ROCA, prima platforma de investitii si management destinata companiilor romanesti, in a doua sa tranzactie, a preluat actiunile Frigotehnica S.A., lider national in industria frigului comercial si industrial si cu recunoastere europeana in piata solutiilor de refrigerare.
Cu o traditie de 70 de ani in piata de profil, Frigotehnica S.A. are o cifra de afaceri anuala de 20 de milioane de euro, generata de instalarea si mentenanta sistemelor de frig pentru cele mai importante nume din retail, logistica si industrie din Romania. Intrarea ROCA in companie consolideaza aceste rezultate si sustine, in acelasi timp, managementul companiei sa se indrepte si spre pietele externe. Frigotehnica, liderul pietei de frig comercial si industrial din Romania, are acum un partener puternic, cu resurse financiare si cu viziune, capabil sa sustina extinderea companiei la nivel european, a declarat Roxana Bodo, CEO Frigotehnica.
Rudolf Vizental, CEO ROCA: Am incredere in succesul acestui business de traditie. ROCA vine in companie cu solutiile necesare pentru cresterea portofoliului de clienti, atat in tara, cat si pe pietele externe. Vom oferi Grupului de companii Frigotehnica, celor 200 de angajati ai sai, dar si partenerilor de afaceri noi perspective de dezvoltare, in conditii de finantare adecvata si viziune de management.
Analizele specialistilor ROCA au identificat o resursa neexploata in zona investitiilor cu potential real de crestere. Romania are 11.000 de companii cu active de peste un milion de euro care au nevoie de investitori. Din totalul acestor companii de impact insa, primele 1000 acopera 50% din productia autohtona, iar urmatoarele 1.500 de societati acopera inca 40%. Terenul fertil gazduieste urmatoarele 5.000 de firme, care nu gasesc solutii la banci si sunt prea mici pentru investitii clasice.
Cele mai bune solutii pentru stabilizare si dezvoltare vin mereu din interiorul companiilor si, cu cat mai multi antreprenori inteleg asta, cu atat va fi mai eficienta alegerea partenerului potrivit in business. Cred in banii romanesti pentru companii romanesti, fiindca am demonstrat ca pot sa aduca valoare adaugata, sustine Rudolf Vizental, CEO Roca.
S-Karp - primul brand din portofoliul ROCA
Deschiderea antreprenorilor romani spre noile solutii de investitii, care completeaza piata serviciilor de finantare clasica, insa permit acestora sa-si continue visul si sa beneficieze de expertiza in management, anima perspectiva stabilitatii si a dezvoltarii in business.
E si cazul companiei brasovene S-Karp, prima care a intrat in portofoliul ROCA. Compania avea la acel moment dificultati tipice unei societati mici care, desi are un produs viabil, nu poate creste fara sprijin financiar. In cazul acestei companii, dezvoltarea implica o structura organizatorica de personal specializat, in special in vanzari si marketing, care sa ii sustina ascensiunea. ROCA a facilitat un nou concept de brand, know-how-ul unei echipe cu expertiza in management si accesul la resurse financiare esentiale. S-karp lanseaza acum colectii noi, deschide retele noi de magazine proprii, isi consolideaza strategia de vanzari online si isi dezvolta eficient relatiile comerciale cu distribuitorii locali.
Platforma ROCA, prima tranzactie in engineering
Frigotehnica marcheaza prima tranzactie in domeniul tehnologiei frigului si a doua in portofoliul platformei de investitii. Infiintata in 1949, compania e lider national in domeniul solutiilor de refrigerare, pe o piata in crestere si cu potential de extindere in alte tari. Principala linie de business consta in oferirea de solutii la cheie pentru instalatiile frigorifice ale marilor retaileri, ale centrelor logistice precum si din industria alimentara. Planurile companiei au generat oportunitatea identificarii unui investitor strategic cu obiectivul sustinerii unei extinderi a portofoliului de clienti pe pietele locale a unui brand de traditie in economia romaneasca. ROCA contribuie aici cu solutii personalizate pentru dezvoltarea companiei Frigotehnica.
Despre ROCA
ROCA e prima platforma de investitii si management dedicata companiilor romanesti aflate in dificultate. ROCA este prima solutie viabila pentru insanatosirea mediului de business romanesc, care sustine creativitatea antreprenorilor autohtoni, fiind partenerul solid de care acestia au nevoie pentru a transforma o viziune intr-o poveste de succes.
Strategia de business a Platformei este de a identifica branduri romanesti cu potential de crestere si a le sustine in dezvoltarea lor, de a crea companii sanatoase, care sa dezvolte branduri „made in Romania” si de a le da, sau reda, anvergura nationala si internationala. ROCA creeaza valoare si da acestei valori o identitate nationala. Actionarii platformei ROCA sunt persoane cu o reputatie solida, modele pentru mediul de afaceri si pentru modul de implicare sociala.