RO EN
Coșul este gol

eCommerce: 6 trenduri in care cumparatorul se afla in centrul atentiei pentru 2021

Anul 2020 a adus o crestere neasteptata pentru industria eCommerce. Pandemia de Covid-19 a propulsat-o in topul industriilor profitabile. Numeroase companii fara activitate eCommerce pana in primul trimestru al acestui an au deschis rapid variante digitale ale afacerilor lor.
Potrivit datelor MerchantPro, platforma locala SaaS de eCommerce, la nivel global se preconizeaza ca industria va atinge 6.500 de miliarde de dolari pana in 2022, estimari realizate anterior crizei de coronavirus, deci cifrele vor creste. In Romania, anul 2020 a adus o majorare de 38,4% de la an la an pentru industria comertului online. Din nou, aceasta cifra va creste, cel mai probabil in anul urmator.
In acest context, MerchantPro a identificat 6 tendinte care vor marca piata de e-commerce in 2021 si pentru care companiile trebuie sa inceapa sa se pregateasca si ofera cateva sfaturi in acest sens. Acestea sunt redate integral in continuare, alaturi de concluziile specialistilor in marketing online.
 
"1. Voice eCommerce - un trend in crestere continua
Peste tot in lume, cumparatorii utilizeaza din ce in ce mai mult asistenti virtuali ca Siri, Alexa sau Amazon Echo. Ce inseamna asta, concret?
In loc ca utilizatorul sa tasteze cautarea sa intr-un motor de cautare, o va face printr-o comanda vocala adresata asistentului virtual. De exemplu: "Siri, cauta saltele online cu livrare rapida!".
Pentru magazinele online, este important sa fie optimizate pentru cautari "vocale". Asigura-te ca descrierile tale sunt SEO-friendly pentru ca magazinul tau sa fie usor de gasit.
 
2. Experiente omnichannel
E-commerce ramane vedeta, insa din ce in ce mai multe branduri consacrate in online aleg sa "coboare" in lumea reala, cu magazine fizice, fie de tipul pop-up in cadrul unui eveniment sau targ cu durata limitata, fie permanente.
Acest lucru vine cu avantajul de a-ti cunoaste cumparatorii in persoana. Daca te gandesti la un astfel de magazine sau stand, nu uita sa-ti anunti clientii fideli - trimite newslettere si anunta marea veste pe toate profilele tale social media.
De asemenea, nu uita ca este important sa oferi o experienta integrata. Branding-ul magazinului sau standului tau fizic trebuie sa fie identic cu cel al magazinului online. Optiunile de plata variate sunt si ele recomandate!
 
3. eCommerce-ul mobil are din ce in ce mai multi adepti
Marile branduri eCommerce au lansat demult aplicatii dedicate. Mai mult, isi incurajeaza cumparatorii sa le foloseasca pe acestea in locul site-ului pentru desktop prin reduceri substantiale. De altfel, inca din 2018, romanii cumparau mai mult de pe mobil (54,8%) decat de pe desktop.
Proportia cumparaturilor de pe dispozitive mobile creste de la an la an, asa ca iti recomandam sa te asiguri ca site-ul tau este optimizat pentru mobil.
Platforma MerchantPro este 100% mobile-friendly. Nu trebuie sa-ti faci nicio grija sau sa angajezi web developers pentru a avea un magazin online pe care cumparatorii de pe mobil il prefera. Fa-ti un cont gratuit aici si incepe sa vinzi la fel de usor pe orice dispozitiv fix sau mobil.
 
4. Personalizarea intregului proces de cumparaturi
De la emailurile pe care le trimiti clientilor tai si campaniile de remarketing pana la sugestiile de produse de pe site si chiar posibilitatea de a-si construi propriile produse - personalizarea este un trend care se contureaza tot mai mult de la an la an.
Iata cum poti raspunde acestei cereri a consumatorilor:
  • Trimite emailuri bine targetate. Chiar si campaniile de reduceri ar trebui trimise doar unui segment al listei tale. De exemplu, nu trimite un cod de reducere pentru articole vestimentare pentru barbati unui cumparator care a achizitionat doar produse pentru femei.
  • Ofera recomandari personalizate in magazin: ai un cumparator care a adaugat in cos doua perne? Sugereaza-i o pilota pentru doua persoane.
  • Ofera posibilitatea de a personaliza produsele: servicii de gravare, adaugarea unei felicitari cu un text personalizat, impachetare pentru cadou, chiar si modificarea unor articole vestimentare sau crearea lor pe masurile clientului - toate acestea sunt oportunitati de a-ti fideliza cumparatorii.
 
5. Realitate virtuala si realitate augmentata
Vrei sa fii liderul eCommerce din tara noastra? Fii printre primii care adauga functionalitati de realitate virtuala sau augmentata in magazin.
Cele doua tehnologii aduc comertul online mult mai aproape de cel in persoana. Desigur, cumparatorul nu va putea sa atinga produsele, insa ar putea sa vada cum ar arata o canapea in living-ul lui sau daca pantofii la care se gandeste se potrivesc cu o anumita rochie.
Nu te simti pregatit pentru un pas atat de mare? Incepe cu unul mai mic: fotografii de produs 3D, care sa le permita vizitatorilor tai sa exploreze un produs in detaliu inainte de a plasa comanda.
 
6. Optiuni de finantare
Singurul motiv pentru care previziunile de crestere accelerata a eCommerce pentru anul viitor sunt oarecum rezervate este o posibila criza economica. In acest caz, consumatorii vor avea resurse mai limitate.
Ajuta-i sa nu renunte la visurile lor cu optiuni de finantare integrate direct in magazinul tau online. Plata cu cardul de credit este doar inceputul. Le poti oferi programe personalizate, chiar si plata in mai multe transe, in special daca magazinul tau comercializeaza produse cu valoare ridicata sau la comanda: mobilier, electronice si electrocasnice, vacante si asa mai departe.
 
Concluzii
Toate trendurile eCommerce pentru 2021 au un lucru in comun: cumparatorul este in centrul atentiei. Nu poti avea o afacere eCommerce de succes in 2021 fara a-l pune pe primul plan.
Cand esti atent la nevoile cosumatorului, esti rasplatit cu comenzi mai dese si loialitate. De la modalitati de plata si de finantare pana la o experienta de shopping ultra-high-tech si personalizata, totul se invarte in jurul nevoilor si dorintelor celor care iti pot transforma mica afacere eCommerce intr-un mega-succes peste noapte".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter