Innobyte, companie romaneasca de dezvoltare software specializata in eCommerce si unul dintre principalii jucatori de pe aceasta piata, realizeaza o analiza a celor mai importante actiuni pe care magazinele online trebuie sa le intreprinda pentru a derula campanii de succes in cele mai aglomerate perioade ale anului din punct de vedere al vanzarilor: Black Friday, Cyber Monday, Singles Day, Craciun.
Un varf de vanzari gestionat incorect, in care magazinul online nu este pregatit corespunzator din punct de vedere tehnic, poate provoca pierderi semnificative pentru un business cu consecinte pe termen lung in ceea ce priveste retentia sau atragerea de noi clienti. Consumatorii romani sunt din ce in ce mai familiarizati cu campaniile de reduceri, precum cele de Black Friday sau Christmas Sales, de aceea si exigentele lor sunt din ce in ce mai mari. Acestia se asteapta la un proces de navigare si cumparare rapid, placut, fara erori sau timpi mari de asteptare.
Conform specialistilor Innobyte, este important ca infrastructura IT a magazinelor online sa fie pregatita sa faca fata unui spike de utilizatori, din acest motiv, este necesara o scalare corespunzatoare a acesteia pentru perioada de reduceri de sfarsit de an care incepe, de obicei, cu Black Friday si se intinde pe perioada Craciunului si a Anului Nou. Performanta si scalabilitatea infrastructurii au un impact semnificativ in experienta oferita clientilor, iar acest lucru este corelat cu volumul de vanzari. Pregatirea pentru aceasta perioada, incepe, insa, cu mult timp inainte. In functie de complexitatea acestora, specificatiile se clarifica si se implementeaza cu 2-3 luni inainte.
“Clientii solicita implementarea diverselor functionalitati si campanii care, de cele multe ori, sunt complexe, succesive, iar unele dintre ele vin din scurt si implica un termen rapid pentru implementare. Aceste perioade presupun un volum foarte mare de munca intr-un timp foarte scurt, iar atuul Innobyte este ca avem o echipa agila, care se adapteaza rapid la astfel de cerinte”, a declarat Catalin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Un aspect foarte important este analiza infrastructurii actuale a magazinului online, ceea ce presupune monitorizarea infrastructurii, estimarea traficului in platforma, identificarea resurselor si solutiilor potrivite. Actiunile ulterioare includ optimizari la nivelul bazelor de date si a serverelor, ajustarea memoriei cache a bazei de date, scalarea serverelor web, suplimentarea resurselor, efectuarea de stress tests, optimizarea infrastructurii, optimizarea experientei prin imbunatatiri de UX si identificarea si remedierea eventualelor probleme privind vulnerabilitatile platformei.
“Comparativ cu anii trecuti, platformele si infrastructurile IT ale magazinelor online sunt mult mai stabile si performante. Majoritatea platformelor erau complet nefunctionale pentru perioade destul de indelungate ca urmare a traficului mai mare de pe site sau a cresterii numarului de comenzi. A urmat apoi o perioada in care platformele erau functionale, dar se miscau destul de lent. In ultimii 2-3 ani, majoritatea platformelor functioneaza foarte bine ca urmare a investitiilor in infrastructuri si procese”, a mentionat Alin Alexandru, CTO Innobyte.
Innobyte: Afaceri de 7.6 milioane lei in T3 2021
Innobyte a incheiat trimestrul al treilea al anului 2021 cu o cifra de afaceri de 7.6 milioane lei, o crestere de 26% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, si un profit net de 1.76 milioane lei (+16,85%). Rezultatele inregistrate se datoreaza atat procesului de optimizare a resurselor cu privire la alocarea pe proiecte, cat si capacitatii crescute de mobilizare a echipei pentru a livra la un standard ridicat de calitate.
De asemenea, in trimestrul trei, Innobyte a atras doi clienti importanti pe zona de dezvoltare software. Nu in ultimul rand, cresterea cererii pentru consultanta, automatizare, monitorizare, interventie si mentenanta pentru magazine online au generat o crestere substantiala a business-ului companiei.
Pentru finalul anului 2021, Innobyte estimeaza ca se va apropia de pragul de 10 milioane lei cifra de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 2.2 milioane de lei.