Lucrarile pe cei 7,3 km ai soselei de centura a municipiului Suceava urmeaza sa fie reluate si realizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) in regie proprie, dupa ce constructorul a abandonat proiectul inainte de terminarea lucrarilor, iar contractul a fost reziliat. In acest moment, stadiul de executie este de 80%. "Principalul avantaj al lucrarilor efectuate de directia regionala a CNADNR (DRDP Iasi) este reprezentat de scurtarea termenului de executie cu un an. Astfel, pana la sfarsitul lui 2016, va fi reactualizat proiectul tehnic, iar lucrarile vor incepe in luna martie 2017. Soseaua va fi deschisa in totalitate traficului in septembrie 2017", se arata intr-un comunicat al CNADNR, emis in urma unei vizite realizate pe santierele drumurilor din regiunea Moldovei, de ministrul Transporturilor - Sorin Buse si de Catalin Homor, directorul CNADNR.
Cei doi oficiali au inspectat si santierele soselelor de centura ale municipiilor Bacau si Tecuci, declarandu-se nemultumiti de situatia din teren. "Sunt nemultumit de ceea ce am gasit pe santierele de la Bacau si Tecuci. In ambele proiecte, mobilizarea nu este deloc cea dorita, de aceea am dat un ultimatum constructorilor: ori vor aduce muncitori si utilaje intr-un numar mult mai mare pe santiere, ori vom gasi alte solutii pentru ca santierele sa fie deblocate si proiectele sa continue", a declarat ministrul Sorin Buse.
Lucrarile la cei 30 km ai variantei ocolitoare Bacau au inceput inca din luna mai 2016, dar nu au progresat foarte mult, in timp ce pe centura orasului Tecuci, termenul pentru finalizarea celor 7 km a fost amanat pentru primul semestru al anului viitor, dupa ce constructorul a solicitat prelungirea duratei de executie. Lucrarile trebuie finalizate, astfel, pana in luna iunie 2017.
Licitatiile pentru demararea altor proiecte vor fi lansate in acest an
Ministrul Transporturilor a anuntat, cu acelasi prilej, demararea proiectelor din regiunea Moldova, incluse in Master Planul General de Transport al Romaniei. Astfel, pana la data de 31 octombrie 2016 vor fi lansate licitatiile pentru proiectul tehnic, studiul de fezabilitate si autorizatia de construire ale drumului expres Ploiesti - Pascani. Finalizarea tronsonului Ploiesti - Bacau este prevazuta in anul 2020, in timp ce sectorul Bacau - Pascani va trebui construit pana in 2024. Totusi, prin lansarea simultana a proiectelor pentru cele doua tronsoane, vor putea fi eliminate decalajele intre acestea, conform datelor CNADNR.
Pana la jumatatea lunii noiembrie a.c. este planificata lansarea licitatiilor pentru intocmirea studiul tehnic, a celui de fezabilitate si pentru autorizatia de constructie in vederea demararii constructiei autostrazii Targu Neamt - Iasi - Ungheni, proiect ce are termenul de finalizare stabilit in anul 2020, conform datelor din MPGT.
Pana la sfarsitul lunii noiembrie a.c. va fi lansata si licitatia pentru elaborarea proiectului tehnic, a studiului de fezabilitate si a autorizatiei de construire pentru sectorul de drum Ditrau - Targu Neamt.
Prin demararea proiectelor din MPGT, infrastructura de transport din regiunea Moldovei va putea fi dezvoltata la o capacitate optima atat din punct de vedere economic, cat si social. Astfel, in Moldova sunt prevazute trei autostrazi (Targu Neamt - Iasi - Ungheni, Brasov - Bacau, Targu Mures - Targu Neamt) si peste 1.200 km de drumuri expres si de tip eurotrans.