Kingspan Romania, lider pe piata locala de panouri termoizolante, a incheiat anul 2022 cu o crestere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri, care a atins valoarea de 15 milioane de euro. Nicu Mocanu, directorul general al companiei, spune ca o estimare pentru anul 2023 este dificil de realizat chiar si in acest moment, avand in vedere contextul economic si prognozele de pe piata.
"Suntem implicati in foarte multe proiecte care incep in trimestrul intai din 2023, avem foarte multe discutii cu clientii nostri, dar ramanem prudenti. Anul 2023 va fi unul plin de provocari, dar si oportunitati. Ca principala provocare, as mentiona prudenta investitorilor, generata de situatia economica. O alta necunoscuta o reprezinta preturile la energie, care afecteaza intreaga industrie, practic, toate sectoarele economice. Totusi, cred ca piata din Romania va continua sa creasca, sunt multe domenii unde urmeaza investitii, iar pe fondul cresterii preturilor la energie se dezvolta noi nise, cum ar fi cladirile industriale cu acoperisuri fotovoltaice unde noi Kingspan, venim cu un produs unic care se numeste Power Panel", a declarat Nicu Mocanu.
In 2022, Kingspan a livrat toata gama de produse din portofoliu, dar in topul vanzarilor au fost panourile cu Quadcore, datorita performantelor ridicate de rezistenta termica si la foc. De asemenea, produsele cu spuma IPN au continuat sa fie preferate de piata din Romania, fiind livrate pentru proiecte din foarte multe sectoare economice (industrie, agricultura, comert etc.). Panourile cu vata minerala au avut, de asemenea, o crestere si in anul 2022, foarte multi clienti preferand aceste panouri datorita rezistentei si reactiei la foc deosebite.
"In continuare, avem stabilite obiective clare pe termen lung si scurt. Inovam si investim in solutii noi, ecologice, si continuam implementarea programului Kingspan «Planet Passionate», un program complex care, printre altele, urmareste sa reduca amprenta de carbon la zero atat in cadrul productiei, cat si produselor noastre", a precizat Nicu Mocanu.
"Planet Passionate" reprezinta strategia de sustenabilitate setata pentru urmatorul deceniu la nivelul grupului Kingspan, avand ca obiective un impact pozitiv asupra mediului, din 4 perspective: schimbari climatice, circularitate, protectia mediului natural si conservarea apei. Programul prevede, astfel, reducerea cu 4,3% a emisiilor de carbon din productie si operatiuni in fiecare an pana in 2030, urmand ca, la finalul deceniului, emisiile generate de productie sa se reduca cu 90% raportat la nivelul din 2020. Procesele de decarbonizare se vor derula la nivelul tuturor celor 198 de fabrici ale grupului, precum si la toate companiile preluate in ultimii ani, in contextul in care se estimeaza o crestere de 42% a veniturilor totale, pana la finalul anului 2030 (raportat la 2020).
***
Kingspan Romania este parte a grupului irlandez Kingspan, lider global pe piata de sisteme izolatoare de inalta performanta. Grupul detine 198 de unitati de productie in peste 70 de tari din intreaga lume si a realizat vanzari anuale de 6,5 miliarde euro in 2021. Activitatea grupului este puternic orientata catre realizarea de constructii durabile si cu eficienta energetica sporita si, in ultimii ani, a dus o politica centrata pe achizitii, integrand in structura divizia Steel de la grupul TeraPlast, ce include companiile TeraSteel SA, TeraSteel DOO Serbia si Wetterbest SA, precum si companiile Joris Ide si Ondura.