Blugento, companie clujeana specializata in furnizarea de solutii eCommerce bazate pe platforma Magento, impreuna cu 21 de companii specializate in solutii de digitalizare, pune bazele celei mai mari aliante pentru digitalizarea producatorilor din Romania.
Vreau Online, initiativa pentru digitalizarea producatorilor din Romania, este un program de accelerare sustinut de cei mai importanti furnizori de tehnologie si solutii digitale din Romania, cu expertiza si instrumente integrate si are ca scop cresterea competitivitatii producatorilor din Romania, atat la nivel national cat si international.
„Ne propunem ca in 2021 sa digitalizam cel putin 50 de producatori din Romania, sa ii sprijinim in procesul de transformare al companiilor acestora si, in acelasi timp, sa le facilitam accesul la noi piete, dar si la surse de finantate precum fonduri europene sau nationale, prin parteneriate strategice. Programul are si o componenta de informare si educare a pietei despre beneficiile digitalizarii si de facilitare a transferului de know-how digital”, spune Sandu Babasan, CEO Blugento.
Programul Vreau Online se adreseaza tuturor producatorilor din Romania (cod CAEN de producator) care au peste un an vechime, o cifra de afaceri de cel putin 2 milioane de lei, o echipa de minimum 10 angajati si o persoana dedicata pentru administrarea procesului de digitalizare.
Inscrierile in programul Vreau Online sunt deschise pana la data de 1 august. Dupa aceasta data va avea loc un proces de analiza si selectie, ulterior fiind comunicat producatorilor daca urmeaza sa intre sau nu in programul de accelerare.
Beneficiarii programului Vreau Online vor avea avantajul de a colabora cu cei mai mari furnizori de tehnologie si solutii digitale din Romania si vor primi beneficii de pana la 5.000 euro/producator sub forma unor discount-uri, solutii, consultanta si cursuri specifice.
Decizia de a pune bazele programului Vreau Online a fost luata in contextul nevoii de accelerare a procesului de digitalizare din Romania. Potrivit Comisiei Europene, Romania se situa anul trecut, pe locul 26 din cele 28 de state membre ale Uniunii Europene (incluzand Marea Britanie), la capitolul digitalizare, potrivit indicelui DESI - Digital Economy and Society Index (Indicele Economiei si Societatii Digitale), care monitorizeaza performantele digitale si progresul in ceea ce priveste competitivitatea digitala.
Pe de alta parte, masurile impuse de autoritati anul trecut, ca raspuns la cresterea numarului de imbolnaviri de COVID-19, au determinat companiile sa adopte rapid solutii de comunicare la distanta, masuri de securitate cibernetica, sa dezvolte sisteme de plata online, canale de vanzari online, marketing digital, procesare automata de comenzi, servicii de eCommerce, in paralel cu trasarea unei strategii pe termen lung privind dezvoltarea infrastructurii necesare digitalizarii.
„Am observat, in acest context, o crestere a investitiilor companiilor in procesul de digitalizare. Astfel, daca in 2019, companiile alocau, in medie, aproximativ 5% din cifra de afaceri catre digitalizare, estimam ca la finalul lui 2021 aceasta pondere va urca la 10%”, mai spune Sandu Babasan.
La nivel global, piata transformarii digitale a fost anul trecut de peste 737 de miliarde de dolari, potrivit companiei de consultanta si cercetare Fortune Business Insights. In urmatorii 7 ani, estimarile pentru aceasta piata vizeaza cresteri anuale de peste 22%, pana la 3.546 de miliarde de dolari in 2028.