O asociere de firme din Turcia a castigat licitatia pentru proiectarea si executia structurilor de rezistenta pe viitoarea Magistrala M6 de metrou, pe tronsonul dintre 1 Mai si Complexul Comercial Baneasa (statiile 1 Mai - Tokyo), potrivit Club Feroviar. Contractul are valoarea de circa 1,2 miliarde lei.
"Membrii comisiei de evaluare desemneaza oferta prezentata de ofertantul Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. - MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S ca oferta castigatoare pentru aceasta procedura de atribuire, oferta care a fost clasata pe primul loc in clasamentul rezultat dupa aplicarea criteriului de atribuire. Asocierea a prezentat ca tert sustinator pe Yuksel Project Uluslararasi A.S. Acesta a prezentat in documentele de calificare un angajament privind sustinerea tehnica si profesionala a ofertantului referitor la personalul cheie, respectiv Sef de proiect - design, si la punctele 3 si 4 a cerintei referitoare la experienta similara (proiectare), respectiv Formularul 13b, completat la data de 22.05.2019", se arata in raportul de atribuire.
La licitatia organizata de Metrorex pentru constructia tronsonului 1 Mai - Tokyo de pe M6 au participat zece asocieri de firme, printre companiile care au fost interesate de executia primului tronson de pe M6 aflandu-se Strabag - Austria, Aktor - Grecia, FCC - Spania, precum si mai multe companii din China.
Magistrala 6 vizeaza extinderea retelei de metrou din statia 1 Mai (de pe Magistrala 4) pana la Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni si va avea un traseu de 14,2 km (integral in subteran) si 12 statii: 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Henri Coanda.
Linia ce va fi construita de asocierea de companii din Turcia va avea o lungime de 6 km si 6 noi statii (Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo).