Pe santierul Centurii Sud a Craiovei, varianta cu o lungime de 6,29 km, lucrarile de constructie sunt finalizate in proportie de 97%, in prezent aflandu-se in executie lucrari de frezare a mixturilor asfaltice si de indepartare a umpluturilor de terasamente, in conformitate cu Proiectul Tehnic de remediere, si se desfasoara pe sectoarele km 2+700 - km 3+000 si km 5+450 - km 5+710. De asemenea, se lucreaza la cofrarea si armarea placilor de racordare la pasajul de la km 5+343 si la betonarea placilor de racordare precum si la prelungirea gurilor de scurgere. Potrivit CNADNR, lucrarile ramase de executat includ umpluturi la Culeea 2 - Pasaj CF m 5+343, lucrari hidrotehnice, racordarea Pasajului CF cu terasamentele, lucrari de remediere si de consolidare a terasamentelor si asternere de mixturi asfaltice, marcaje si semnalizare verticala, precum si lucrari de siguranta circulatiei.
Lucrarile la primul lot al drumului national DN 56, pe sectorul Craiova - Galicea Mare (km 0+000 - km 47+000) sunt realizate in proportie de 98%. Tronsonul are o lungime de 46,6 km, antreprenor general al acestora fiind Delta ACM '93, care a contractat proiectul pentru suma de 151,4 milioane de lei (fara TVA). Lotul al doilea, cuprins intre Galicea Mare si Calafat (km 47+000 - km 84+020) are un stadiu fizic de executie de 68%. Sectorul, cu o lungime de 33,83 km si o valoare de circa 82 milioane de lei (fara TVA) are ca antreprenor general firma Mochlos SA. Potrivit CNADNR, obiectivele principale ale acestui proiect constau in reabilitarea a 80,4 km de drum, construirea a doua poduri noi si consolidarea altor cinci, precum si modernizarea a 61 de podete, 8 intersectii la nivel si reabilitarea celor 12 spatii de parcare existente.
"Varianta de Ocolire Craiova va fi definitivata la sfarsitul lunii octombrie 2016. Pe DN 56, pana la sfarsitul lui septembrie a.c. vor trebui sa fie finalizate lucrarile mentionate in nota de constatare intocmita de comisia de inspectie, in vederea receptiei la terminarea lucrarilor. In momentul in care vor fi definitivate toate remedierile inventariate, compania va face demersurile necesare in vederea efectuarii receptiei la terminarea lucrarii", a declarat Catalin Homor, directorul general al CNADNR SA.
S-au mobilizat utilaje si muncitori pe santierul autostrazii Suplacu de Barcau - Bors
Potrivit datelor CNADNR, lucrarile la tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau - Bors trebuiau demarate pe 16 septembrie 2016, conform antreprenorului, reprezentat de asocierea Corsan - Corviam Construccion SA & Consinit & Road Consulting & Design Solution & Via Design. La data respectiva, o echipa a companiei de drumuri condusa de directorul general al acesteia, Catalin Homor, a realizat o vizita de lucru pe santier, pentru a verifica gradul de mobilizare a antreprenorului. "Putem spune ca au fost demarate lucrarile pe acest santier, ca s-a facut un pas, prin faptul ca au fost aduse utilaje si muncitori care s-au apucat de lucru. Insa, voi merge in continuare in control, pentru ca este clar ca in Romania, ca lucrarile sa mearga, trebuie sa monitorizam indeaproape si permanent realizarea obiectivelor. Voi reveni peste doua saptamani, sa verific daca angajamentele pe care si le-au luat constructorii vor fi duse la indeplinire si sa ma asigur ca se pastreaza ritmul de executie", a declarat Catalin Homor.
Tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau - Bors are o lungime de 60,25 km, valoarea contractului fiind de circa 701 milioane de lei (fara TVA).
Lucrarile pe DN 76, executate in proportie de 64%
Pe DN 76, drum national care, pentru a fi reabilitat, a fost impartit in cinci loturi, s-au realizat circa 64% din lucrarile totale, programate spre finalizare pana la finele acestui an. Primul lot, cuprins intre Soimus si Brad (km 0+000 - km 30+436), are un stadiu fizic de executie de 75%, antreprenor general fiind asocierea Selina - Doprastav a.s. Lotul al doilea, sector ce face legatura intre localitatile Brad si Ionesti (km 35+432 - km 55+425) este aproape finalizat (99%), tronsonul fiind modernizat de compania austriaca Porr Bau GmbH. In ceea ce priveste lotul al treilea, intre Ionesti si Varfurile (km 55+425 - km 69+350), contractul de executie a fost reziliat in luna septembrie 2015, la un stadiu fizic de aproape 30%. Dupa reziliere s-a luat decizia ca proiectul tehnic si lucrarile de executie aferente sa fie realizate in regie proprie de CNADNR SA. Lotul al patrulea, dintre Varfurile si Stei (km 69+350 - km 102+660) sunt realizate in proportie de 55%, antreprenor general fiind societatea Construct Mod. In ceea ce priveste lotul al cincilea, Stei - Beius (km 102+660 - km 133+660), s-au executat 60% din lucrari, constructor fiind asocierea AZVI/AZCALE.
"Sunt sectoare din DN 76 unde lucrarile se desfasoara destul de bine si care vor putea fi definitivate pana la sfarsitul acestui an. Sunt insa si sectoare unde ritmul de lucru nu este satisfacator pentru a atinge stadiile angajate de antreprenori inca din luna ianuarie 2016. Acolo punem presiune pe constructori pentru a urgenta executia, astfel incat pana la finele anului in curs, pe acest drum national sa se poata circula in conditii optime. Vreau ca angajamentul pe care ni l-am asumat impreuna cu antreprenorii sa fie dus la bun sfarsit", a precizat Catalin Homor.
Modernizarea DN 66, in etape finale de executie
Procesul de monitorizare al proiectelor aflate in executie a continuat si pe DN 66, Rovinari - Bumbesti Jiu - Petrosani, drum impartit in doua sectoare, in vederea reabilitarii. Pe primul lot, cuprins intre Rovinari si Bumbesti Jiu (km 48+900 - km 93+500), stadiul fizic este de 94%. Tronsonul are o lungime de 36,5 km, lucrarile, in valoare totala de circa 118 milioane de lei (fara TVA), fiind executate de asocierea Comsa SAU - Corporate Management Solution. Lotul al doilea, pe sectorul Bumbesti Jiu - Petrosani (km 93+500 - km 126+000) a fost realizat in proportie de 82%. Antreprenorul lucrarii este asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA - Chirulli Andrea Impresa Individuale - Coremi Inter SA, valoarea contractului fiind de 149,7 milioane de lei (fara TVA).
"Pe lotul I am constatat un stadiu avansat de executie si am solicitat antreprenorului, dar si colegilor implicati in acest proiect, sa monitorizeze cu atentie ultimele etape pana la finalizare, urmand sa faca toate demersurile necesare in vederea pregatirii receptiei. Pentru lotul al doilea, am solicitat constructorului sa accelereze ritmul de executie, astfel incat lucrarile sa poata fi definitivate pana la sfarsitul acestui an", a declarat Catalin Homor, in urma unei vizite realizate pe santier.
Saptamana trecuta, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a efectuat mai multe vizite de lucru pe santierele unor proiecte mari de infrastructura rutiera din Romania, pentru a verifica stadiul lucrarilor si a se asigura ca nu vor exista probleme suplimentare pe santiere.