Comertul online a primit un impuls substantial in timpul pandemiei, fiind unul dintre putinele segmente ale economiei care au inregistrat cresteri si care isi continua avansul, cu toate ca oamenii au revenit fizic in magazine, odata cu ridicarea restrictiilor sanitare in majoritatea statelor. In functie de complexitatea lor, solutiile de comert digital au costuri de implementare care variaza de la cateva mii pana la cateva zeci de mii de euro, iar firmele care aleg aceste solutii reusesc sa isi creasca cu peste 30% numarul de clienti in primele sase luni de la investitie.
Chiar daca, prin comparatie cu alte tari, comertul online din Romania este inca la inceput, tendinta de digitalizare a vanzarilor online are un ritm accelerat, crescand cu 40% fata de 2019, ultimul an inainte de socul pandemiei.
Procesul de digitalizare a afacerilor prin dezvoltarea de platforme moderne de comert electronic poate dura de la una pana la cateva luni, iar rezultatele concrete de crestere a vanzarilor si eficientizare a activitatii sunt vizibile inca din primele sase luni.
„Daca iti joci cartile inteligent, mica ta afacere poate deveni cu usurinta un concurent puternic. Tot ce trebuie sa faci este sa-ti intelegi consumatorii-cheie si sa le prezinti o experienta de cumparaturi simpla, eficienta, dar personala. Daca in trecut, acest nivel de personalizare nu era fezabil fara o armata de angajati, acum, utilizarea tehnologiilor digitale a schimbat dramatic lumea afacerilor si a inceput sa ofere noi oportunitati de a genera venituri si plus valoare”, spune Tibi Barkoczi, co-fondator si CEO al agentiei de dezvoltare de platforme eCommerce Clever++.
La nivel global, vanzarile online au ajuns anul trecut la 4,9 trilioane de dolari, fata de de 3,3 trilioane de dolari in 2019. In Romania, eCommerce-ul a inregistrat in 2020 o majorare de 30% fata de 2019, iar anul trecut a crescut cu 10%, ajungand la 6,2 miliarde de euro.
Pe langa marii retaileri, care investesc sume consistente in platforme complexe, tot mai multe startup-uri incep sa vanda direct clientilor prin propriile magazine online, iar automatizarea, implementarea solutiilor de management al raspunsurilor si utilizarea chatbotilor in relatia cu clientii pot aduce economii de cateva mii de euro lunar, prin reducerea numarului de personal necesar desfasurarii activitatii.
De altfel, capacitatea si viteza de a reactiona la schimbare au facut diferenta, in ultimii doi ani, intre companiile care au fost cu un pas inainte in spatiul transformarii digitale si au castigat, si cele care au reactionat tardiv si, fie au suferit pierderi enorme, fie au disparut de pe piata.
Transformarea digitala presupune alegerea unor solutii bazate pe Inteligenta Artificiala, cu scopul de a intelege comportamentul clientilor si motivele pentru care acestia aleg un produs. In plus, pentru o prezenta constanta in relatia cu clientii, este necesara automatizarea proceselor de marketing.
„Multe din vechile canale de marketing nu mai aduc aceleasi rezultate. Este o noua lume a e-mailurilor, a notificarilor, a ofertelor si a reducerilor personalizate, iar aceasta lume devine accesibila comerciantilor online prin automatizare a proceselor de marketing. Modelele de inteligenta artificiala si de invatare automata vor continua sa se extinda si sa se bazeze pe seturi si mai mari de date pentru a raspunde comportamentului individual al clientilor. De la functii de recomandare de produse, pana la notificari de reduceri pentru produsele cautate, solutiile digitale moderne aduc un grad sporit de personalizare a experientei de cumparare”, a declarat Robert Trandafir, co-fondator al agentiei de marketing online Gun Media.
Pentru a raspunde cerintelor tot mai stringente pentru solutii digitale complexe, Clever++ si Gun Media vin in sprijinul antreprenorilor care doresc eficientizarea afacerilor lor printr-o colaborare ce reuneste experienta de peste 13 ani a unora dintre cei mai buni specialisti in dezvoltare de solutii de comert electronic pentru magazine online B2B si B2C cu experienta in performance marketing a profesionistilor Gun Media.