliniat Mike Roman.
Analiza structurala a activitatii din trimestrul al treilea a.c. indica vanzari de 1,4 miliarde USD pentru divizia de produse electronice si energie, ceea ce corespunde unui declin de -4,8% determinat in valuta nord-americana. Avansul organic pe segmentul respectiv a fost de +2,3%, pe segmentul de produse energetice situandu-se la +6%, iar pe cel al solutiilor electronice la +1%. Din punct de vedere geografic, progrese remarcabile s-au consemnat in aproape toate zonele unde 3M este activ, cu deosebire in Asia/Pacific (+1,6% in termeni reali sau +3,2% LFL) si SUA (+1,3% sau 0,5% LFL), scaderi fiind constatate in regiunea EMEA (Europa, Africa si Orientul Mijlociu), cu -3,9% (sau -0,9% din punct de vedere organic) si in America Latina/Canada (-5,5% in termeni reali sau +2,1% LFL). In perioada urmatoare, compania va continua implementarea prioritatilor strategice, pe fondul consolidarii capacitatilor de inovare si al transformarii organizatorice.
Pe piata din Romania, conform celor mai recente rapoarte financiare, reprezentanta 3M a realizat in 2017 o cifra neta de afaceri de 159,34 milioane de lei, cu 20% mai redusa fata de cea pe care a raportat-o in anul precedent. Produsele promovate de 3M Romania sunt livrate de la nivel national atat prin intermediul centrelor DIY, cat si prin propriul magazin online.