Compania de logistica DP World a marcat lansarea terminalului intermodal din Aiud, printr-o conferinta de presa si prezenta reprezentantilor companiei locale si globale in Alba Iulia. De asemenea, acestia s-au intalnit cu mediul de afaceri din zona pentru asi prezenta investitia si disponibilitatea de colaborare pe termen lung.
Dl. Cosmin Carstea, CEO al DP World Constanta & DP World Logistics Romania, companii care fac parte din DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, a discutat cu presa prezenta la intalnirea media despre proiectul lansat si a declarat:
“In urma unui efort de 5 ani, am demarat acest proiect si ne dorim sa il finalizam intr-un an de zile. Exista deja progres si companiile din zona trebuie sa cunoasca si sa fie informate de aceasta oportunitate. Abia asteptam sa colaboram cu toate companiile care isi exprima interesul.“
Terminalul si Hub-ul din jurul lui va fi dezvoltat in vecinatatea Aiudului. Terminalul intermodal va fi unul modern, prin care municipiul Aiud se va conecta cu restul lumii prin cel mai important nod pentru transportul de marfuri din regiune - Portul Constanta. El va va opera trenuri directe de mare viteza pe ruta Aiud - Constanta prin intermediul unei linii feroviare directe.
Terminalul va oferi producatorilor si distribuitorilor din regiune o integrare a facilitatilor de transport intermodal cu servicii suplimentare, precum spatii de depozitare (inclusiv magazie cu temperatura controlata), facilitati de incarcare si descarcare a vagoanelor cu containere si semiremorci, spatii comerciale si de birouri, parcari pentru TIR-uri (semiremorci).
El va conecta mult mai usor zona centrala a tarii cu Portul Constanta si de acolo cu clienti din jurul lumii. DP World Constanta si-a prelungit contractul de concesiune cu Administratia Porturilor Maritime Constanta pana in 2049, reprezentand astfel un partener de incredere, pe termen lung, al oricarei companii din Romania interesata de serviciile sale.
De acest proiect vor beneficia locuitorii comunitatilor locale si, simultan, orasul va ramane neafectat de traficul de mare tonaj. Compania va oferi noi locuri de munca impreuna cu partenerii lor din proiect.
Situatia actuala a transportului global, cu multiplele provocari din ultimii 2 ani, care se resimt puternic si acum, genereaza o cerere mai mare de containere. Portul Constanta comparativ cu alte porturi nu este sufocat, deci poate raspunde rapid nevoilor clientilor. De aici si oportunitatea.
Costul transportului maritim este unul mult mai avantajos fata de cel rutier pentru toti producatorii. Cu aceast proiect avantajele ce vor fi resimtite de acestia nu se vor limita la reducerea costurilor, ci vor include si acces la expertiza internationala a angajatilor DP World, precum si la reteaua de terminale logistice, porturi si servicii maritime gestionate in reteaua DP World.