Specialistii din domeniul instalatiilor electrice indica fara echivoc faptul ca, in acest sector de activitate, marcile produselor au o importanta mai mare decat pretul. Astfel, peste 1.075 de tehnicieni din bransa de instalatii electrice, care au dat curs intrebarilor dintr-un sondaj telefonic, au cazut de acord ca adevaratul rol al electricianului este acela de a alege produse ce poarta marci de incredere, in defavoarea pretului scazut, aferent sortimentelor „no name” sau etichetate cu brand-uri necunoscute. Acestea sunt rezultatele unui studiu elaborat recent de expertii companiei olandeze de cercetare si consultanta USP Marketing Consultancy (autori ai raportului Arch-Vision: Barometrul Arhitectural European), ce prezinta noile tendinte ale pietei europene de instalatii electrice.
„Electricienii cred ca pretul are doar un rol marginal in alegerea produselor, in toate tarile investigate in analiza, existand totusi o minoritate care prefera pretul in loc de brand, dar increderea in marci ramane predominanta, iar in Germania (cu 82% din raspunsuri in acest sens) ponderea este mai mare decat in Spania (48%), in timp ce in Polonia - reprezentativa pentru Europa de Est - cota electricienilor loiali marcilor este destul de semnificativa (73%). Specialistii in instalatii electrice din Germania, Olanda si Marea Britanie mentioneaza ca au deja cel putin o marca preferata, macar pentru cele mai importante componente ale unei lucrari. Totusi, imaginea importantei brand-urilor si pretului este aproape similara in Germania si Olanda, iar in Marea Britanie sunt mai multi instalatori pentru care pretul conteaza mai mult decat marca, in timp ce majoritatea celor din Polonia au o marca preferata, ponderea lor fiind mai mare decat a specialistilor francezi (73%, comparativ cu 65%). De aceea, nu este surprinzator ca electricienii orientati spre pret se regasesc cu precadere in Franta si Belgia, partial, din cauza numarului mai mic al celor axati pe marci (64% in Belgia si 65% in Franta), dar si din cauza exprimarii fara echivoc in favoarea pretului (27% in Belgia si 29% in Franta)”, a declarat Mark de Graaf, autorul cercetarii.
Potrivit studiului, doar 10% din specialistii spanioli sustin ca pretul este mai important decat marca, aceasta fiind cea mai redusa cota a unei astfel de optiuni in Europa. Este, de asemenea, interesant ca instalatorii spanioli orientati spre brand sunt, de asemenea, cei mai putini din Europa (48%). Astfel, cercetarea demonstreaza ca, in loc de pret si marca, pentru specialistii din aceasta parte a peninsulei inovarea este mult mai importanta. In acest sens, raportul trimestrial European Electrical Installation Monitor a ajuns la concluziile finale. Dupa diferite analize statistice, expertii USP Marketing Consultancy au identificat mai multe segmente de specialisti in instalatii electrice: instalatorul „conservator” si cel axat pe pret (21% fiecare), „pragmaticul inovator” (28%), „loialul inovatiei” (10%) si instalatorul „progresiv” (19%). Astfel, din cele 1.075 de interviuri cu 27 de raspunsuri fiecare a rezultat tema centrala a editiei European Electrical Installation Monitor pentru intervalul aprilie-iunie 2018 - si anume comportamentul/ atitudinea instalatorilor pentru a-i reuni in diferitele categorii mentionate anterior.