In perioada 18-21 aprilie 2013, complexul expozitional Romexpo din Capitala Romaniei va deveni gazda celui mai important eveniment international dedicat pietei constructiilor ce se organizeaza in tara noastra. Targul – aflat la o editie aniversara (a XX-a) – reprezinta deja o traditie si este dedicat specialistilor din bransa, fie ca sunt producatori, fie importatori si/sau distribuitori, la nivel national si international, din principalele domenii ale pietei. La manifestarea expozitionala – ce se va derula in paralel cu Ambient Expo, Romtherm, TUP, Expo Flowers & Garden si Antique Market – vor fi prezentate diverse produse si servicii inovatoare, din categoriile: produse si sisteme pentru constructii; amenajari exterioare si edilitare; utilaje industriale si echipare de santier; proiectare, consultanta si design; antreprenoriat si executie. In consecinta, pot fi vizualizate si cele mai semnificative realizari ale marilor firme implicate in activitati de antreprenoriat si executie a proiectelor de constructii. In 2012, Construct Expo si-a celebrat a XIX-a aniversare, iar in perioada 29 martie - 1 aprilie a.c. la Romexpo au participat peste 15.000 de vizitatori (din care 21% din afara granitelor tarii) si circa 300 de companii expozante (ce au avut standuri pe o suprafata neta de 15.000 mp), numarul acestora fiind asemanator anului 2010, cand Construct Expo a reunit 15.900 de vizitatori specialisti (din care 20% din strainatate) si 301 expozanti, suprafata neta a standurilor insumand, insa, 25.900 mp. In 2010, la Construct Expo Antreprenor au expus 187 de firme, numarul total de vizitatori fiind estimat la 20.000 de persoane (inclusiv pentru Ambient si Utilaje, care au intregit numarul firmelor expozante la 440 de societati). La randul sau, Construct Expo Antreprenor 2009 s-a desfasurat pe o arie de 15.223 mp si a avut 330 de firme expozante, la editia precedenta, organizata in ultimul an de crestere economica, fiind inregistrati 411 expozanti ce au ocupat o suprafata de 17.796 mp. Evenimentul Construct Expo reprezinta o oportunitate atat pentru companiile expozante, cat si pentru potentialii clienti. Dezvoltarea afacerilor, ca urmare a participarii la targ, este un aspect important, care se concretizeaza prin vanzarea de produse specifice si semnarea de noi contracte, explorarea si accesarea unor noi domenii sau a altor segmente de piata, stabilirea de contacte de afaceri, recrutarea unor distribuitori si agenti comerciali, majorarea livrarilor in anul 2013 etc.
***
Construct Expo este organizat de Romexpo SA (Romania) ce reprezinta una dintre cele mai importante firme de profil, administrand, de altfel, cel mai mare centru expozitional din intreaga tara. Din punct de vedere al anvergurii, audientei si impactului exercitat, Construct Expo reprezinta liderul absolut al pietei din Romania si una dintre cele mai semnificative expozitii din Europa de Est. Potrivit unor date recente, referitoare la Romexpo si comunicate in mediul judiciar, in 2010 societatea a consemnat o cifra de afaceri de 44,4 milioane de lei, iar in 2011 aceasta a scazut la 38 milioane de lei. Totodata, in 2010, organizatorul de expozitii a inregistrat un profit de 230.000 de lei, iar anul 2011 a fost incheiat cu o pierdere de aproape 2,5 milioane de lei. Conform acelorasi informatii, la 31 decembrie 2011, Romexpo SA, aflat sub patronajul Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (ca actionar majoritar), cumula datorii in valoare de 21,47 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.constructexpo.ro