Gecad Net Romania, furnizor local de sisteme software de tip CAD si distribuitor al aplicatiilor Autodesk utilizate in domeniile de constructii si proiectare, indica drept principala tendinta pe piata de profil schimbarea preferintei companiilor ce activeaza in domeniul constructiilor de la proiectarea 2D la cea 3D, trend vizibil de mai multi ani in tarile vest-europene, mai mai dezvoltate din acest punct de vedere decat Romania. Firma are o experienta de 18 ani in domeniul IT si detine, in prezent, acreditarile Microsoft Gold Certified Partner, Autodesk Value Added Reseller si Autodesk Authorized Training Center, Trend Micro Authorized Distributor, IBM Internet Security Systems Distributor si Kaspersky Distributor. Compania are peste 1.200 de clienti, din diverse domenii: arhitectura, constructii, telecomunicatii, sectorul financiar-bancar etc.
Interviu cu Cristina Anton, Autodesk Business Manager in cadrul Gecad Net.
- Ce obiective aveti in vedere in acest an?
- Dupa ce in 2012 am inregistrat o crestere de 15% a cifrei de afaceri, pana la 3,5 milioane de euro, pentru anul in curs ne-am propus o evolutie similara. De asemenea, avem in vedere dezvoltarea pe segmentul aplicatiilor CAD si oferirea de solutii integrate pentru clientii interesati. Consideram ca exista potential in zona sistemelor de business integrate cu software de tip CAD, deoarece utilizarea acestora are ca rezultat cresterea productivitatii si eficientei oricarei companii. De asemenea, avem in portofoliu o solutie de "cloud" privat "la cheie", denumita SystemV, lansata de curand, care ar ajuta companiile de constructii sa-si modernizeze infrastructura IT si sa scape de grija sigurantei datelor si a spatiului de stocare. Nu in ultimul rand, avem in plan, in prima parte a acestui an, lansarea de versiuni noi pentru 2014 la toata gama de solutii Autodesk.
- Care sunt aplicatiile preferate de utilizatorii din domeniul constructiilor?
- In ultimul timp am constatat o cerere mai mare de solutii de tip Building Information Modelling (BIM) atat pentru dezvoltarea planurilor de constructii, cat si pentru managementul cladirilor, infrastructura sau unitati de productie. Clientii folosesc aplicatii Autodesk BIM pentru a-si imbunatati rezultatele in activitatea de proiectare si constructie, intrucat acestea ofera mai multe detalii si o predictibilitate optima a proiectelor pentru care sunt utilizate. In prezent, inginerii interesati sa foloseasca aceste instrumente de modelare pot opta pentru versiunea "in cloud" a acestora, BIM 360. O alta solutie pusa la dispozitia specialistilor din constructii este si Quantity Take Off, cu ajutorul careia pot fi estimate mai corect si rapid costurile legate de materialele de constructii.
- Cum a evoluat piata de software in 2012 si ce estimati pentru 2013?
- In principal, anul trecut am constatat o stagnare a vanzarilor de produse software specifice pentru segmentul de constructii, principalii factori fiind reprezentati atat de situatia macroeconomica din Romania, cat si de perioada de schimbari politice, ambele ducand la blocarea multor proiecte din domeniu. Avem, insa, semnale ca aceste investitii se vor relua. Estimam, astfel, o crestere cu 20% a volumului de vanzari de aplicatii Autodesk in 2013, fata de cele 12 luni anterioare.
- In ce zone ale tarii efectuati cu preponderenta livrari?
- Furnizam solutii software Autodesk in toate orasele importante din tara, atat direct, cat si prin reteaua noastra de parteneri, cele mai mari comenzi provenind din Timisoara, Sibiu, Brasov, Iasi, Constanta si Bucuresti. Mai mult, prin intermediul Academiei de Proiectare, o linie de business pe care am dezvoltat-o in ultimii ani, derulam si programe de instruire si perfectionare profesionala pentru inginerii proiectanti. Desfasuram, totodata, proiecte de consultanta la sediile clientilor din toata tara. In 2012 am organizat 12 sesiuni de curs in Bucuresti, doua in Arad, precum si in alte localitati. In functie de cerere, in acest an ne putem extinde aria de acoperire.
- Cum asigurati service-ul si adaptarea programelor in functie de fiecare colaborator in parte?
- Este foarte important pentru noi sa intelegem obiectivul final al clientului si problemele pe care le intampina in afaceri (fluxul actual de lucru). Pe cat posibil, incercam sa discutam direct cu fiecare partener, la sediul acestuia. Adaptarea programelor se realizeaza in functie de cerintele clientului, cu ajutorul echipei tehnice pe care o avem. Se realizeaza o aplicatie demo sau un proiect-pilot, astfel incat, inainte de a investi, clientul sa fie convins ca obtine produsul de care are nevoie. Service-ul il derulam atat la sediul firmei, cat si la distanta.
- Ce dificultati intampinati in activitatea curenta?
- Interesul nu tocmai ridicat pe care companiile il au in a investi in programe de pregatire pentru angajati ne fac sa depunem eforturi mai mari pentru a dezvolta Academia de Proiectare. In cele mai multe cazuri, nu este suficienta numai cumpararea licentelor software. Noile tehnologii, daca sunt folosite la intreaga lor capacitate, cresc productivitatea chiar si cu 50%, putand dubla, astfel, numarul de proiecte realizate de companie, deci si profitul firmei. Costul unui curs de training specializat este amortizat in maximum trei luni de la implementare. O a doua dificultate o intampinam in cadrul companiilor multinationale, unde, de multe ori, se impune de la entitatea regionala sau globala folosirea unei anumite solutii de proiectare, desi aceasta nu este de cele mai multe ori in avantajul reprezentantei ce activeaza pe piata din Romania.