Vanarile evoMAG catre sectorul public au crescut cu 20% in acest an, pe fondul unei cereri mai mari din partea institutiilor, ce reflecta nevoia concreta de digitalizare si actualizare a sistemelor folosite.
evoMAG a investit anul acesta in dezvoltarea departamentului dedicat segmentului public, infiintat acum 4 ani, atat in cresterea numarului de angajati dedicati, care pot raspunde solicitarilor venite din partea autoritatilor publice, cat si in personalizarea mixului de produse si solutii ce constituie oferta catre institutiile publice.
„Aproximativ 13% dintre vanzarile totale sunt destinate digitalizarii sectorului public. Estimam ca ponderea va urca la 15%, spre finalul anului, cu perspective si mai bune pentru 2023. Sistemul Informatic Colaborativ pentru Achizitii Publice (SICAP) s-a dovedit o modalitate eficienta si rentabila de achizitie de produse si servicii, benefica atat pentru ofertanti, cat si pentru autoritatile contractante”, spune Mihai Patrascu, CEO evoMAG.
Portofoliul de produse evoMAG pentru SICAP contine mii de produse si este realizat astfel incat sa poata fi accesat si folosit de orice institutie de stat. Prin SICAP pot fi achizitionate: echipamente si infrastructura IT, software, sisteme de calcul, echipamente de securitate, de tiparire, sisteme audio-video etc.
De asemenea, evoMAG pune la dispozitia autoritatilor publice o echipa profesionista de consultanti si ofera facilitati pre si post vanzare, precum plata prin OP, prin Trezorerie sau banca, termen de plata, transport gratuit pentru comenzile ce depasesc 399 de lei, prioritate in solutionarea situatiilor de service etc.
Pana in prezent, evoMAG a derulat proiecte prin SICAP cu unitati de invatamant, ministere, primarii, parchete si judecatorii, penitenciare si unitati militare. Cele mai vandute produse prin SICAP sunt: laptopuri si desktopuri, tablete, echipamente multifunctionale si copiatoare, telefoane, videoproiectoare, echipamente de retea.
De la inceputul anului, evoMAG a onorat peste 600 de achizitii prin SICAP, cele mai mari proiecte fiind de furnizare de echipamente de tehnica de calcul, de tablete grafice pentru unitatile de invatamant de stat, telefoane mobile si camere video pentru supraveghere.
O achizitie directa in cadrul programului poate dura aproximativ 5 zile daca produsele necesare se afla in stocul magazinului, iar proiectul cu institutia de stat nu presupune multe aprobari, si pana la 15 zile daca produsele comandate trebuie aduse din stocul unui furnizor extern.
Pentru licitatii deschise, pasii sunt urmatorii: depunere, evaluare (maximum 25 de zile), perioada pentru contestatii ( 5-10 zile in functie de valoarea achizitiei), semnarea contractului (5 - 15 zile), primirea comenzii si livrarea produselor (in mod obisnuit se solicita maximum 30 zile), termen de plata uzual de 30 zile.
Cea mai mare provocare, insa, atunci cand sunt implicate institutii de stat, ramane birocratia. Procesul de aprobare a unei comenzi, la autoritatile de stat poate sa dureze si 2 - 3 saptamani de la acceptarea ofertei, timp in care importatorii nu pot tine blocate produsele si, astfel, pot aparea decalari in termenele de livrare.