RO EN
Coșul este gol

SAP NOW 2019: Economia experientei si raportul sau cu solutiile smart

Grupul german SAP - unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de aplicatii software de business - a organizat la sala Grand Ballroom, din cadrul complexului J.W. Marriott, din Bucuresti, editia 2019 a conferintei anuale, dedicate prezentarii principalelor tendinte din domeniu, precum si a produselor/serviciilor promovate de SAP, ce vin in intampinarea cerintelor partenerilor. Laitmotivul conferintei a fost constituit de noua economie a experientei, ultima in linie cronologica si succesoare a celei agrare, industriale si a serviciilor, in cadrul careia obiectivul major este de reducere la maximum a diferentelor dintre asteptarile consumatorilor si ceea ce cred companiile ca acestia isi doresc. Subiectele dezbatute cu aceasta ocazie au fost diverse, referindu-se, printre altele, la raportul dintre oameni si tehnologii, viitorul inteligent, influenta digitalizarii asupra companiilor smart, accelerarea proceselor de gestiune, evaluarea experientei consumatorului etc. De asemenea, invitatii au avut posibilitatea de afla modul concret in care solutia SAP S/4HANA, promovata de SAP, a contribuit la optimizarea operatiunilor unor companii importante, cum ar fi McDonald's, PwC, Regina Maria, Romstal, Rompetrol, Materom.
 
Platforma digitala SAP, un instrument optimizat de management al experientei
Dupa cuvantul de deschidere adresat celor peste 300 de participanti la eveniment, Cristian Popescu - Managing Director al SAP Romania - s-a referit la viitor, prin prisma economiei experientei, punctand modul in care aceasta noua paradigma poate fi optim exploatata. Intr-un mediu concurential in care competitia dintre companii este tot mai intensa, iar gradul de diversificare a ofertei creste exponential, este vitala solutionarea rapida a unui set de probleme esentiale. Prima se refera la pierderea accelerata a accesului direct la clienti, in principal din cauza dezvoltarii explozive a sistemelor digitale. O a doua dilema este cea care contrapune orientarea spre profit cu aceea spre crestere, prima alternativa apartinand trecutului, iar cealalta fiind specifica viitorului. A treia dificultate este legata de faptul ca, in multe cazuri, serviciile oferite in mod traditional de anumite companii au fost deja digitalizate de competitorii acestora. O provocare reala in mediul actual este inclusiv aceea a resursei umane, fiind necesare eforturi constante de identificare, atragere, specializare si castigare a loialitatii angajatilor, cu atat mai mult cu cat in prezent un accent tot mai mare se pune pe solutiile externalizate (outsourcing), care presupun contracte temporare de munca si utilizarea intensa a conceptului „freelance”. Din punct de vedere teoretic, noua paradigma se bazeaza pe ideea ca o companie activa intr-un astfel de mediu foloseste, in mod intentionat, serviciile promovate pe post de scena, iar produsele ca elemente de recuzita, pentru a atrage si implica utilizatorii in ceea ce se defineste ca un eveniment memorabil. Piata se indreapta rapid spre o asemenea abordare, cu atat mai mult cu cat reprezentantii cererii fac parte din asa-numita generatie milenara (millennials), care, intr-o proportie covarsitoare, de peste 70%, prefera experientele in locul posesiunilor materiale. Cristian Popescu a mai aratat ca principala provocare actuala este cea de „umplere” a diferentei foarte mari existente la momentul actual intre ceea ce considera companiile ca ofera produsele/serviciile promovate si asteptarile pe care le au beneficiarii. Platforma digitala SAP, ce reuneste tehnologii inteligente si aplicatii de management al datelor, are capacitatea reala de a reduce in mod semnificativ aceasta „prapastie”. Practic, prin managementul experientei (XM), se realizeaza o armonizare a datelor rezultate din experienta cu cele operationale, SAP oferind solutii avansate pentru atingerea obiectivului respectiv.
 
Companiile care nu se adapteaza la transformarea digitala vor disparea
In continuare, la pupitrul conferintei a urmat Mark Raben, Chief Technology Officer al SAP Middle & Eastern Europe, care a realizat o prezentare deosebit de dinamica si interactiva, in scopul definirii cat mai comprehensibile a economiei experientei si a modului in care aceasta va influenta dezvoltarea ulterioara. Pornind de la felul in care functioneaza creierul uman, cu straturile sale succesive - reptilian, ce indeplineste sarcini de rutina ce asigura existenta in conditii de securitate, creierul mamifer (emotional) si neocortexul, responsabil de inteligenta, rationament logic, creativitate si imaginatie - expertul olandez a aratat ca, prin acest din urma element anatomic, fiinta umana isi afirma superioritatea in fata masinilor, care au totusi capacitatea de a prelua anumite sarcini de rutina, pe care sa le execute mai rapid. Prin puterea lor superioara de calcul, masinile pot avea un aport important la procesul de luare a deciziilor, un exemplu ilustrativ in sensul respectiv fiind aplicatia SAP - Digital Boardroom, care are capacitatea de a lua decizii in timp real, pe baza tuturor datelor si analizelor existente. Dupa interventia lui Upen Barve Sr. Director, Customer Strategy & Engagements, SAP New Ventures & Technologies, care s-a referit, la randul sau, la viitorul tehnologiilor inteligente, a urmat la pupitru Radu Badiceanu, director al PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania, acesta aratand modul in care elementele digitale inteligente pot influenta evoutia afacerilor inteligente. Un studiu recent realizat de PwC arata faptul ca 64% dintre managerii generali ai companiilor intervievate considera ca in urmatorii cinci ani tehnologia va afecta in mod direct si puternic modul in care se deruleaza afacerile. Transformarile au loc permanent si in mod accelerat, ceea ce duce la schimbarea completa a lumii contemporane: toate informatiile sunt disponibile in mediul online, dispozitivele mobile inteligente faciliteaza accesul oricui, oriunde si oricand la date relevante, iar sistemul cloud ofera un suport pretios prin punerea la dispozitia utilizatorilor a unor resurse hardware de cea mai inalta performanta. Toate acestea inseamna o eliminare aproape completa a barierelor, iar in lumea respectiva succesul nu mai este asigurat in mod obligatoriu de dimensiuni. Desigur, realitatea descrisa anterior este destul de eterogena din punct de vedere geografic si de aceea probabil ca nu este la fel de vizibila pentru toata lumea. Este insa suficienta o analiza succinta a clasamentului celor mai de succes companii din lume pentru a constata ca, in mai putin de doua decenii, locul corporatiilor petroliere, al conglomeratelor bancare si celor industriale a fost luat de companiile tehnologice, in general si IT, in special, care au ajuns sa domine copios topurile burselor de valori mobiliare. Expertul PwC a subliniat, de asemenea, ca in prezent aproape totul se reduce la inovatie, iar ingredientele-cheie ale succesului sunt legate de tehnologie, adaptarea afacerilor si economia experientei. Practic, neadaptarea la noua paradigma pune in mod serios in pericol afacerile curente, confirmand ipoteza prin care se afirma ca, daca rata schimbarilor din mediul extern o depaseste pe cea aferenta mediului intern al unei companii, sfarsitul acesteia este aproape. Avantaje competitive nete pot fi obtinute prin diferentierea afacerilor, apeland la solutiile de tip cloud, ce faciliteaza inovatia digitala si accelereaza procesul de modernizare a intreprinderii.
 
Microsoft si SAP, un parteneriat pe termen lung
De la conferinta SAP nu a lipsit nici Microsoft (unul dintre partenerii de baza ai grupului german). Furnizorul de sisteme de operare, aplicatii software si solutii cloud a fost reprezentat de Adrian Georgescu - National Tech Officer. Acesta s-a referit la viitorul digital al companiilor, punand accent pe transfomarile care au loc prin prisma respectiva. Date statistice de ultima ora arata ca 91% dintre oamenii de afaceri considera procesul de transformare digitala ca fiind o cale sigura de eficientizare a operatiunilor, 68% cred ca in acest fel se asigura conditii optime pentru cresterea profitului, 85% sunt convinsi ca lipsa unor servicii digitale din oferta proprie ar determina ca aceasta sa devina nerelevata, iar 64% definesc termenul-limita pentru adoptarea masurilor necesare la nivelul de maximum 4 ani (in caz de depasire existand riscul real de faliment). In esenta, scopul final al fiecarei actiuni din procesul de transformare digitala este cel de creare a valorii. Oficialul Microsoft a subliniat faptul ca parteneriatul cu SAP dateaza de mai mult de doua decenii, cele doua companii fiind decise ca impreuna sa incurajeze procesele respective si sa ofere clientilor proprii toate avantajele ce decurg din evolutia asigurata de inovatie. O dovada a acestei cooperari este si aceea ca SAP si Microsoft au in proportie de 85% parteneri comuni, 90% dintre firmele listate in clasamentul Fortune 500 lucrand cu Microsoft Cloud si 85% avand instalate aplicatii SAP.
 
Tehnologia reprezinta doar un instrument si nu un scop in sine
In continuare, a luat cuvantul Martin Guther - vicepresedinte, Digital Enterprise Platform SAP MEE, care s-a referit, la randul sau, la managementul experientei si la modul in care acesta, cu ajutorul unei platforme tehnologice de afaceri, cum este cea promovata de SAP, poate, alaturi de datele operationale relevante, sa ofere un pachet inteligent de produse si servicii. De asemenea, au mai urmat si alte prezentari interesante, sustinute de Waldemar Kot - Senior Principal Solutions Consultant, CEE, OpenText, Vedrana Bogdan - Solution Adviser, SAP SuccessFactors si Alexandru Jijian, SAP Customer Experience Solution Engineering, SAP Central and Eastern Europe. In cadrul acestora au fost dezbatute o serie de subiecte interesante, legate de accelerarea proceselor cu ajutorul OpenText, managementul resurselor umane si necesitatea evaluarii experientelor clientilor pentru dezvoltarea marcii proprii. Concluzia fireasca este aceea ca, in era inteligentei artificiale (AI) si a Machine Learning, tehnologia trebuie considerata un instrument, un mijloc si niciodata un scop, care trebuie sa ajute intotdeauna, si in orice situatie, la imbunatatirea calitatii vietii oamenilor. Evenimentul SAP NOW a relevat inca o data transformarile profunde prin care trece societatea contemporana, precum si necesitatea de adaptare rapida la aceste procese, care se deruleaza cu o viteza ametitoare. Noile tehnologii inteligente schimba radical nu doar modul in care evolueaza mediul de afaceri, dar si stilul de viata, felul in care oamenii gandesc si comunica, in care acestia se raporteaza la mediul in care traiesc.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter