Companii si guverne din intreaga lume au in topul listei de prioritati rezolvarea provocarilor legate de sustenabilitate si reducerea poluarii, pentru a se asigura ca societatea viitorului este una cu adevarat „verde”. Un pilon extrem de important aici este perceptia utilizatorului final, care observa orice progres inregistrat in aceasta zona. In Romania, peste 90% dintre subiecti atrag atentia ca ar trebui facute mai multe investitii pentru a creste sustenabilitatea sistemului energetic, potrivit unui sondaj initiat de CIS Gaz, una dintre cele mai importante companii romanesti active in industria gazelor naturale. Astfel, peste 65% dintre romani considera ca printre primele vizate de aceste investitii ar trebui sa fie reteaua de transport si distributie si instalatiile, urmate de starea conductelor si tevilor (aproape 31%).
Totodata, peste 80% dintre romani considera ca energia regenerabila este foarte importanta sau destul de importanta pentru sustenabilitatea economiei in anii care vor urma, in contextul in care peste 70% atrag atentia ca poluarea este o problema majora in Romania, in timp ce peste 25% considera poluarea fiind o problema destul de importanta in Romania.
Cu toate acestea, majoritatea respondentilor (57%) nu ar fi dispusi sa faca investitii sau sa plateasca mai mult pentru surse de energie curata, chiar daca 1 din 2 romani indica energia produsa de panourile solare ca fiind tipul de energie pe care ar prefera sa-l foloseasca.
„Sustenabilitatea economica este o prioritate pentru companii si guverne de pe intreaga planeta, si pe buna dreptate. Reducerea impactului asupra mediului inconjurator este foarte importanta daca vrem sa lasam in urma, pentru copiii nostri, o lume mai buna si mai curata. Grija fata de mediu face parte din ADN-ul companiei noastre, fiind unul dintre pilonii de baza ai strategiei noastre de dezvoltare”, spune Sebastian Calugar, CEO, CIS Gaz.
Sondajul CIS Gaz privind perceptia romanilor asupra problemelor sistemului energetic a fost desfasurat, la nivel national, in iunie 2023 prin platforma iVox, pe un esantion total de 1.383 de utilizatori de internet din Romania. Putin peste 50% dintre participanti sunt barbati, peste 48% au varsta de cel putin 45 de ani, iar peste 86% locuiesc in mediul urban.