CNAIR a semnat ieri contractele pentru proiectarea si executia tronsoanelor 3 si 4 din Drumul Expres Craiova - Pitesti, cu ofertantul declarat castigator, reprezentat de Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade. Valoarea totala a lucrarilor se ridica la aproape 1,3 miliarde lei (fara TVA).
Tronsonul 3 (Slatina - Colonesti) are o lungime de 31,75 km si o valoare de 670,7 milioane de lei (fara TVA).
Tronsonul 4 se desfasoara pe teritoriul judetului Arges si incepe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traverseaza localitatile Albota si Costesti, ocoleste pe la sud localitatea Bradu, dupa care se racordeaza la Autostrada A1 Bucuresti - Pitesti la km 121+185. Tronsonul are o lungime de 31,88 km. Valoarea acestui contract este de 617 milioane de lei (fara TVA).
Ambele sectoare beneciciaza de finantari nerambursabile.
Durata de implementare a celor doua contracte este de 36 de luni, din care 12 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie. Perioada de garantie a lucrarilor este de 120 de luni.
Pentru semnarea contractului de proiectare si executie a Tronsonului 4, Guvernul a adoptat un memorandum in acest sens, in contextul in care una dintre firmele participante la licitatie a contestat la CNSC si in instanta procedura de achizitie publica, tergiversand derularea investitiei.
"Un asemenea boicot este inacceptabil. Le transmit clar un mesaj ca daca au venit in Romania si isi imagineaza ca asa vor sa aiba lucrari in Romania pe calea care au pornit nu vor face altceva decat sa isi ostilizeze intreg Guvernul, institutiile si mai ales populatia, drept pentru care in Guvern, deoarece legea ne permite, am adoptat un memorandum prin care am decis semnarea contractului, dupa respingerea contestatiei de catre Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor. Din punct de vedere legal, avem acest drept", a declarat prim-ministrul Ludovic Orban, prezent la semnarea celor doua contracte cu constructorii declarati castigatori.
La randul sau, ministrul Transporturilor, Lucian Bode a precizat: "Nu putem risca sa pierdem fonduri europene pe acest proiect, nu ne putem permite sa stam cu anii in litigii pana sa avem un contract incheiat si sa avem blocate proiecte majore de investitii. Semnalul pe care dorim sa-l transmitem este unul ferm catre toti cei care incearca sa impiedice derularea acestor proiecte doar de dragul de a le contesta. Am mai avut aceasta situatie in urma cu cativa ani. Daca nu am fi avut contestatii, pe tronsoanele 3 si 4 si am fi semnat contractele, cum am semnat pe tronsoanele 1 si 2, alta ar fi fost situatia. Iata ca tronsonul 1 este intr-un progres fizic de 15%, iar tronsonul 2 la aproape 50%. Aceasta este realitatea! Acesta este rezultatul contestatiilor din 2017, o intarziere de 3 ani de zile".