Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone demareaza, in premiera, impreuna cu Primaria Generala a Municipiului Bucuresti si METROREX S.A., procedura de consultare publica a Planului Urbanistic Zonal - Magistrala 4 - Tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul.
Traseul liniei M4 de metrou Lac Straulesti - Gara Progresul, Tronson Gara de Nord - Gara Progresul, are 13 statii si un depou suprateran, plus statia Gara de Nord 2, existenta.
Traseul va avea aproximativ 10,84 km si reprezinta o continuare a Magistralei 4 existente, Depoul Straulesti - Gara de Nord, iar conexiunea se va realiza in statia Gara de Nord 2.
Suprafata ocupata pe raza Sectorului 5, a continuarii Magistralei 4, va fi cea mai mare din proiect.
Dupa statia Gara de Nord 2, existenta, traseul se inscrie in ampriza strazii Garii de Nord, strazii Berzei, strazii Vasile Parvan, unde se poate face legatura cu Magistrala 5 propusa. Continua cu subtraversarea Raului Dambovita, Magistralei 1 si 3, apoi se inscrie in ampriza strazilor Bogdan Petriceicu Hasdeu, lzvor, Calea 13 Septembrie, bd. Tudor Vladimirescu, pana in zona Pietei Chirigiu, unde se poate face legatura cu Magistrala 7 propusa. In continuare, se inscrie in ampriza strazii Odoarei si Sos. Viilor pana la intersectia cu Calea Serban Voda si Sos. Oltenitei, unde se poate face legatura cu Magistrala 2 existenta. Traseul liniei M4 de metrou continua si se inscrie in ampriza Soselei Giurgiului, intersecteaza strazile Toporasi si Ghimpati unde se poate face legatura cu Magistrala lnelara. Mai departe, continua in ampriza Giurgiului pana la Gara CFR Progresul , unde va fi ultima statie destinata calatorilor.
Traseul liniei M4 de metrou Lac Straulesti - Gara Progresul, Tronson Gara de Nord - Gara Progresul, are urmatoarele statii:
1. Gara de Nord 2, existenta;
2. Stirbei Voda;
3. Bogdan Petriceicu Hasdeu;
4. Uranus;
5. George Rozorea;
6. Chirigiu;
7. Filaret;
8. Eroii Revolutiei 2;
9. George Bacovia;
10. Toporasi;
11. Nicolae Cajal;
12. Luica;
13. Giurgiului;
14. Progresul.
Statiile, atat la suprafata cat si in subteran, impreuna cu toate componentele de suprafata, vor fi tratate ca elemente distincte de arhitectura si vor fi avizate in Comisia Tehnica de Urbanism.
Proiectul se va realiza in conformitate cu prevederile PUG si PUZ coordonator Sector 5, aprobat cu HCGMB nr. 242/2020.
„Intr-o capitala europeana transportul public trebuie sa fie rapid si la indemana tuturor cetatenilor. Asa ca... facem si metrou! Sectorul 5 se ridica... se civilizeaza!”, a precizat primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone.