RO EN
Coșul este gol

BRAILA: Se lucreaza la primul pilon al podului de 2 miliarde lei, de peste Dunare

Antreprenorul general Astaldi a initiat lucrarile de executie a podului suspendat peste Dunare in zona Braila, ce reprezinta unul dintre cele mai mari obiective de infrastructura rutiera din Romania, finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 75% contributia Uniunii Europene, din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) si 25% contributia de la bugetul de stat.
Anuntul a fost facut de fostul prim-ministru Mihai Tudose, in cadrul unei platforme de socializare, care a prezentat o fotografie realizata cu ajutorul unei drone de Albert Malaxa, de la Aerial Club Braila. In imagine se observa ca, dupa ce in ultimele doua luni s-au facut defrisari pe portiunea de mal unde ar urma sa fie conexiunile rutiere cu noul pod suspendat, de cateva zile se lucreaza intens la pregatirea locurilor unde vor fi construiti pilonii principali. Actualmente, pe malul drept al Dunarii, aferent judetului Tulcea, s-au implementat primele masuri constructive ce vor permite montajul batardoului, in interiorul caruia se va sapa si se va turna unul dintre pilonii podului. Practic, se va sapa pana la roca de baza (adica pana la 30-40 de metri adancime, iar de acolo, in sus, se va construi un picior de pod din beton armat, care va avea misiunea (in tandem cu pilonul de pe malul opus) sa sustina cablurile ce vor prelua greutatea podului.
Lucrarile la acest obiectiv de investitii presupun mai multe etape. In aceasta prima etapa se vor executa, in consecinta. cele doua turnuri ale podului, pe malul Dunarii (fundatii si elevatii), in zona judetelor Tulcea si Braila, precum si primele lucrari la zona de ancoraj a podului, situata in judetul Tulcea.
Semnarea contractului ce prevede executia podului suspendat peste Dunare, in zona Braila, a avut loc in ianuarie 2018, in timpul mandatului lui Mihai Tudose, iar la 19 decembrie 2018 Guvernul Romaniei, prin Ministerul Transporturilor, a dat ordinul de incepere a lucrarilor. Amplasamentul podului este situat la km fluvial 165+800 (kilometraj pe Dunare masurat de la Sulina), peste fluviul Dunarea in zona Braila, pe teritoriul administrativ al localitatilor Braila si Vadeni, apartinand judetului Braila si pe teritoriul administrativ al localitatilor Smardan si Jijila, apartinand judetului Tulcea.
Potrivit unui comunicat anterior al Ministerului Transporturilor, la data de 20 octombrie 2017, a fost desemnata asocierea castigatoare a contractului pentru proiectarea si executia viitorului pod suspendat peste Dunare, in zona Braila. Astfel, de aceasta lucrare, cu o valoare de peste 1,99 miliarde lei (fara TVA) se va ocupa consortiul format din Astaldi SpA si IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. „Durata contractului, care va fi semnat dupa expirarea perioadei legale de depunere a contestatiilor, este de 48 de luni, din care 12 luni prevazute pentru proiectare si 36 luni necesare executiei. Perioada de garantie a lucrarilor va fi de 120 luni. Antreprenorul va trebui sa proiecteze si sa construiasca, potrivit contractului, podul suspendat, care reprezinta principala structura a proiectului, doua viaducte de cate 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km si un drum de legatura cu DN22 (Smardan – Macin), in lungime de 4,328 km”, subliniau in acel moment oficialii ministerului de resort.
Potrivit autoritatilor centrale, proiectul este cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile prin POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient”. Dupa ce va fi construit, podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (respectiv, 1.120 de metri), dupa cum au mai explicat oficialii MT.
Podul suspendat peste Dunare, din zona Braila, va avea o lungime totala de 1.974,30 m, o deschidere centrala de 1.120 de metri si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, indeplinind astfel criteriile de navigatie pe Dunare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren, fiind localizate in afara digurilor Dunarii. Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,5 m latime fiecare, patru benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,5 m latime si o zona mediana cu latimea de 3 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,8 m fiecare. Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,1 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). La randul sau, drumul principal Braila – Jijila va avea o lungime de 19,095 km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete, pana la km 7+940. Drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevazut cu cate o banda de circulatie pe sens. Acest drum urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 (Smardan-Macin).
 
UPDATE: Avand in vedere inceperea lucrarilor pe malul tulcean al Dunarii, la data de 15 martie 2019 presedintele Consiliului Judetean Tulcea a invitat reprezentantii constructorului si ai beneficiarului (CNAIR) sa prezinte stadiul lucrarilor la podul suspendat din zona Brailei. Acestia au dat asigurari ca investitia va fi dusa la bun sfarsit in timpul prevazut. Conform estimarilor constructorului, la fundatiile de la turnuri, lucrarile vor fi definitivate in ianuarie-februarie 2020. „Ne-am luat masurile pentru a putea asigura lucrul nu numai pe toata durata anului. Vor fi niste activitati continue, 24 din 24 de ore, sapte zile pe saptamana, 30-31 de zile pe luna, 365 de zile pe an. Putem sa spunem ca la sfarsitul lui 2022 - inceputul lui 2023, aceasta lucrare va fi definitivata si vom putea folosi drumul de 23 de kilometri care va face legatura intre Braila si Jijila si primul pod suspendat din Romania“, a declarat Andrea Danese, director general adjunct pentru Europa, din cadrul Astaldi. La randul sau, Sorin Scarlat, director general adjunct si Raul Mag, director de proiect la CNAIR au subliniat ca se fac toate eforturile necesare pentru asigurarea resurselor financiare. Pentru acest an, in bugetul acestei investitii este prevazuta o suma de aproape 600 de milioane de lei, cu posibilitatea majorarii ei la rectificarile bugetare. Astfel, cei doi reprezentanti ai CNAIR au subliniat ca, din punct de vedere financiar, nu exista nicio bariera in finantarea acestei investitii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter