Reprezentantii Primariei municipiului Blaj si cei ai Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au semnat un contract de asociere pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Blaj. Proiectul urmeaza a fi implementat pana la finalul anului 2025 de catre administratia locala, prin delegare de responsabilitate. Investitia, in valoare de aproximativ 50 de milioane de euro (inclusiv TVA), beneficiaza de finantare prin Programul Operational Transport (POT) 2021-2027.
"In cel mai scurt timp vom scoate la licitatie proiectul tehnic si executia lucrarilor, care vor fi realizate pe baza studiului de fezabilitate intocmit anul trecut si aprobat de CNAIR", a declarat Gheorghe Valentin Rotar, primarul municipiului Blaj.Pana la finalul lunii iunie este programata organizarea procedurii de achizitie pentru lucrarile de proiectare si executie, urmand ca, pana la finalul acestui an, sa fie realizate lucrarile de proiectare.
Executia propriu-zisa este prevazuta pentru perioada ianuarie 2024 - decembrie 2025.Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va avea o lungime totala de 6,8 km, un viaduct si 4 sensuri giratorii si va intersecta 7 drumuri de exploatare. Traseul incepe pe DN14B, la intrarea dinspre Alba Iulia, inaintea podului de pe raul Tarnava Mica, unde va fi amenajat un sens giratoriu, si va continua in zona de versant a luncii Tarnavei Mici spre Petrisat, unde va fi construit un viaduct, in lungime de aproximativ 300 de metri, peste raul Tarnava Mica, calea ferata si magistrala de gaz.
Drumul continua paralel cu linia CF Blaj - Praid (zona Fantana Domnisoarei), dupa care urca pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj, spre fostul IAS Blaj. Traseul intersecteaza drumul judetean DJ 107 (Blaj - Tarnaveni) pe drumul care duce spre rampa de transfer deseuri menajere si prelungirea strada Izvorului, unde este prevazut un sens giratoriu, urmand ca traficul din drumul judetean inspre/ dispre varianta de ocolire sa fie deviat printr-un sens giratoriu.
Traseul continua prin fostele plantatii de vita de vie pana la coborarea spre DN 14B (iesirea spre Medias), unde va fi amenajat al patrulea sens giratoriu, ce reprezinta si punctul de final al variantei ocolitoare.
"Soseaua ocolitoare reprezinta o investitie esentiala si mult asteptata pentru municipiul Blaj, iar odata cu finalizarea ei, vom scoate traficul greu din oras si vom oferi o ruta alternativa si rapida pentru cei care tranziteaza Blajul. Acest obiectiv investitional face parte, alaturi de Drumul Transregio Blaj - Teius - A10, din marile proiecte de infrastructura prin care vom asigura o conexiune rapida a Blajului cu autostrada A10 (Sebes - Turda), cu beneficii majore in dezvoltarea economica si turistica a intregii zone", a conchis Gheorghe Valentin Rotar.