RO EN
Coșul este gol

ALSIM ALARKO si MAKYOL incep lucrarile la lotul 1.1 (1Mai - Tokyo) al magistralei M6

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a semnat autorizatia de construire necesara pentru proiectarea si executia lucrarilor de structura de rezistenta la lotul 1.1, respectiv 1 Mai - Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda, prin intermediul Magistralei 6 ''1 Mai - Otopeni''.
Potrivit unui comunicat al MTI, remis AGERPRES, sunt vizate lucrarile aferente structurii de baza pentru realizarea statiilor (Obiectul 3 - Statia Pajura, Obiectul 5 - Statia Expozitiei, Obiectul 7 - Statia Montreal, Obiectul 9 - Statia Gara Baneasa, Obiectul 11 - Statia Aeroport Baneasa, Obiectul 13 - Statia Tokyo), interstatiilor (Obiectul 1 - Interstatia 1 Mai - Pajura Linia 2, Obiectul 2 - Interstatia 1 Mai - Pajura Linia 1, Obiectul 4 - Interstatia Pajura - Expozitiei, Obiectul 6 - Interstatia Expozitiei - Piata Montreal, Obiectul 8 - Interstatia Piata Montreal - Gara Baneasa, Obiectul 10 - Interstatia Gara Baneasa - Aeroport Baneasa, Obiectul 12 - Interstatia Aeroport Baneasa - Tokyo) si a tunelurilor.
Asocierea in participatiune Alsim Alarko - Makyol, constructorul desemnat de Metrorex pentru proiectarea si executia lucrarilor de structura de rezistenta la sectiunea de sud a M6 va demara lucrarile in santier pe 15 decembrie 2023, a anuntat intr-un comunicat beneficiarul obiectivului de investitii.
"Suntem pregatiti sa demaram lucrarile la noua Magistrala 6, pentru executia lucrarilor de structura de rezistenta pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo. Pentru inceput, prezenta santierului se va face simtita la suprafata, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrari sa fie resimtit la minim de participantii la trafic si de cei din vecinatatea santierului. Dupa pregatirea terenului de lucru si implementarea organizarii de santier, vor incepe lucrarile in subteran. TBM-urile vor incepe excavarile, de la statia Tokyo, Aeroport Baneasa, Gara Baneasa", a afirmat Ertugrul Aydin, reprezentantul antreprenorului in cadrul Asocierii.
Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dubla, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne si va cuprinde 12 statii.
 
 
"Magistrala 6 este inca un proiect major in dezvoltarea metroului bucurestean, care va extinde reteaua existenta de metrou operata de Metrorex, crescand gradul de mobilitate a populatiei din zona metropolitana Bucuresti si orasul Otopeni si care se va adauga in portofoliul realizarilor companiei noastre. Este deopotriva o conlucrare locala, regionala si internationala, care va stabili prima legatura rapida directa intre Gara de Nord si Aeroportul International Henri Coanda, integrand fluxurile regionale de transport aerian, feroviar si rutier si realizand un pol principal de conexiune intermodala in Reteaua transeuropeana de transport, contribuind la dezvoltarea mobilitatii sustenabile si la realizarea obiectivelor UE in materie de mobilitate durabila", a declarat Mariana Miclaus, directorul general al Metrorex.
Sectiunea sud (Lotul 1.1) reprezinta sectiunea cuprinsa intre statiile 1 Mai (existenta) - Tokyo si are un traseu de 6,6 km. Pe langa statia 1 Mai (existenta), Lotul 1.1 cuprinde sase statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokyo. De asemenea, traseul cuprinde si sapte interstatii: 1 Mai - Pajura, Pajura - Expozitiei, Expozitiei - Piata Montreal, Piata Montreal - Gara Baneasa, Gara Baneasa - Aeroport Baneasa, Aeroport Baneasa - Tokyo.
Valoarea totala a contractului de finantare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totala a cofinantarii UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordata din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, precizeaza Metrorex.
Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului International Otopeni, facand legatura intre acesta si Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou - Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda se va dezvolta pe directia N-NV a Capitalei si va traversa Sectorul 1, respectiv urmatoarele cartiere: Grivita, Bucurestii Noi, Piata Presei Libere, Baneasa, Privighetorilor si orasul Otopeni.
Principalele zone traversate sunt: zone rezidentiale, activitati comerciale, servicii, zone de transport, zone cu obiective speciale, servicii de utilitate publica, zone de interes cultural, terenuri libere cu potential pentru constructii (pe Bulevardul Expozitiei, Bulevardul Poligrafiei, Baneasa, Otopeni), spatii verzi si de agrement.
La statia de la soseaua de centura (Bruxelles), va fi construita o parcare de tip "Park & Ride", cu aproximativ 500 de locuri, unde conducatorii auto isi vor putea lasa autoturismele pentru a-si continua calatoria cu metroul. La statiile Pajura, Washington si Paris vor fi construite parcari de tip "Kiss & Go" - folosite pentru stationarea de scurta durata, pentru a lasa sau prelua calatorii de la metrou.
Obiectivul de investitii face parte din reteaua Trans-Europeana de Transport (TEN-T).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter